Čínska automobilka BYD sa v posledných rokoch stala synonymom rýchlo rastúceho elektromobilového trhu. Teraz sa pripravuje expanziu svojho najnovšieho technologického ťaháku aj do Európy. Ide o takzvané „flash“ nabíjacie stanice, ktoré dokážu dobiť batériu elektromobilu až na 400 kilometrov dojazdu len za päť minút.

Ak sa tento plán podarí, nabíjanie by sa mohlo stať rovnako rýchlym a pohodlným ako tankovanie klasického auta. Na technológiu a jej expanziu upozornil portál Electrek.

Komfort ako na benzínke

Podľa vyjadrenia výkonnej viceprezidentky BYD Stelly Li, ktoré zaznelo minulý týždeň v Bruseli, spoločnosť plánuje rozmiestniť túto sieť ultrarýchlych nabíjačiek naprieč celou Európou. V Číne už táto technológia funguje a BYD ju označuje za revolučnú v oblasti elektromobility. Celé tajomstvo spočíva v architektúre s napätím 1 000 voltov, ktorá poskytuje dostatočný výkon na bleskové nabitie batérií. V praxi to znamená, že nabíjanie sa výrazne priblíži komfortu tradičných čerpacích staníc.

Li zároveň upozorňuje, že zo systému nebudú profitovať len nové modely, ale aj staršie elektromobily. Tým by nabíjačky mohli skrátiť čas nabíjania o 20 až 30 percent. „Toto bude zlomový moment, ktorý zvýši dôveru spotrebiteľov v elektromobilitu,“ vyhlásila Li.

byd nabijanie
BYD Auto Australia/YouTube (screenshot)

Rokuje aj s lokálnymi partnermi

Sieť „flash“ nabíjačiek by mala začať rásť už v priebehu nasledujúceho roka. BYD plánuje začať vo vlastných predajniach, no zároveň aktívne rokuje s lokálnymi partnermi, aby expanzia prebehla čo najrýchlejšie a najefektívnejšie. Všetko to zapadá do širšej stratégie, ktorou chce spoločnosť do roku 2030 patriť medzi popredných hráčov na európskom trhu elektrických áut a plug-in hybridov.

Dôležitým krokom k tomuto cieľu je otvorenie nového výrobného závodu v Maďarsku, ktorý by mal byť spustený ešte do konca tohto roka. Okrem toho vznikne v Budapešti aj výskumné a vývojové centrum a nové európske sídlo BYD. Podľa Li sa predaje elektromobilov BYD v Európe zvyšujú mesačne o 10 percent, čo spoločnosti dodáva sebadôveru a motiváciu ďalej investovať. Ak sa tento trend udrží, BYD plánuje budovať ďalšie továrne priamo na európskom kontinente.

Chceme vyrábať v Európe a predávať v Európe. Pozeráme sa na to z dlhodobého hľadiska. Sme tu a plánujeme zostať,“ dodala Li.

Aktuálne má BYD v Európe čoraz výraznejšie zastúpenie. V Belgicku už prevádzkuje 16 predajní, v Španielsku takmer 40 a vo Francúzsku viac než 50. Nemecko, ako najväčší automobilový trh na kontinente, je takisto kľúčové pre čínsku značku, ktorá tam plánuje rozšíriť svoju sieť zo súčasných 27 na až 120 pobočiek.

Zdá sa, že BYD to s Európou myslí naozaj vážne a jej nástup môže znamenať zásadnú zmenu v tom, ako budeme vnímať nabíjanie elektromobilov už v blízkej budúcnosti.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP