Zábavný konglomerát Disney odhalil svoje finančné plány na ďalší rok a tie sú omnoho smelšie, ako by sme mohli čakať. Ako informuje Screenrant, spoločnosť plánuje významne navýšiť rozpočet pre tvorbu vlastného obsahu.

Finančná správa spoločnosti aktuálne ráta s tým, že v budúcom fiškálnom roku (začína v októbri 2021 a končí v septembri 2022) Disney do svojich projektov investuje približne 33 miliárd dolárov. Oproti uplynulému roku ide o nárast až o 32 %, keďže spoločnosť v ňom za toto obdobie plánovala do tvorby obsahu investovať 25 miliárd dolárov.

Na čom si užiješ dokonalý zvuk s OLED televízorom?

Kúp si televízor OLED spolu so soundbarom alebo WiFi reproduktorom a získaj cashback vo výške nákupnej ceny audio produktu späť.

POZRI SI CELÚ–>PONUKU<–
Disney Plus na steroidoch

Rozhodnutie navýšiť rozpočet sa týka predovšetkým streamovacej služby Disney+, ktorá tento rok pokorila 100-miliónovú hranicu predplatiteľov. Tých chce Disney v budúcom roku potešiť viac než stovkou nových projektov. Len pre porovnanie – v roku 2021 Disney na nej plánovalo predstaviť približne 60 noviniek.

Disney

Veľká časť rozpočtu pôjde do už oznámených filmov a seriálov, spoločnosť investorom načrtla aj konkrétnu predstavu – v nadchádzajúcom fiškálnom roku chce predstaviť 50 filmov určených pre kiná alebo Disney+, 60 seriálov bez scenára (reality show, špeciály…), 30 komediálnych sérií, 25 dramatických sérií, 15 dokumentov/minisérií, 10 animovaných sérií a 5 televíznych filmov.

Hollywood Reporter zároveň upozorňuje, že nie všetok rozpočet poputuje do tvorby obsahu pre Disney+. Nezanedbateľnú časť investícií zhltne streamovacia služba Hulu aj nákup športových práv pre ESPN+, ktoré rovnako patria pod Disney.

Viac než ostatní

Disney svojím rozpočtom zároveň ukazuje, že do svojej služby Disney+ vkladá veľké nádeje a neplánuje na nej šetriť. Odhalenie gigantického rozpočtu je zlou správou pre ďalších veľkých hráčov v segmente, predovšetkým pre Amazon, WarnerMedia a Netflix, ktoré budú musieť s gigantom držať krok.

Disney

Ani jeden z menovaných však pri tvorbe obsahu netrocháril už počas tohto roka. Netflix v roku 2021 do produkcie exkluzívneho obsahu nalial približne 14 miliárd dolárov, WarnerMedia na novinky pre HBO Max a svoju filmovú produkciu utratili približne 20 miliárd.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú