Elektrické SUV si to rozdali v šprinte. Je rýchlejšia Tesla, Audi, BMW alebo Mercedes?
Jedným z najlepších spôsobov, ako vzájomne porovnať výkon viacerých áut, je jednoznačne šprint. V jednom takomto súboji na kanáli Carwow si zmerali sily štyri luxusné elektrické SUV. Test ukázal, že papierový výkon a hmotnosť nie sú všetko.
Ponuka elektromobilov sa neustále rozrastá a dnes už nie je problém spraviť preteky iba s výkonnými luxusnými elektrickými SUV-čkami.

Matt z Youtube kanála Carwow proti sebe postavil BMW iX, Teslu Model X, Audi e-tron S a Mercedes EQC 400. Všetky autá majú okolo 2,5 tony, výkon nad 400 koní a cenovo sa pohybujú na úrovni od 80 000 € do 110 000 €.
Výkon nie je všetko
Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC od Mercedesu, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.
BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.
Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.
Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a ktoré začína na sume viac ako 110 000 €.
Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?
Pôsobivé zrýchlenie sme vyskúšali na vlastnej koži
Musíme uznať, že zrýchlenie elektrickej novinky BMW iX je naozaj pôsobivé. Čo sa týka luxusných SUV, v tomto smere ide zrejme o najemotívnejší zážitok.
Ten dotvára futuristický zvukový prejav, ktorý celý pocit zrýchlenia ešte umocňuje. Papierovo to dá BMW iX z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. Čoskoro ale príde na trh verzia iX M60, ktorá akceleruje na stovku za 3,8 sekundy.
To už je hodnota, ktorú ešte pred pár rokmi dosahovali luxusné superšporty ako Ferrari či Porsche a nie viac ako 2,5-tonové SUV-čka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou

Špinavé nákladiaky skončili. Obľúbená automobilka predstavila ohromné vozidlo

Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8x4 s ultimátnym pohonom

Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
