Stojí 4 200 eur a má všetko potrebné. Číňania postavili elektromobil, ktorý pôjde na dračku
Geely prináša na čínsky trh nový mestský elektromobil, ktorý má zaujať hlavne cenou a hravým dizajnom. Livan Smurf, ako sa model volá, je čerstvou novinkou značky Livan Auto a jeho úlohou je súperiť s populárnymi drobnými autami ako Wuling Hongguang Mini EV, Chery QQ Icecream či Bestune Pony. Ide o segment, ktorý si získal obrovskú popularitu vďaka nízkym cenám, jednoduchému používaniu a rozmerom prispôsobeným do preplnených ulíc veľkých miest. Na model upozornil portál CarNewsChina.
Špecifikácia
Novinka dostala typický „boxy“ tvar, no výrobca jej dodal hravosť a priateľský výraz. Predná maska je uzavretá, minimalistická, doplnená o nápadné svetlomety s poetickým názvom „Forest Spirit Eye“. Tie spolu so strieborným nárazníkom vytvárajú dojem, ktorý má osloviť predovšetkým mladšie publikum a mestských vodičov hľadajúcich niečo neokukané. Nabíjací port je umiestnený priamo v strede prednej časti, čo zvyšuje praktickosť pri parkovaní aj pripájaní k nabíjačke.
Bočný profil pôsobí čisto a jednoducho, bez zbytočných kriviek. Zákazník si bude môcť vybrať z jednofarebného alebo dvojfarebného lakovania, pričom auto je postavené na 14-palcových diskoch s dizajnom „Vibrant Pinwheel“. Celková dĺžka modelu je 3100 mm, šírka 1558 mm a výška 1610 mm, pričom rázvor kolies dosahuje 2015 mm. S hmotnosťou 815 kg patrí Smurf medzi veľmi ľahké elektromobily, čo sa pozitívne odráža na spotrebe aj jazdnej obratnosti.
Interiér sa nesie v jednoduchom, no sympatickom štýle. Kabína je zaoblená a útulná, dostupná v troch farebných kombináciách – Sakura Pink, Castle Grey a Forest Green. Z praktických prvkov zaujme dvojramenný volant, otočný volič prevodovky, plávajúca dotyková obrazovka na stredovej konzole či vonkajšie háčiky, ktoré uľahčujú organizáciu vecí. Všetko je nastavené tak, aby bolo používanie intuitívne a pohodlné aj pri každodennom mestskom dochádzaní.
Podvozkové parametre ukazujú, že Smurf je stavaný na bežné mestské jazdenie. Svetlosť mu zabezpečujú nájazdový uhol 25 stupňov a zjazdový uhol 35 stupňov, predná a zadná rozteč kolies sú takmer rovnaké – 1315 a 1311 mm. Pneumatiky majú rozmer 155/65R14 a nechýba ani systém ABS, ktorý zvyšuje bezpečnosť pri brzdení.
Parametre tak akurát
Pohonná jednotka je postavená na jedinom elektromotore s výkonom 30 kW, teda približne 40 koní, čo postačuje na maximálnu rýchlosť 100 km/h. Podľa odhadov CarNewsChina má mať vozidlo batériu s kapacitou približne 17 kWh, čo by mu umožnilo dojazd okolo 200 kilometrov podľa čínskeho cyklu CLTC. To je hodnota, ktorá bohato postačí na mestské jazdy či kratšie prímestské cesty.
Zaujímavosťou je, že Livan Smurf je vlastne premenovaná verzia už známeho Geely Panda Mini EV. Ten sa od januára do júla tohto roka predal vo viac než 101-tisíc kusoch, čo jasne ukazuje, že dopyt po malých a dostupných elektromobiloch v Číne rastie. Cena novinky by sa mala pohybovať pod hranicou 36-tisíc jüanov, teda približne 4 200 eur, čo z nej robí jednu z najlacnejších možností na trhu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Zemetrasenie s magnitúdou 4,7 zasiahlo obľúbené letovisko Slovákov. Otrasy pocítili tisíce ľudí
Rusko vedie nízkointenzívnu vesmírnu vojnu, tvrdí holandský expert. Objektívmi za pár eur sleduje špionážne satelity (ROZHOVOR)
K Zemi sa blíži vzácna kométa, naposledy ju videli v stredoveku. Takúto nebeskú šou si pozrieš len raz za život
Merkelová obviňuje východ Európy. Tieto krajiny mali blokovať rozhovory s Ruskom
Nenápadné príznaky skrývajú vážne ochorenie: Neurológ varuje pred prehliadaním signálov sklerózy multiplex
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Tesla uznala, že zašla priďaleko. Ruší kontroverznú vec a vodiči jej tlieskajú, zväčší sa aj dojazd
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Tesla uznala, že zašla priďaleko. Ruší kontroverznú vec a vodiči jej tlieskajú, zväčší sa aj dojazd
- Elektromobily predávajú o 50 % lacnejšie. Číňania spúšťajú cenovú vojnu, analytik varuje pred následkami
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Video: Bizarný „kolotoč” vyrába elektrinu za polovicu ceny. Investuje do neho aj Bill Gates
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP