Streamovacia služba Disney+ narazila na realitu. Od štartu v novembri 2020 a následnej medzinárodnej expanzii platforma raketovo rástla a zaznamenávala rekordný počet nových predplatiteľov. Ten za necelé tri roky dosiahol úctyhodných 164 miliónov, no zlatým časom je nateraz koniec.

Stratila predplatiteľov, ide sa šetriť

Spoločnosť sa včera pochválila svojimi hospodárskymi výsledkami za uplynulý štvrťrok a hlavným mottom do budúcnosti bude šetrenie. Ako informuje Variety, Disney plánuje prepustiť približne 7-tisíc zamestnancov, naberanie novej pracovnej sily je nateraz úplne zmrazené.

Multimediálny gigant v objeme príjmov síce rástol, zlou správou pre spoločnosť je ale strata 2,4 milióna predplatiteľov streamovacej služby Disney+. Služba odlivu zákazníkov čelí prvýkrát od svojho spustenia v roku 2020, doposiaľ čísla abonentov zakaždým narastali.

Za poklesom predplatiteľov stojí výhradne región juhovýchodnej Ázie, kde Disney stratilo vysielacie práva na športové prenosy kriketu, o čom sme informovali ešte v lete minulého roka. Prognózy analytikov o možnom odlive miliónov divákov sa teraz naplnili a Disney+ v ázijskom regióne za uplynulý štvrťrok prišlo o bezmála 4 milióny predplatiteľov.

V ostatných regiónoch platforma v počte predplatiteľov narastala, čo staronový prezident spoločnosť Bob Iger vníma ako pozitívum. Pozitívnym signálom podľa Igera tiež je, že výrazné zdraženie Disney+ na domácom americkom trhu sa stretlo s menšou nevôľou, ako sa pôvodne očakávalo a kvôli vyššej cene službu opustilo iba minimum zákazníkov. Služba v Spojených štátoch zdraželo zo 7,99 dolára na 10,99 dolára mesačne, čo je nárast o takmer 40 %.

Zvažuje aj radikálny krok

Disney bude v najbližších rokoch šetriť a zefektívňovať svoje procesy. Súčasťou stratégie spoločnosti je zredukovať náklady o masívnych 5 a pol miliardy, čo na obsahu s určitosťou pocítia aj predplatitelia Disney+.

Jedným zo spôsobov, ako zvýšiť príjmy, je prenajímanie obsahu konkurencii, informuje Bloomberg. Doposiaľ  si služba svoj obsah starostlivo strážila, útlm v náraste nových predplatiteľov a všeobecný pokles optimizmu (nielen) v streamovacom segmente veľkých hráčov núti k bezprecedentným krokom.

Disney tak má uvažovať o prenajatí či úplnom predaji niektorých svojich filmov a seriálov konkurencii, no zďaleka nie je jediné. Koncept si začína osvojovať čoraz viac veľkých hráčov, ktorí okrem šetrenia a predávania obsahu chystajú aj ďalšie nepopulárne kroky. Venujeme sa im v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú