Elektrickým Mercedesom za 120 000 € som išiel na 1400 km cestu. Bolo to jednoduchšie než tankovať
Aj v roku 2023 mnohí považujú diaľkové cestovanie elektromobilom za obmedzujúce, obtiažne či dokonca nemožné. Pravdou však je, že s moderným elektromobilom sa dnes dostaneš všade a bez akýchkoľvek problémov, či už sa vyberieš smerom na západ alebo východ od Slovenska.
Priznávame, niektoré krajiny na východe Európy ešte majú slabšiu nabíjaciu infraštruktúru než by sme prijali, no v drvivej väčšine krajín sa už dokážeš nabiť prakticky na každom kroku.
Ak máš navyše k dispozícii jeden z najšpičkovejších elektromobilov na trhu, ktorý skombinuješ s nabíjacou službou priamo prepojenou so samotným autom, máš na stole kombináciu, pri ktorej ani nepomyslíš na to, že sa vozíš v nejakom elektromobile.
Hlavnými hrdinami nášho takmer 1 400 km príbehu boli Mercedes EQE SUV a nabíjacia služba Mercedes Me Charge. Ultimánou otázkou však ostáva – bolo cestovanie luxusným elektromobilom rovnako jednoduché, bezproblémové a komfortné ako tankovanie či bezstarostné hltanie kilometrov spaľovákom? Nuž, divil by si sa, čo všetko sme pri takomto neštandardnom teste zistili.
Prvý šok prišiel pri spotrebe
Pred začiatkom cesty sme si povedali, že sa nebudeme obmedzovať a absolútne nebudeme brať ohľad na to, že jazdíme v elektromobile. Žiadna „jazda na spotrebu“ teda nepripadala do úvahy a počas celej cesty sme tempomat na diaľnici držali medzi 130-140 km/h, dokonca existujú úseky po prekročení hraníc s Nemeckom, kde nie je obmedzená maximálna rýchlosť. Tu sme v závislosti od hustoty premávky dosahovali konštantné rýchlosti aj 200 km/h, čo spotrebu rapídne vystrelilo smerom nahor.
Mercedes EQE SUV je obrovský elektromobil s 90 kWh batériou. My sme navyše mali na cestu verziu EQE 500 SUV s pohonom všetkých kolies a celkovým výkonom 408 koní.
Kombinovaný WLTP dojazd tohto auta je na úrovni 550 km. Bolo nám jasné, že svižnou jazdou po diaľnici to bude menej, no už po pár desiatkach kilometrov sme si vedeli urobiť predstavu, koľko prejdeme medzi jednotlivými zastávkami na nabíjanie.
Priemerná diaľničná spotreba sa totiž držala v rozmedzí 24-24,5 kWh/100 km, z čoho nám vyšlo, že na dorazenie do cieľa by nám teoreticky mohla stačiť jedna zastávka na nabíjanie.
Plánovanie sme nechali na elektrickú inteligenciu
Z Bratislavy do Berlína sme to mali zhruba 650 km, takže túto trasu by sme skutočne dokázali absolvovať s jednou zastávkou na nabíjanie, ktorú by sme si ale museli dopredu nájsť a naplánovať niekde uprostred cesty. Ako sme ale uviedli na začiatku, nechceli sme sa trápiť nejakým plánovaním a premýšľaním, kde a ako dlho nabíjať.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko nám trvala cesta do Berlína luxusným elektromobilom
- Prečo to bolo rovnako komfortné ako cesta spaľovákom
- Koľko stálo nabíjanie
- Problém pri ceste naspäť s jednoduchým riešením
- Zistenie vo finále, ako kvalitne je už aktuálne riešená elektromobilita v Európe
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
Nabíjanie elektromobilov bude lacnejšie. Firma Renaultu chce naplno využívať túto prebytočnú energiu
Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
Ceny klesajú, zvrat sa blíži. Výmena batérie elektromobilu bude čoskoro lacnejšia ako oprava spaľováku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Vydrží 8 miliónov km a desaťtisíce cyklov nabitia. Vedci vyvinuli revolučnú batériu, mieri už do výroby
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
- Znížia ceny áut, aby oživili predaje. Jedna z najstarších automobiliek má veľkú krízu, spasia ju 3 opatrenia
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
- Európska únia neustúpi. Kľúčový komisár posiela výrobcom spaľovákov jasný odkaz
Jadrová ponorka USA nasadila podvodné drony. Vyšle ich na tajné misie proti nepriateľom
Je veľký ako semienko jahody. ESA vyvinula vesmírny čip, ktorý bude mať dôležitú úlohu
Gigantický jašter so žraločími zubami znova „ožil“. Staré náčrty odkryli záhadu obávaného predátora
Slovenská sporiteľňa ohlásila veľkú novinku pri platbách. Známu aplikáciu už nebudeš potrebovať
Viac funkcií za viac peňazí. Balíček Microsoft 365 výrazne zdražel, môže za to unikátna funkcia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené