Fanúšikovia Tesly poznajú jej výkonného riaditeľa, Elona Muska, ako odvážneho vizionára, ktorý nie je len celebritou, ale aj lídrom. Práve kombinácia týchto vlastností pomohla spoločnosti v jej raste, no postupom času sa ukázalo, že sa jej CEO pre ňu stáva rizikom. Elon Musk sa po dlhých rokoch vedenia dostal do pozície, z ktorej už Tesla nemusí čerpať také výhody ako kedysi. 

Nedávne udalosti v automobilovom priemysle odhalili situáciu, v ktorej sa Tesla a jej CEO nachádzajú. Za posledný štvrťrok spoločnosť totiž prišla v ziskoch až o 700 miliónov dolárov. Za každé toto obdobie minie Tesla na svoj chod 1 miliardu dolárov, no s hotovosťou 2,7 miliardy dolárov nebude musieť podľa Muska tento rok hľadať ďalšie financie.

Navyše on sám investoval 10 miliónov dolárov z vlastného vrecka, aby získal viac akcií spoločnosti. Napriek jeho snahe sa však Tesla nenachádza v dobrej situácii a produkcia Modelu 3 stále výrazne zaostáva za bodom, v ktorom sa už mala teraz nachádzať.

Urážlivý Elon

Donedávna mal Musk stráviť v továrni Tesly nielen celé dni, ale aj noci. Týmto spôsobom chcel vyriešiť problémy pri výrobe posledného Modelu 3. Produkcia tohto elektromobilu však v sebe obsahuje až príliš veľa automatizácie, čo po dlhom čase priznal aj sám Elon. Milióny dolárov tak teda potečú len do zvýšenia výroby, no takáto situácia výrazne poznačila aj hodnotu akcií spoločnosti. Napriek nepriaznivej situácií sa ich cena dokázala opäť zvýšiť. Elonovi Muskovi sa však nepáči prístup novinárov k téme autopilota v jeho elektromobiloch.

elon musk
Zobraziť celú galériu (0)
Experis Singapore/Twitter

Nenechaj si ujsť
Tesla mala ďalšiu nehodu, ktorú pripisovali Autopilotovi. Niečo tu ale nesedí

On sám totiž verí, že autonómne riadenie môže zachraňovať životy. Novinári však pri nehodách upozorňujú na nedokonalosť celého systému a vodiči ho tak môžu častejšie vypínať, čo môže podľa Muska ohroziť ich bezpečnosť. K tejto téme sa s nechuťou vyjadril aj počas štvrťročného zhromaždenia. Zdá sa, že posledné novinky zobral až príliš osobne.

Je neuveriteľne nezodpovedné, aby novinári napísali články, ktoré môžu presvedčiť ľudí o tom, že autonómna jazda nie je bezpečná. Ľudia môžu totiž autopilota vypínať, čo ich môže stáť život. Týmto som veľmi rozzúrený.“ – Elon Musk, CEO Tesly.

Navyše sa má on sám správať nezodpovedne. Svojim pracovníkom rozoslal e-mail, v ktorom vysvetľuje, že spoločnosť nesmie zbytočne utrácať. Z toho dôvodu mal prevziať osobný dohľad nad produkciou Modelu 3. Neskôr ho však zlákali svetlá a červený koberec na Piatej avenue v New Yorku a akcii Met Gala, kde stojí jeden lístok slušných 30 000 dolárov.

Tesla prestáva ťažiť z jeho mena

Elon Musk mal však v Tesle zamestnať aj svojho brata, ktorý ale podľa vyjadrení niektorých odborníkov nemal s automobilovým priemyslom žiadne skúsenosti. Rodinkárstvo sa však rozrástlo ešte viac, keď na čele spoločnosti SolarCity bol Muskov bratranec, Lyndon Rive, čo sa však zmenilo po zlúčení s Teslou pred 2 rokmi. Spoločnosť, ktorú už dlhé roky vedie Elon Musk, sa stala verejnou až v roku 2010. Doteraz ale nezverejnila žiadne výročné zisky.

Pre porovnanie sa firma General Motors v tom roku po prekonaní bankrotu taktiež stala verejnou. Dokázala však zarobiť až 70 miliárd dolárov. Obraz celebrity sa tak postupne rúca a je to práve CEO Tesly, ktorý je vinný za nesprávne rozhodnutia. Situácia, v ktorej sa spoločnosť ocitla tak leží na jeho pleciach.

Problém s hromadnou výrobou Modelu 3 zasiahol do jej vývoja až príliš, čo sa samozrejme nepáči ani niektorým investorom. Napriek popularite Elona Muska sa Tesle nedarí situáciu stabilizovať, čo môže mať ďalekosiahle následky. Jeho meno totiž produkciu Modelu 3 samo „nenakopne“.

Pošli nám TIP na článok



Tech