Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Pred menej než mesiacom FonTech.sk informoval, že chorvátsky elektrický hyperšport Rimac Nevera za jeden deň pokoril až 23 rekordov. Medzi tieto rekordy sa zaradila aj disciplína z 0 na 400 na 0 kilometrov v hodine, ktorej dovtedy vládol švédsky Koenigsegg Regera.

Ako však pred niekoľkými hodinami potvrdil Koenigsegg prostredníctvom svojho kanála na YouTube, Švédi si svoj titul zobrali späť vďaka novému svetovému rekordu v kráľovskej disciplíne hyperšportov.

Hybridný Koenigsegg opäť vládne

Regera po švédsky znamená „vládnuť“ a automobilka prehlásila, že nový svetový rekord tento názov len utvrdzuje. Čas 0-400-0 km/h Rimacu tento osemvalcový hybrid stiahol o viac než jednu sekundu. Zatiaľ čo Rimacu to trvalo 29,94 sekúnd, Regera to zvládla už za 28,81 sekúnd.

Pre takýto test je nevyhnutné mať veľmi dlhú cestu, preto k nemu došlo na letisku Örebro, ktoré sa nachádza západne od hlavného mesta Štokholm a má runway dlhú 3274 metrov.

Ostatné časy sú rovnako oslnivé, zrýchlenie z 0 na 400 kilometrov v hodine (0-400 km/h) trvalo len 20,68 sekundy a brzdenie zo 400 na 0 kilometrov v hodine (400-0 km/h) len neuveriteľných 8,13 sekundy.

Parametre Koenigsegg Regera
  • 5,0-litrový V8 twin-turbo motor o výkone 1115 koní s maximálnym točivým momentom 1280 Nm
  • 3 elektromotory so spoločným výkonom 707 koní a točivým momentom 900 Nm
  • Celkový výkon s palivom E85 predstavuje 1521 koní a 2000 Nm
  • Batéria o kapacite 4,5 kWh
  • Pohotovostná hmotnosť 1590 kg
  • Unikátna prevodovka s jediným prevodom
  • Celkovo sa vyrobilo 80 kusov, pričom cenovka začínala na 1 900 000 €
Pripravuje sa niečo ešte rýchlejšie

Koenigsegg Regera bola vyvinutá pred takmer desiatimi rokmi, pričom svoje najslávnejšie rekordy tento hyperšport stanovil ešte v roku 2019, kedy v disciplíne 0-400-0 km/h prekonal svojho predchodcu Koenigsegg Agera RS o takmer 2 sekundy. Faktom však je, že Regera sa už dnes nevyrába.

Prečo teda stanovovať tieto nové rekordy s vozidlom, ktoré je už dávno mimo výrobnej linky? Pretože to dokáže! Pretože je to stále kráľ, ktorý vládne v dnešnom superkonkurenčnom automobilovom prostredí, a to je niečo, čo by sa malo osláviť novým rekordom,“ vysvetľuje vo svojom príspevku Koenigsegg.

Trikom k tak výrazne lepším časom podľa automobilky neboli špeciálne úpravy, ale kombinácia nových pneumatík Cup2R od Michelinu a hladšieho povrchu asfaltu než pri predchádzajúcich pokusoch. Všetky časy mal merať a overiť RACELOGIC, ktorý zároveň garantuje ich presnosť.

Spoločnosť však už pracuje na novom modeli Jesko Absolut, od ktorého sa očakáva, že bude ešte rýchlejší. Už relatívne skoro by sme teda mohli písať o novom rekordérovi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú