Ľuďom budú naďalej predávať spaľováky. Ďalšia nemecká automobilka ustúpila od plánov elektromobility
V tomto texte boli použité materiály TASR.
Nemecká automobilka Opel vyhlásila, že ustúpila od svojho pôvodného plánu úplne sa rozlúčiť so spaľovacími motormi už od roku 2028 a prejsť výlučne na predaj elektromobilov v Európe. Spoločnosť, ktorá spadá pod koncern Stellantis, chce pokračovať v tzv. multienergetickej stratégii, čiže ponuke elektrických áut, plug-in hybridov aj klasických vozidiel so spaľovacím motorom. Tento krok má umožniť flexibilnejšie reagovanie na dopyt zákazníkov, ktorý sa podľa vedenia automobilky nevyvíja tak jednoznačne, ako sa očakávalo.
Klesajú im zisky
Opel vo svojom vyhlásení zdôraznil, že nechce striktne viazať budúcnosť značky na rok 2028, ak trh ukazuje iné signály. „Túto stratégiu nie je nutné limitovať do roku 2028, ak si strana dopytu želá niečo iné,“ uviedla automobilka v reakcii na otázky médií. Zrušenie pevného termínu prichádza po rokoch, keď Opel verejne komunikoval ambiciózny plán stať sa v Európe čisto elektrickou značkou.
Zmenený postoj je však do veľkej miery výsledkom komplikácií, ktoré firma zažíva. V posledných rokoch klesali jej zisky a zároveň sa zastavila výstavba veľkého batériového závodu v Kaiserslauterne, ktorý mal byť základným pilierom elektrifikačných plánov.
Napriek ústupu od radikálneho cieľa Opel naďalej tvrdí, že elektromobilita zostáva dôležitou súčasťou jeho stratégie. Zástupcovia firmy pripomínajú, že trh s elektrickými vozidlami sa vyvíja pozitívne a podporujú ho aj vládne opatrenia v Nemecku, Británii či vo Francúzsku.
Automobilka preto nechce brzdiť rozvoj v tejto oblasti, len dáva jasne najavo, že v najbližších rokoch zostane otvorená viacerým možnostiam. To znamená, že zákazníci si budú môcť vyberať nielen medzi rôznymi typmi elektrických áut, ale aj medzi hybridmi a tradičnými spaľovacími motormi.
Praktické rozhodnutie
Rozhodnutie Oplu tak odráža širší trend v automobilovom priemysle, kde viaceré značky prehodnocujú svoje plány na rýchly prechod k elektromobilom. Dôvodom sú nielen technologické a investičné výzvy, ale aj fakt, že zákazníci v mnohých krajinách zatiaľ nedosiahli úroveň záujmu, ktorú výrobcovia očakávali. Opel sa preto rozhodol zachovať si manévrovací priestor a nezatvárať si dvere pred rôznymi typmi pohonu, aby dokázal pružne reagovať na meniace sa podmienky na trhu.
Firma tým vysiela odkaz, že jej prioritou je prispôsobiť sa zákazníkom, a nie tlačiť ich do jedného riešenia v pevne stanovenom termíne. Aj keď teda rok 2028 už neplatí ako hraničný bod pre koniec spaľovacích motorov, elektromobily zostávajú kľúčovým prvkom v portfóliu značky. Opel bude v najbližších rokoch pozorne sledovať vývoj trhu a až na základe reálneho dopytu sa rozhodne, akým tempom a v akom rozsahu prejde na čisto elektrickú budúcnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Podnikatelia prišli o obľúbený trik: Slovenská pošta stopla obchádzanie transakčnej dane
Každý štvrtý Slovák nemá finančnú rezervu: Stačí drobná kríza a sú tu problémy (ROZHOVOR)
Táto trojkombinácia predlžuje život: Riziko úmrtia dokáže znížiť až o 28 %, tvrdia vedci
Slovensko smeruje k rekordnému zadlženiu v histórii krajiny, varuje rozpočtová rada
K Zemi sa blíži vzácna kométa, naposledy ju videli v stredoveku. Takúto nebeskú šou si pozrieš len raz za život
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Tesla uznala, že zašla priďaleko. Ruší kontroverznú vec a vodiči jej tlieskajú, zväčší sa aj dojazd
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- McLaren vymyslel šialenú inováciu. Jeho športiak jazdí na dvoch prevodových stupňoch naraz
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Tesla uznala, že zašla priďaleko. Ruší kontroverznú vec a vodiči jej tlieskajú, zväčší sa aj dojazd
- Elektromobily predávajú o 50 % lacnejšie. Číňania spúšťajú cenovú vojnu, analytik varuje pred následkami
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Video: Bizarný „kolotoč” vyrába elektrinu za polovicu ceny. Investuje do neho aj Bill Gates
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
Umelá inteligencia mení pracovné návyky Slovákov. Rutinné úlohy zvláda lepšie než človek
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP