Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Mnohí ešte stále žijú v domnienke, že elektromobil patrí iba do mesta. Špeciálne taký, ktorý má kompaktné rozmery, menšiu batériu a dojazd na úrovni elektrických áut spred pár rokov. Za takýto čisto mestský elektromobil rozhodne môžeme považovať Daciu Spring – kompaktné autíčko pre 4 ľudí prejde v meste na jedno nabitie okolo 250 km. Samotná automobilka Spring prezentuje ako ideálne druhé auto do rodiny, alebo ako nástroj pre kuriérov a firmy, ktoré denne robia desiatky kilometrov v rámci mesta.

Matúš Kazík, ktorý so svojim bratom Lukášom stojí za projektom LK Studio, je dlhoročným fanúšikom elektromobilov a pred dvoma rokmi sa rozhodli zadovážiť si prvý elektromobil aj do svojej firmy. Primárne sa venujú foto a video produkcii, pričom častokrát cestujú aj ďalej od okolia Zlatých Moraviec, kde primárne pôsobia. Matúš nám v rozhovore prezradil niečo viac o živote s týmto malým elektromobilom a zároveň dokázal, že ani takéto auto nie je odkázané iba na prevádzku v meste či jeho blízkom okolí.

V rozhovore sa dozvieš:

  • Prečo si ako svoj prvý elektromobil vybrali Daciu Spring
  • Ako im dokáže elektrické auto šetriť náklady
  • Čo mu na lacnom elektromobile chýba a prekáža
  • Aké najdlhšie trasy absolvoval s týmto primárne mestským autom
  • Koľko už má na Springu najazdených kilometrov a aké problémy musel riešiť
  • Aké sú jeho TOP 3 elektromobily na aktuálnom trhu

Ako ste sa vôbec dostali k tomu, že si chcete do firmy zadovážiť elektromobil?

My sme už dlhšie uvažovali nad elektrickým autom. Ja som už niekoľko rokov fanúšikom elektrických áut, veľa som jazdil na Teslách aj iných elektrických autách, ale nikdy som s elektromobilom dlhodobo nežil. Čiže to, že sme sa konečne rozhodli kúpiť elektromobil, išlo ruka v ruke so stále širšou ponukou aj cenovo dostupných elektromobilov, ako aj ďalších faktorov.

Prečo ste napokon siahli po Dacii Spring?

My sme išli do Dacie kvôli tomu, že máme so značkou veľmi dobré skúsenosti. Všetky naše ostatné autá sú dieselové Dacie. Spring bol vlastne ich prvý elektromobil a pri ňom nás presvedčila cena. V porovnaní s inými elektromobilmi bol Spring brutálne lacný a to bol aj jeho cieľ.

Mário Šimovič/FonTech

Aj keď nemal výkon, dojazd či výbavu iných vtedy dostupných elektromobilov, nám najmä ten dojazd stačil na väčšinu jázd ktoré robíme. Napokon sme si povedali, že je to dobrá skúška a kvázi „horší“ elektromobil z hľadiska dojazdu či nabíjania už pravdepodobne nebudeme mať.

Mal pre vás elektromobil význam aj z hľadiska šetrenia nákladov?

Tento článok je dostupný členom Fontech PREMIUM

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú