Ferrari mení kurz v oblasti elektromobility. Vedenie talianskej automobilky sa rozhodlo odložiť uvedenie svojho druhého plne elektrického vozidla až na rok 2028, hoci pôvodne sa s jeho príchodom počítalo už v roku 2026. Podľa dvoch zdrojov oboznámených so situáciou za týmto rozhodnutím stojí najmä slabý globálny dopyt po vysokovýkonných elektrických športových autách, ktorý nezodpovedá očakávaniam značky. O téme informovala agentúra Reuters.

Premiérové EV sa už blíži

Značka z Maranella zatiaľ napreduje s prípravami na predstavenie svojho úplne prvého elektromobilu, ktoré je naplánované na október tohto roka. Predstavenie prebehne v troch fázach, pričom svetová premiéra je naplánovaná na jar 2026 a dodávky prvým zákazníkom by mali začať v októbri toho istého roka. No ako sa ukazuje, tento model zatiaľ ostane jediným elektromobilom Ferrari na dlhší čas.

Podľa interných informácií má ísť skôr o symbolické vozidlo s obmedzeným objemom výroby než o komerčne významný model. Naopak, druhý elektromobil Ferrari mal pôvodne predstavovať základný kameň dlhodobej stratégie elektrifikácie značky, no jeho vývoj a uvedenie na trh sa už druhýkrát odkladá. Nový cieľ znamená posun o minimálne dva roky oproti pôvodnému harmonogramu.

Pôvodne sa s druhým modelom rátalo v súlade s bežným päťročným cyklom značky, pričom sa plánovali výrobné objemy medzi 5 000 a 6 000 kusmi ročne. No podľa jedného zo zdrojov agentúry Reuters je tento cieľ momentálne „neudržateľný“, keďže reálny záujem o elektrické športové autá je podľa jeho slov prakticky „nulový“.

Nie sú jediní

Ferrari však v tejto situácii nie je samo. Aj iné značky prehodnocujú svoje elektrické stratégie. Lamborghini posunulo uvedenie svojho prvého elektromobilu na rok 2029, zatiaľ čo Porsche po slabom predaji modelov ako Taycan či elektrického Macanu výrazne zredukovalo svoje plány. V celom segmente výkonných áut sa výrobcovia boria s výzvami, ako zachovať emócie, výkon a autenticitu značky v čisto elektrickej podobe.

Ferrari podľa zdrojov plánuje využiť získaný čas na vylepšenie vlastných technológií, ktoré by druhý elektromobil mal ponúknuť. No zároveň dodávajú, že hlavným dôvodom posunu nie sú technické výzvy, ale vlažný záujem trhu. Spoločnosť zatiaľ verejne nekomentovala tento druhý model ani nezverejnila jeho technické špecifikácie, no jeden zo zdrojov ho opísal ako „skutočný game changer“ v porovnaní s prvým, skôr experimentálnym elektromobilom.

Viac svetla do plánov značky by mohla vniesť pripravovaná prezentácia novej dlhodobej stratégie Ferrari, ktorá je naplánovaná na 9. októbra. Tá by mala ukázať, ako chce Ferrari ďalej balansovať medzi dedičstvom spaľovacích motorov a tlakom na elektrifikáciu v čase, keď trh s prémiovými elektromobilmi ešte zďaleka nedozrel.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP