Predseda automobilky Toyota – Akio Toyoda – nedávno spôsobil rozruch svojimi varovaniami pre majiteľov elektromobilov a celkový automobilový priemysel. Na slávnostnom podujatí na Univerzite Nagoya poukázal na vážne problémy, ktoré môžu sprevádzať prechod k trhu dominovanému elektromobilmi. Na tému upozornil portál The Street.

Skepsa voči vládnym nariadeniam

Toyoda zdôraznil, že rýchly prechod k výhradne elektrickým vozidlám môže viesť k masívnym stratám pracovných miest, najmä medzi pracovníkmi zapojenými do tradičnej výroby motorov. Uviedol, že približne 5,5 milióna ľudí je zamestnaných v japonskom automobilovom priemysle, pričom mnohí z nich sa venujú motorom už dlhé roky. „Ak by sa elektromobily stali jedinou voľbou… tieto pracovné miesta by zmizli,“ varoval.

Toyoda dlhodobo spochybňuje vládne nariadenia, ktoré podporujú plne elektrickú budúcnosť. Argumentuje, že práve dopyt zákazníkov by mal určovať smer automobilového priemyslu, a nie regulačné tlaky. „Rozhodnutie o tom, ktorou cestou sa vydať, by mali robiť zákazníci, nie regulácie alebo politika,“ vyhlásil.

Toyota

Namiesto zamerania sa výlučne na batériové elektrické vozidlá (BEV) Toyoda podporuje zmiešaný prístup, ktorý zahŕňa aj hybridy a vodíkovú technológiu. Predpovedá, že BEV budú tvoriť len asi 30 % trhového podielu, pričom zvyšných 70 % budú tvoriť hybridy, vozidlá s palivovými článkami (FCEV) a tradičné benzínové motory.

Toyoda poukázal na to, že elektromobily aj vodíkové technológie vyžadujú rozsiahly rozvoj infraštruktúry, aby boli použiteľné. Upozornil, že mnohí zákazníci žijú v oblastiach s obmedzeným prístupom k elektrickej energii, čo robí úplný prechod na elektromobily nepraktickým bez významných investícií do infraštruktúry.

Dôsledky pre automobilový priemysel

Varovania Akia Toyodu odzrkadľujú širšie obavy, ktoré sprevádzajú prechod na udržateľnejšie technológie v automobilovom sektore. Potenciálny zánik pracovných miest v tradičných automobilových úlohách predstavuje významnú výzvu, keď sa spoločnosti prikláňajú k elektrifikácii.

Skepsa voči BEV naznačuje, že výrobcovia automobilov možno budú musieť rozšíriť svoju ponuku, aby zostali konkurencieschopní a uspokojili rôznorodé potreby spotrebiteľov. Úspech akéhokoľvek prechodu k elektromobilom závisí od rozvoja dostatočnej nabíjacej a servisnej infraštruktúry, ktorá v mnohých regiónoch momentálne chýba.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú