V posledných rokoch sa Electronic Arts ocitá v centre pozornosti nielen vďaka svojim herným titulom, ale aj kvôli výrazným zmenám v rámci spoločnosti. Najnovšie správy potvrdzujú, že EA ruší ďalšie projekty a opäť pristupuje k prepúšťaniu zamestnancov. Tento trend je výsledkom dlhodobejšieho prehodnocovania stratégií, finančných tlakov a meniacich sa preferencii hráčov v hernom priemysle.

EA po novom oznámilo zrušenie pripravovaného projektu zo série Titanfall, ktorý mal byť podľa dostupných informácií multiplayerovým extraction shooterom v réžii štúdia Respawn Entertainment. Okrem Titanfallu boli zrušené aj ďalšie dva projekty v počiatočných fázach vývoja, ktoré vznikali práve v štúdiu Respawn. Tieto rozhodnutia viedli k prepusteniu 300 až 400 zamestnancov naprieč celou spoločnosťou, pričom približne sto z nich boli práve pracovníci štúdia Respawn.

Tieto značky sú zatiaľ v bezpečí

Zmeny v Respawn sa týkajú aj tímov pracujúcich na hrách Apex Legends a Star Wars Jedi. Napriek prepúšťaniu štúdio deklaruje, že naďalej ostáva oddané vývoju týchto sérií, pričom Apex Legends má dostávať nové sezóny a rozšírenia, a pripravuje sa aj tretí diel série Star Wars Jedi. Respawn zároveň spolupracuje na pripravovanej stratégii Star Wars: Zero Company, ktorá by mala vyjsť v roku 2026.

Prepúšťanie v EA nie je jednorazovou udalosťou, ale pokračovaním trendu z posledných rokov. Od začiatku roka 2023 do jari 2025 spoločnosť zrušila takmer 1 900 pracovných miest naprieč viacerými štúdiami a oddeleniami. Prepúšťania sa dotkli aj známych štúdií ako BioWare, kde v januári 2025 skončilo viac než 100 zamestnancov a v minulosti boli prepustení aj pracovníci Codemasters či Industrial Toys.

Tento vývoj odzrkadľuje nielen interné zmeny, ale aj širšie trendy v hernom priemysle, kde sa po pandémii spomalil rast a firmy musia reagovať na klesajúci záujem o live service tituly a vyššie náklady na vývoj noviniek.

S prihliadnutím na budúci rast

EA svoje kroky vysvetľuje snahou o efektívnejšie rozdelenie zdrojov a sústredenie sa na projekty s najväčším potenciálom. Vedenie spoločnosti tvrdí, že zmeny majú za cieľ pripraviť firmu na budúci rast a udržať konkurencieschopnosť na trhu. Prepúšťaným zamestnancom ponúka možnosť uchádzať sa o iné pozície v rámci firmy a poskytuje im podporu počas prechodného obdobia.

Hoci EA naďalej investuje do rozvoja svojich najúspešnejších značiek, tieto kroky znamenajú stratu kreatívneho potenciálu a skúseností, ktoré sa budovali roky. Zároveň ukazujú, aké náročné je v súčasnosti udržať stabilitu aj v tak veľkej spoločnosti, akou je Electronic Arts. Vývojári, hráči aj fanúšikovia tak musia počítať s tým, že ďalšie zmeny v portfóliu EA sú stále možné a budú závisieť od vývoja trhu a interných priorít spoločnosti.

Čítajte viac z kategórie: Hry

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP