Šokoval ich extrémne nízky dopyt. Ferrari urobilo zásadné rozhodnutie, ktoré ovplyvní elektromobily
Ferrari mení kurz v oblasti elektromobility. Vedenie talianskej automobilky sa rozhodlo odložiť uvedenie svojho druhého plne elektrického vozidla až na rok 2028, hoci pôvodne sa s jeho príchodom počítalo už v roku 2026. Podľa dvoch zdrojov oboznámených so situáciou za týmto rozhodnutím stojí najmä slabý globálny dopyt po vysokovýkonných elektrických športových autách, ktorý nezodpovedá očakávaniam značky. O téme informovala agentúra Reuters.
Premiérové EV sa už blíži
Značka z Maranella zatiaľ napreduje s prípravami na predstavenie svojho úplne prvého elektromobilu, ktoré je naplánované na október tohto roka. Predstavenie prebehne v troch fázach, pričom svetová premiéra je naplánovaná na jar 2026 a dodávky prvým zákazníkom by mali začať v októbri toho istého roka. No ako sa ukazuje, tento model zatiaľ ostane jediným elektromobilom Ferrari na dlhší čas.
Podľa interných informácií má ísť skôr o symbolické vozidlo s obmedzeným objemom výroby než o komerčne významný model. Naopak, druhý elektromobil Ferrari mal pôvodne predstavovať základný kameň dlhodobej stratégie elektrifikácie značky, no jeho vývoj a uvedenie na trh sa už druhýkrát odkladá. Nový cieľ znamená posun o minimálne dva roky oproti pôvodnému harmonogramu.
Pôvodne sa s druhým modelom rátalo v súlade s bežným päťročným cyklom značky, pričom sa plánovali výrobné objemy medzi 5 000 a 6 000 kusmi ročne. No podľa jedného zo zdrojov agentúry Reuters je tento cieľ momentálne „neudržateľný“, keďže reálny záujem o elektrické športové autá je podľa jeho slov prakticky „nulový“.
Nie sú jediní
Ferrari však v tejto situácii nie je samo. Aj iné značky prehodnocujú svoje elektrické stratégie. Lamborghini posunulo uvedenie svojho prvého elektromobilu na rok 2029, zatiaľ čo Porsche po slabom predaji modelov ako Taycan či elektrického Macanu výrazne zredukovalo svoje plány. V celom segmente výkonných áut sa výrobcovia boria s výzvami, ako zachovať emócie, výkon a autenticitu značky v čisto elektrickej podobe.
Ferrari podľa zdrojov plánuje využiť získaný čas na vylepšenie vlastných technológií, ktoré by druhý elektromobil mal ponúknuť. No zároveň dodávajú, že hlavným dôvodom posunu nie sú technické výzvy, ale vlažný záujem trhu. Spoločnosť zatiaľ verejne nekomentovala tento druhý model ani nezverejnila jeho technické špecifikácie, no jeden zo zdrojov ho opísal ako „skutočný game changer“ v porovnaní s prvým, skôr experimentálnym elektromobilom.
Viac svetla do plánov značky by mohla vniesť pripravovaná prezentácia novej dlhodobej stratégie Ferrari, ktorá je naplánovaná na 9. októbra. Tá by mala ukázať, ako chce Ferrari ďalej balansovať medzi dedičstvom spaľovacích motorov a tlakom na elektrifikáciu v čase, keď trh s prémiovými elektromobilmi ešte zďaleka nedozrel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
Nie je to len auto. Obľúbená automobilka ukázala nový elektromobil s geniálnou funkciou
Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Potravinové poukážky pre dôchodcov v hodnote 75 eur: Maďarsko už rozdáva. Pridá sa aj Slovensko?
Neurológ varuje pred zradnou infekciou, ktorá ohrozuje nervový systém: Tínedžerka po hre s mačkou dočasne ochrnula
Slovenskí medici snívali o záchrane životov, stretli sa s byrokraciou a cynizmom: „Sme vnímaní ako niečo medzi záťažou a nutným zlom“
5 zmien, ktoré najviac spomalili úbytok pamäti a myslenia. Výsledky mozgového výskumu za 36,4 milióna eur priniesli prelom
24-ročná Slovenka si vybudovala rešpekt v Dubaji: „Prvý kontrakt s 300 miliónovou firmou som podpísala v 18 rokoch“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Elon Musk priznal, že Tesla narazila na strop. Na pomoc prišiel Samsung s miliardovým obchodom
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Veľká novinka pre majiteľov smart hodiniek. Najväčší operátor prichádza s užitočnou funkciou
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
Audi sa rúti dolu kopcom. Zisk sa prepadol o vyše 37 % a problémy nekončia
Slovensko čelí digitálnej invázii. Týždenne nás napadnú tisíce kyberútokov
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP