Elektromobil je záchranou financií. Sú známe čísla, koľko ušetríš na servisných úkonoch voči spaľovákom
Batériové elektromobily sú konštrukčne omnoho jednoduchšie, než autá so spaľovacím motorom. Ako informuje portál InsideEVs, tento fakt sa pozitívne prejavil aj na nutných servisných úkonoch, ktoré sú v prípade elektromobilu až o 40 % nižšie.
Zrejme to poznáš, kúpiš si nové auto a skôr než sa nazdáš, musíš navštíviť servis na výmenu oleja, filtrov a ďalších drobností, ktoré sa ale postupom času nabalia a za rok tak v servise necháš rádovo stovky eur.
Množstvo týchto servisných úkonov je práve v spojitosti so spaľovacím motorom, ktoré prirodzene pri elektromobile, respektíve pri elektromotore odpadajú, a tak majú elektrické autá náklady na servis podstatne nižšie. Povedal by si ale, že to bude takmer o polovicu?
NEPREHLIADNI
Netradičné porovnanie. Vyrátali, koľko „benzínu spotrebujú“ najznámejšie elektromobily sveta
Rozdiel behom niekoľkých rokov je citeľný
Podľa dát amerického úradu na webe energy.gov sú servisné náklady pri spaľováku v prepočte 0,085 € na jednu míľu (1,6 km). V prípade hybridných vozidiel je táto suma o niečo nižšia, presnejšie 0,079 € na míľu.
Servisné náklady v prípade plug-in hybridov predstavujú 0,075 € na míľu. Rozdiely medzi týmito typmi áut nie sú až tak priepastné, čo je zapríčinené tým, že aj hybrid a plug-in hybrid stále používa spaľovací motor, kde jednoducho určité úkony treba aj tak vykonať.
Potom sú to ale čisto batériové elektromobily, ktorých servisné náklady predstavujú 0,051 € na jednu míľu, čo je v porovnaní s bežným spaľovákom až o 40 % menej. Na čom elektromobil tak výrazne pri servise ušetrí, si môžeš pozrieť v priloženej infografike.
Ako môžeš vidieť, pri elektromobile v podstate odpadajú všetky servisné úkony spojené so spaľovacím motorom a klasickou prevodovkou, ktorá pri drvivej väčšine elektromobilov chýba.
Navyše, interval niektorých úkonov, ktoré treba vykonať pri spaľováku, aj pri elektromobile, sa môže líšiť. Vypichnúť môžeme napríklad výmenu brzdových kotúčov a platničiek.
Vzhľadom na to, že elektromobily v značnej miere pri brzdení využívajú rekuperáciu, sa mechanické brzdy neopotrebujú tak rýchlo.
Šetríš aj na „pohonných hmotách“
O elektromobiloch sa všeobecne hovorí, že náklady na 100 km jazdy sú oproti spaľovacím autám neporovnateľne nižšie v prospech batériových vozidiel. Mnoho ľudí si však stále nedokáže túto úsporu predstaviť alebo prepočítať.
Švajčiarsky portál TSC urobil veľmi zaujímavé porovnanie, kde vypočítal, akú benzínovú spotrebu by museli mať jednotlivé elektromobily, aby sa ich prípadný spaľovací ekvivalent vyrovnal v nákladoch na jazdu tomu elektrickému.
Elektromobily navyše zoradil od najúspornejších až po tie najmenej úsporné, z čoho sa dá veľmi pekne vyčítať, že najefektívnejšie s batériou narábajú kórejské elektromobily Hyundai a KIA, ku ktorým sa tiež pridáva Tesla, kdežto najhoršie na tom sú nemecké prémiovky ako Audi, Porsche či Mercedes.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
Najväčší strach EV je minulosťou. BMW ukázalo „nesmrteľnú“ AI batériu, akú svet ešte nevidel
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Skrytí zabijaci mozgu: Vedci odhalili vyše 200 skrytých vinníkov, ktorí ničia mozog pri starnutí
Rekordný júl: Odvážny Slovák stavil 200-tisíc eur, ďalší zbohatol o 13 332 %
Vedci rozlúštili 3 000 rokov starý poklad z Babylonu. Pomohla im umelá inteligencia
Polícia vyšetruje úmrtie 4-ročného chlapca. Tragédia sa odohrala pri Liptovskej Mare
Nehoda lietadla pri Londýne: Letisko uzatvorili, stroj sa premenil na ohnivú guľu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
Poslanci európskeho štátu chcú zaviesť kuriózny poplatok. Zaplatíš za to, že prechádzaš jeho územím
ÚRSO varuje: Brusel nás môže uvrhnúť do energetickej krízy, môže za to plyn
Slovensko je pod paľbou. Trumpove clá môžu stáť krajinu miliardy aj 20-tisíc miest
Hotovosť je pasé: Slováci prechádzajú na digitálne platby rýchlejšie než kedykoľvek predtým
Energetici idú modernizovať Slovensko. Čaká nás prerábka, aká tu ešte nebola
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP