Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka NIO nie je v Európe nováčikom. Čínsky výrobca, ktorý je okrem špičkových elektromobilov známy aj stanicami na výmenu batérií, čoskoro prinesie do Európy ďalší elektromobil. Tentokrát je ním kombi ET5 Touring, ktoré sa objavilo na fotografovaní v Nórsku. Na tému upozornil portál ArenaEV.

Práve Nórsko bude zrejme opäť prvou krajinou, kde sa kombi ET5 začne predávať. NIO si vybralo severskú krajinu za vstupnú bránu do Európy už v minulosti, no dnes automobilka pôsobí aj na ďalších trhoch, ako Nemecko či Holandsko.

Model ET 5 Touring vychádza zo sedanu ET5, no karosárske prevedenie „kombi“ je medzi Európanmi nesmierne populárne a tak je dosť možné, že tento elektromobil u nás pôjde na dračku. Na uniknutých fotografiách, paradoxne z fotografovania európskej novinky, vyzerá ET5 kombi v bledo-modrej farbe fantasticky.

S prenájmom batérie stojí menej než 50 000 €

Zatiaľ nepoznáme hodnoty WLTP dojazdu pre verziu kombi, no odraziť sa môžeme od sedanu NIO ET5, ktorý sa predáva už aj v Nemecku. Verzia s menšou 75 kWh batériou má dojazd na jedno nabitie 456 km podľa WLTP a verzia s väčším 100 kWh akumulátorom prejde až 590 km na jedno nabitie.

Základná cenovka vozidla je 47 500 €, takže aj verzia kombi by sa mala udržať pod hranicou 50 000 €, čo je vzhľadom na tak výkonný a technologicky prepracovaný elektromobil viac než prijateľné.

NIO/Screenshot

Cena ale narastá v prípade, že si chce majiteľ batériu kúpiť a nie ju prenajímať za mesačný poplatok. V prípade nákupu menšej batérie je cena vyššia o 12 000 € a za väčší akumulátor si majiteľ priplatí 21 000 €.

Neskôr bude k dispozícii ešte väčšia, 150 kWh batéria, ktorá by mala zabezpečiť dojazd podľa WLTP cyklu na úrovni viac než 1 000 km na jedno nabitie. NIO by ju mohlo predstaviť už v lete. Mesačný nájom za batériu sa pohybuje na úrovni 169 €, respektíve 289 € za väčší akumulátor.

Nemecké prémiové kombi by sa mali začať báť

Výkon spojený s praktickosťou kombi karosérie je niečo, čo Európania jednoducho milujú. Aj preto máme na trhu modely ako BMW M3 Touring alebo Audi RS4 Avant.

Audi

NIO ET5 Touring prináša pohon všetkých štyroch kolies a výkon 489 koní pričom aj s batériou začína na sume 59 500 €. Konkurencia od Audi v podaní RS4 Avant má takisto pohon 4×4, výkon „iba“ 450 koní a cenu od 87 890 €.

Nakoniec je tu BMW s jeho M3 Competition Touring, ktorý má výkon až 510 koní, no cenovka začína na 99 900 €, čo je o 40 000 € viac než v prípade NIO. Čínska automobilka týmto modelom rozhodne rozvíri vody ostrých športových kombi a nemecké automobilky by sa mali mať na pozore.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú