Nemecko sa snaží udržať si svoju vedúcu pozíciu v automobilovOm priemysle. Konkurencia v zahraničí všaks tále rastie. Čína, ktorá je súčasným lídrom v oblasti elektromobility, stále rýchlo napreduje. Svojimi cenovo dostupnými elektrickými autami tak zahlcuje európsky trh.

Tieto skutočnosti vytvárajú silný tlak na nemecké autá, ktoré sa stále snažia udržať krok s ostatnými. Okrem toho sa musí automobilový priemysel vysporiadať aj s iným problémom. Konkrétne ide o rastúce náklady na výrobu a aj s neistotou ohľadom cien elektriny. Práve tieto faktory silno ovplyvňujú nielen predaj elektromobilov, ale aj celkové investície do technológií. Tie by mohli pomôcť splniť aj ambiciózne klimatické vízie a ciele.

Unsplash/ Eren Goldman

Dôležité faktory do budúcna 

Aj napriek tomu, že Nemecko v posledných rokoch  zaznamenáva pokrok v oblasti rozvoja elektromobility, jeho hlavný plán na 15 milioónov elektrických áut na cestách do roku 2030 bude pravdepodobne nesplnený. Bez stabilnej vládnej podpory a ďalších potrebných inovácií v oblasti batérií a cien elektromobilov sa krajia bude pravdepodobne musieť uspokojiť s pomalším rastom.

Vývoj taktiež zdôrazňuje potrebu dlhdobej a premyslenej stratégie, ktorá bude schopná realisticky kombinovať enviromentálne ciele spolu s ekonomickou realitou. To všetko kvôli tomu aby bol prechod na elektromobilitu udržatelný aj v budúcnosti.

Ultimátna beštia s precíznou aerodynamikou: Porsche Taycan

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú