Naložil som 1,2 tony do elektrickej dodávky. To, aký dojazd z toho vzišiel a čo som zistil, mi vyrazilo dych
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Elektrické dodávky boli donedávna nedostatkový tovar, no elektrifikácia už prenikla aj do tohto segmentu. Ja som detailne preveril schopnosti Peugeotu e-Expert a vozidlo mi pomohol zhodnotiť aj človek, ktorý sa už dlhé roky živý ako kuriér.
Elektrických dodávok sme testovali už niekoľko. Až doposiaľ sme ale pri ich testoch narážali na minimálne jeden z dvoch zásadných problémov – vysoká obstarávacia cena alebo nedostatočný dojazd na jedno nabitie. V tých najhorších prípadoch to bola kombinácia oboch nevýhod.
Napríklad Mercedes e-Sprinter aj v tej najlepšej konfigurácii disponuje iba 45 kWh batériou, čo je na dodávku veľmi málo. Mercedes e-Vito je menšie auto s podstatne väčšou batériou, ktorá má až 90 kWh, no tu už narážame na cenový problém a o testovanom Mercedes EQV ani nehovoriac. Táto luxusná dodávka stála viac než 100 000 €, takže návratnosť pri podnikaní je v tomto prípade zrejme nemožná.
Na scénu však prišiel Peugeot a model e-Expert. Elektrická dodávka prichádza v troch rôznych dĺžkach a v dvoch verziách z hľadiska kapacity batérie. Od toho sa odvíja aj cena „cargo“ verzie, ktorá začína na sume 35 500 € s DPH a končí na 42 500 € s DPH.
Ja som mal na test lepšie vybavenú verziu so 75 kWh batériou, ktorá začína na 41 600 € a myslím si, že v tejto konfigurácii je e-Expert aktuálne najlepšou elektrickou dodávkou, ktorá si poradí nielen s doručovaním balíkov v rámci mesta.
V článku sa dozvieš:
- Akú spotrebu som dosiahol pri dynamickej jazde, ale aj pri plne zaťaženom aute
- Čo si o Peugeot e-Expert myslí dlhoročný kuriér
- Pre koho má táto elektrická dodávka zmysel
- V čom dominuje e-Expert nad inými elektromobilmi koncernu Stellantis
- Aké nezmyslené chyby a nedostatky som si počas testovania všimol
Loading…
Elektrická pohonná sústava Peugeotu e-Expert mi bola už veľmi dobre známa z iných elektromobilov koncernu Stellantis. Elektromotor s výkonom 100 kW (136 koní), krútiaci moment 260 Nm a základná hmotnosť tesne pod 2 tony zabezpečujú solídnu jazdnú dynamiku.
Pri plnom naložení a vyšších rýchlostiach je to už o niečo horšie, no pri mestskej premávke budeš s e-Expertom „najrýchlejší kuriér v okrese“. Pri plnej záťaži sa skvele hodí jazdný režim Power, vďaka ktorému je plynový pedál citlivejší a auto je dynamickejšie.
Ako som už spomenul vyššie, batéria v testovanom modeli mala kapacitu 75 kWh, z čoho využiteľných okolo 65-70 kWh. Nabíjanie s výkonom 100 kW ma veľmi milo prekvapilo najmä z hľadiska nabíjacej krivky, keď si až do 80 % SoC držal nabíjací výkon nad 70 kW. Maximálny nabíjací výkon 100 kW sa udržal až do 60 % SoC, čo je rovnako skvelé. Ostatné elektromobily z koncernu Stellantis, ktoré som mal možnosť testovať, takto dobrú nabíjaciu krivku nemali.
Čo ma ale pri tomto aute zaujímalo najviac, boli spotreby, reálny dojazd pri plne naloženom aute a možnosti jeho využitia. S autom som preto v rôznych podmienkach najazdil vyše 1 200 km za jeden týždeň a dospel som k záveru, že toto je hádam prvá použiteľná elektrická dodávka, ktorá zároveň nezruinuje tvoju peňaženku.
V tomto článku sa po odomknutí dozvieš
- Ako sa zvýšila spotreba pri plne nalozenej elektrickej dodávke
- Ako sa prejaví 1,2 tony nákladu na jazdných vlastnostiach
- Ako hodnotí elektrickú dodávku dlhoročný kuriér
- Kde vidí potenciál Peugeotu e-Expert voči spaľováku
- Čo chýba v základnej výbave takéhoto auta
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
Teraz čítajú
Toto by mali Slovákom rozdávať zadarmo. Našli sme najľahší spôsob, ako si predĺžiť život
RECENZIA Nič pre slabé povahy. Hrali sme brutálnu novinku, o ktorej monštrách sa ti bude aj snívať
RECENZIA Za týždeň mi ukázal, prečo spaľováky vymierajú. Tento elektrický Mercedes má len jednu chybu
RECENZIA Zabudneš na spaľovák. Nový elektrický Mercedes má všetko, čo som si kedy mohol priať
RECENZIA Neviem sa jej nabažiť. Nová RPG je ako Skyrim na steroidoch, zabaví na desiatky hodín
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Väčší dojazd, rýchlejšie nabíjanie a nižšia cena. Tesla má batériu, ktorá zmení elektromobily
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
-
- Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Tesla sa odtrhla z reťaze. Z ničoho nič odhalila nový extrémne výkonný model
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
V spoločnosti Kia otvorili interaktívne tréningové centrum pre bezpečnosť práce
Burkina Faso dočasne pozastavila vysielanie staníc BBC a VoA
Microsoft a matka Googlu Alphabet dosiahli v 1. štvrťroku nečakane silný rast
Boeing má vytiahnuť z problémov. Jeho vesmírna loď štartuje už o pár dní
Kim Čong-un dohliadal na skúšku salvových raketometov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené