V Číne bol o ňu enormný záujem, teraz príde do Európy. Odhalili novú Mazdu, poznáme európsku cenu
Na tohtoročnom autosalóne v Bruseli, Mazda oficiálne predstavila svoj nový plne elektrický model – Mazda6e. Tento model je európskou verziou už predtým uvedeného Mazda EZ-6 z Pekingu. Mazda6e sa na európskych cestách objaví už v lete tohto roka, pričom pre britský trh bude dostupná o niečo neskôr, až v roku 2026, kvôli úpravám na pravostranné riadenie. Na tému upozornil CarMagazine.
Dizajn a technológia
Mazda pri vývoji modelu 6e stavila na svoje tradičné hodnoty – ikonický dizajn a vynikajúce jazdné vlastnosti. Zároveň zároveň musela využiť technológie svojho dlhoročného čínskeho partnera Changan Automobile. Mimochodom, v Číne je tento model veľmi populárny a jeho vlastnosti sú vynikajúce, o čom svedčí dojazd 1 300 km a cena pod 18-tisíc eur.
Elektrická Mazda6e je navrhnutá tak, aby splnila špecifické požiadavky európskych zákazníkov, ktorí očakávajú spojenie štýlu, komfortu a udržateľnosti. Zaujímavosťou je, že ide o fastback, takže zadné veko kufra sa otvára spolu so zadným oknom, čo zlepšuje praktickosť vozidla.
Elegantný fastback s priemerným kufrom
Model Mazda6e svojimi rozmermi – dĺžka 4 921 mm, šírka 1 890 mm, výška 1 491 mm a rázvor 2 895 mm – patrí do strednej triedy, kde konkuruje napríklad vozidlu Tesla Model 3. Napriek elegantnému exteriéru a priestrannému interiéru je batožinový priestor sklamaním. Zadný kufor ponúka len 330 litrov objemu, no aspoň malý priestor vpredu pridáva ďalších 70 litrov. Tento kompromis však môže byť pre mnohých zákazníkov vyvážený modernými technológiami a kvalitným spracovaním interiéru.
Dve verzie na výber
Mazda 6e bude dostupná v dvoch verziách, pričom obe ponúknu pohon zadných kolies. Základná verzia zaujme výkonom 190 kW, krútiacim momentom 320 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 175 km/h, pričom energiu zabezpečuje batéria s kapacitou 68,8 kWh. Dojazd sa zastavil na hodnote 479 km podľa štandardu WLTP a rýchle nabíjanie z 10 na 80 % trvá iba 22 minút pri výkone 200 kW.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Jazyková polícia Kim Čong-una: Za slovo „hamburger“ či „zmrzlina“ hrozí strata práce, nahradil ich bizarnými názvami
Ujdi na pár dní z upršaného Slovenska. Za 44 eur si zaletíš do 3 talianskych miest, minieš menej ako za večeru
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP