Šokoval ich extrémne nízky dopyt. Ferrari urobilo zásadné rozhodnutie, ktoré ovplyvní elektromobily
Ferrari mení kurz v oblasti elektromobility. Vedenie talianskej automobilky sa rozhodlo odložiť uvedenie svojho druhého plne elektrického vozidla až na rok 2028, hoci pôvodne sa s jeho príchodom počítalo už v roku 2026. Podľa dvoch zdrojov oboznámených so situáciou za týmto rozhodnutím stojí najmä slabý globálny dopyt po vysokovýkonných elektrických športových autách, ktorý nezodpovedá očakávaniam značky. O téme informovala agentúra Reuters.
Premiérové EV sa už blíži
Značka z Maranella zatiaľ napreduje s prípravami na predstavenie svojho úplne prvého elektromobilu, ktoré je naplánované na október tohto roka. Predstavenie prebehne v troch fázach, pričom svetová premiéra je naplánovaná na jar 2026 a dodávky prvým zákazníkom by mali začať v októbri toho istého roka. No ako sa ukazuje, tento model zatiaľ ostane jediným elektromobilom Ferrari na dlhší čas.
Podľa interných informácií má ísť skôr o symbolické vozidlo s obmedzeným objemom výroby než o komerčne významný model. Naopak, druhý elektromobil Ferrari mal pôvodne predstavovať základný kameň dlhodobej stratégie elektrifikácie značky, no jeho vývoj a uvedenie na trh sa už druhýkrát odkladá. Nový cieľ znamená posun o minimálne dva roky oproti pôvodnému harmonogramu.
Pôvodne sa s druhým modelom rátalo v súlade s bežným päťročným cyklom značky, pričom sa plánovali výrobné objemy medzi 5 000 a 6 000 kusmi ročne. No podľa jedného zo zdrojov agentúry Reuters je tento cieľ momentálne „neudržateľný“, keďže reálny záujem o elektrické športové autá je podľa jeho slov prakticky „nulový“.
Nie sú jediní
Ferrari však v tejto situácii nie je samo. Aj iné značky prehodnocujú svoje elektrické stratégie. Lamborghini posunulo uvedenie svojho prvého elektromobilu na rok 2029, zatiaľ čo Porsche po slabom predaji modelov ako Taycan či elektrického Macanu výrazne zredukovalo svoje plány. V celom segmente výkonných áut sa výrobcovia boria s výzvami, ako zachovať emócie, výkon a autenticitu značky v čisto elektrickej podobe.
Ferrari podľa zdrojov plánuje využiť získaný čas na vylepšenie vlastných technológií, ktoré by druhý elektromobil mal ponúknuť. No zároveň dodávajú, že hlavným dôvodom posunu nie sú technické výzvy, ale vlažný záujem trhu. Spoločnosť zatiaľ verejne nekomentovala tento druhý model ani nezverejnila jeho technické špecifikácie, no jeden zo zdrojov ho opísal ako „skutočný game changer“ v porovnaní s prvým, skôr experimentálnym elektromobilom.
Viac svetla do plánov značky by mohla vniesť pripravovaná prezentácia novej dlhodobej stratégie Ferrari, ktorá je naplánovaná na 9. októbra. Tá by mala ukázať, ako chce Ferrari ďalej balansovať medzi dedičstvom spaľovacích motorov a tlakom na elektrifikáciu v čase, keď trh s prémiovými elektromobilmi ešte zďaleka nedozrel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
19-tisíc Slovákov trpí zákernou chorobou. Bežný zlozvyk, ktorý máš aj ty, zvyšuje riziko o 60 %
Rusko vedie nízkointenzívnu vesmírnu vojnu, tvrdí holandský expert. Objektívmi za pár eur sleduje špionážne satelity (ROZHOVOR)
43-ročný Marián Gáborík má majetok 90 miliónov eur. V Trenčíne vybudoval vlastné športové impérium
Investoval 3 000, zarobil 2 000 000 dolárov. Kryptomena „4“ urobila z tradera milionára
„Idem preč,“ vyhlásil Trump a chcel vylúčiť 4 krajiny. NATO bolo na hrane kolapsu, odhalil Stoltenberg
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
Putin sa jej bojí ako čert kríža. Ak USA dodá Ukrajine túto zbraň, Rusi s Američanmi skončili
Nemecké automobilky sa rútia do hlbokej krízy. Dodávatelia tŕpnu, masívne prepúšťanie je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP