Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Čínske automobilky začínajú dobývať Európu. Aby si ale mohli ešte efektívnejšie podmaňovať trh na starom kontinente, musia sem presunúť aspoň časť svojej výroby. Koncern Great Wall Motors, ktorý chce v Európe predávať iba plug-in hybridy a elektromobily, hľadá nové miesto na výstavbu továrne. V hre sú okrem Nemecka až dve krajiny, ktoré susedia s nami, informuje CarNewsChina.

Great Wall Motor má pod sebou značky, ktoré v našich končinách zatiaľ nie sú až tak známe. Ide napríklad o Haval, Wey či Poer. Slováci už ale možno počuli o značke Ora, respektíve o zaujímavom elektromobile Ora Funky Cat, ktoré sa dokonca stalo najbezpečnejším autom v Európe za rok 2022 v kategórii malých rodinných vozidiel.

GWM

GWM chce ale zvýšiť ofenzívu v Európe, a tak hľadá nové miesto pre továreň. V hre je okrem výstavby úplne novej fabriky aj prevzatie už existujúcej. Do výberu krajín, kde by mohla nová výrobná linka vzniknúť, spadá aj Maďarsko či Česko.

Definitívne rozhodnutie ešte nepadlo

„Momentálne analyzujeme, kde a prečo si skúsení ázijskí výrobcovia zriadili svoje európske pobočky. Východonemecké oblasti by mohli byť alternatívou,“ povedal Xiangjun Meng, prezident Great Wall Motor Europe v rozhovore pre Automobilwoche.

Okrem toho sú v hre aj Maďarsko či Česko. V Maďarsku napríklad pôsobí čínska automobilka NIO, ktorá tu však nevyrába elektromobily, ale svoje stanice na výmenu batérií, odkiaľ ich distribuuje do celej Európy.
V Európe iba plug-in hybridy a elektromobily

GWM chce v Európe predávať iba elektrifikované automobily a ich vývoju sa venujú dve značky – Ora a Wey. Zatiaľ čo automobilka Wey vyrába luxusné plug-in hybridy, značka Ora má byť akousi ľudovou automobilkou, ktorá ponúkne elektromobily pre masy.

V Británii už napríklad predáva svoj prvý európsky model Ora Funky Cat. Ide o malý mestský hatchback so zaujímavým a hravým dizajnom, ktorý v Británii začína na sume 37 000 €.

Táto cena však príliš ľudová nie je, najmä vzhľadom na parametre. Batéria má kapacitu iba 48 kWh, výkon 170 koní a auto podporuje rýchle nabíjanie iba výkonom 80 kW. Tým, že si ale automobilka bude vyrábať elektromobil v Európe, môže ísť cena zásadne dolu.

Aktuálne GMW pôsobí len na niektorých trhoch, pričom v Nemecku chce tento rok predať 6 000 elektromobilov Ora Funky Cat. Všetky autá sú teda zatiaľ dovážané z Číny.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú