Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
V tomto texte boli použité materiály TASR.
Nemecká automobilka Opel vyhlásila, že ustúpila od svojho pôvodného plánu úplne sa rozlúčiť so spaľovacími motormi už od roku 2028 a prejsť výlučne na predaj elektromobilov v Európe. Spoločnosť, ktorá spadá pod koncern Stellantis, chce pokračovať v tzv. multienergetickej stratégii, čiže ponuke elektrických áut, plug-in hybridov aj klasických vozidiel so spaľovacím motorom. Tento krok má umožniť flexibilnejšie reagovanie na dopyt zákazníkov, ktorý sa podľa vedenia automobilky nevyvíja tak jednoznačne, ako sa očakávalo.
Klesajú im zisky
Opel vo svojom vyhlásení zdôraznil, že nechce striktne viazať budúcnosť značky na rok 2028, ak trh ukazuje iné signály. „Túto stratégiu nie je nutné limitovať do roku 2028, ak si strana dopytu želá niečo iné,“ uviedla automobilka v reakcii na otázky médií. Zrušenie pevného termínu prichádza po rokoch, keď Opel verejne komunikoval ambiciózny plán stať sa v Európe čisto elektrickou značkou.
Zmenený postoj je však do veľkej miery výsledkom komplikácií, ktoré firma zažíva. V posledných rokoch klesali jej zisky a zároveň sa zastavila výstavba veľkého batériového závodu v Kaiserslauterne, ktorý mal byť základným pilierom elektrifikačných plánov.
Napriek ústupu od radikálneho cieľa Opel naďalej tvrdí, že elektromobilita zostáva dôležitou súčasťou jeho stratégie. Zástupcovia firmy pripomínajú, že trh s elektrickými vozidlami sa vyvíja pozitívne a podporujú ho aj vládne opatrenia v Nemecku, Británii či vo Francúzsku.
Automobilka preto nechce brzdiť rozvoj v tejto oblasti, len dáva jasne najavo, že v najbližších rokoch zostane otvorená viacerým možnostiam. To znamená, že zákazníci si budú môcť vyberať nielen medzi rôznymi typmi elektrických áut, ale aj medzi hybridmi a tradičnými spaľovacími motormi.
Praktické rozhodnutie
Rozhodnutie Oplu tak odráža širší trend v automobilovom priemysle, kde viaceré značky prehodnocujú svoje plány na rýchly prechod k elektromobilom. Dôvodom sú nielen technologické a investičné výzvy, ale aj fakt, že zákazníci v mnohých krajinách zatiaľ nedosiahli úroveň záujmu, ktorú výrobcovia očakávali. Opel sa preto rozhodol zachovať si manévrovací priestor a nezatvárať si dvere pred rôznymi typmi pohonu, aby dokázal pružne reagovať na meniace sa podmienky na trhu.
Firma tým vysiela odkaz, že jej prioritou je prispôsobiť sa zákazníkom, a nie tlačiť ich do jedného riešenia v pevne stanovenom termíne. Aj keď teda rok 2028 už neplatí ako hraničný bod pre koniec spaľovacích motorov, elektromobily zostávajú kľúčovým prvkom v portfóliu značky. Opel bude v najbližších rokoch pozorne sledovať vývoj trhu a až na základe reálneho dopytu sa rozhodne, akým tempom a v akom rozsahu prejde na čisto elektrickú budúcnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP