Disney+ aj HBO Max už začali s reklamami, Netflix vydal veľmi diskutabilné stanovisko
Streamovací segment momentálne patrí k najrýchlejšie rastúcim odvetviam v zábavnom priemysle, pri pohľade na nové videotéky a platformy, ktoré vznikli v priebehu posledných pár rokov, sa však nie je čomu diviť.
Disney, HBO a ďalší masívne expandujú do celého sveta, čo jasne vidíme aj na Slovensku, kde by v tomto roku mohli pribudnúť až štyri nové platformy. HBO Max bolo predstavené len pred pár dňami, čaká nás SkyShowtime, Disney+ a možno aj nové Discovery.
NEPREHLIADNI
Vyskúšali sme HBO Max. Zaujme ťa poriadne atraktívnymi novinkami, no jedna vec nás vyložene sklamala
Streamovací segment však predovšetkým v západných krajinách začína byť presýtený a čoraz viac si to uvedomujú aj samotné spoločnosti. Rast Disney aj Netflixu sa na trhu Severnej Ameriky dramaticky spomalil, Netflix navyše čoraz viac stráca pôdu pod nohami aj vo vyspelých západných štátoch. Čísla v jeho prípade hovoria jasne.
Svetoví hráči sú preto nútení prichádzať s alternatívami, ako zarobiť a prilákať k sebe nových zákazníkov, čo potvrdzuje aj analytik Paul Erickson. Ten pre The Verge hovorí, že staré obchodné modely, ktoré doposiaľ fungovali, sú už minulosťou a streamovacie služby v budúcnosti prestanú fungovať len na báze jedného predplatného a ponuku trocha „premiešajú“.
Začína to v Amerike, postupne pôjde do sveta
Zjavným trendom sa momentálne zdajú byť reklamy. HBO lacnejšiu verziu s reklamami na americkom trhu spustilo ešte v júni minulého roka a nie je žiadnym tajomstvom, že hlavnou iniciatívou takéhoto predplatného boli neuspokojivé výsledky nových zákazníkov po predstavení služby.
Na lacnejšie balíčky s reklamami na americkom trhu lákajú aj ďalšie platformy, za viaceré spomeňme Hulu, Peacock alebo Paramount. Zľavy pri lacnejších balíčkoch neraz predstavujú až polovicu z plnej ceny predplatného, vďaka čomu majú potenciál osloviť omnoho širšie spektrum konzumentov.
Potvrdzuje to aj Erickson, ktorý hovorí, že lacnejšie predplatné s reklamami spotrebiteľom poskytuje veľkú flexibilitu pri záujme o kedysi drahé služby. Zároveň pre spoločnosti znamená rýchle zvýšenie počtu predplatiteľov, vec, ktorú momentálne streamovací hráči veľmi pozorne sledujú.
Pridáva sa aj Disney
Na vlak s lacnejším predplatným s reklamami nedávno naskočila aj spoločnosť Disney s ich platformou Disney Plus. Práve o nej sa hovorí ako o budúcej svetovej jednotke, ktorá by do roku 2025 mala v počte platiacich zákazníkov pokoriť Netflix.
Disney síce so svojou službou zaznamenalo sľubný štart a v extrémne krátkom čase pokorilo hranicu 100 miliónov predplatiteľov, už počas minulého roka však počty nových zákazníkov začali za očakávaniami zaostávať.
Posledný štvrťrok bol pre spoločnosť úspešný a Disney Plus sa blíži k 130 miliónom zákazníkov, napriek tomu Disney rovnako pristupuje k predstaveniu lacnejšieho plánu predplatného v podobe verzie s reklamami.
O novom predplatnom sa zatiaľ veľa nevie, isté je, že spoločnosť ho chce najskôr predstaviť na domácom trhu koncom tohto roka a v 2023 s novou verziou predplatného chce expandovať aj na medzinárodné trhy.
Zatiaľ nie je jasné, či verzia Disney+ s reklamami dorazí aj na Slovensko, spoločnosť sa však netají tým, že lacnejší plán predplatného jej má pomôcť splniť ambiciózny plán získať do roka 2024 približne 230 až 260 miliónov zákazníkov.
Reakcia Netflixu? Nikdy nehovor nikdy
Kroky konkurencie vníma aj súčasná svetová jednotka Netflix, ktorý v minulosti už viackrát vylúčil možnosť integrácie reklám do svojho obsahu. „Je pre nás ignorovať, že ostatní to robia,“ priznáva finančný riaditeľ spoločnosti Spencer Neumann. Jedným dychom zároveň dodáva, že reklamy v Netflixe momentálne nezapadajú do plánov spoločnosti.
„Nie je to tak, že by bol Netflix naladený proti reklamám. Jednoducho to len momentálne nemáme v pláne. Máme naozaj dobrý škálovateľný model predplatného, nikdy však nehovor nikdy,“ zdôraznil Neumann.
Reklamy na Netflixe preto s najväčšou pravdepodobnosťou tak skoro neuvidíme, Techradar však upozorňuje, že v budúcnosti to určite nie je vylúčené. Spoločnosť čelí dlhodobému tlaku investorov o zmenu obchodného modelu, Netflix navyše začína výrazne zaostávať za očakávaniami nových predplatiteľov.
Čítal si už?
Poznáme odpovede: Koľko vrazia Netflix či Disney do exkluzívneho obsahu a aké novinky za to uvidíš?
Naposledy sa tak stalo v januári tohto roka, keď v reakcii na nízky počet nových zákazníkov dramaticky klesli akcie Netflixu a na burze sa prepadli o viac než 20 %. Netflix vtedy vôbec prvýkrát uznal, že za neuspokojivými výsledkami stojí aj čoraz silnejšia konkurencia, ktorej sila bude s lacnejšími verziami predplatného naďalej narastať. Otázne z nášho pohľadu preto nie je či, ale kedy lacnejšie verzie predplatného dorazia aj na Slovensko.
Čítajte viac z kategórie: Filmy & seriály
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Neustále v ňom zomierajú. Horor podľa kultovej hry je úplne iný, ako si všetci mysleli
Netflix vypustil akčnú bombu. Konečne pridal tento brutálny triler s Tomom Hardym
Najobľúbnejšia pirátska služba Slovákov skončila. Tisíce filmov a seriálov si už nepozrieš
Votrelec sa opäť prepojí s Predátorom. Odhalil to detail, ktorý fanúšikov nechal v šoku
The Last of Us nie je jediný. TOP 9 šokujúcich momentov v seriáloch, ktoré dodnes nevieme rozdýchať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
ŠÚKL sťahuje z obehu dve šarže populárneho antibiotika. Ak ho máš doma, môžeš ho vrátiť
„Učenie je nevyhnutnosť, nie výhoda.“ Expert radí, do akého vzdelania sa oplatí investovať v čase krízy
25-ročný Sebastian za 4 dni vytvoril biznis s obratom 9 300 eur mesačne. „Už som nechcel budovať hodnotu pre niekoho iného“
Bežné jedlo Slovákov môže stáť život: 3 porcie týždenne zvyšujú riziko rakoviny a úmrtia o 27 %, varujú vedci
Alarmujúce dáta: 53 % Sloveniek ignoruje dôležitú prehliadku u lekára. Jeden kraj výrazne vyčnieva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najobľúbnejšia pirátska služba Slovákov skončila. Tisíce filmov a seriálov si už nepozrieš
- Slovákom rozdávajú mobily zadarmo. Veľká banka sa spojila s operátorom, toto sú podmienky
- Čína dostala „podpásovku”. Západ našiel geniálny spôsob, ako ukončí jej monopol na kritickej surovine
- Západ má vážny problém. Čínske stíhačky dostali ďalšie kritické vylepšenie
- The Last of Us nie je jediný. TOP 9 šokujúcich momentov v seriáloch, ktoré dodnes nevieme rozdýchať
-
- Najobľúbnejšia pirátska služba Slovákov skončila. Tisíce filmov a seriálov si už nepozrieš
- Čína dostala „podpásovku”. Západ našiel geniálny spôsob, ako ukončí jej monopol na kritickej surovine
- EÚ ide po vodičoch. Zavádza drastické zmeny, ktoré pocítia aj Slováci (PREHĽAD)
- Japonci majú vážny problém. Ich ikonická stavba za 20 miliárd dolárov mizne v mori, čas sa kráti
- Vedci prevrátili biológiu naruby. Základom vzniku života vraj nie je voda, ale niečo iné
-
- Najobľúbnejšia pirátska služba Slovákov skončila. Tisíce filmov a seriálov si už nepozrieš
- Veľmoc objavila 35 miliónov ton veľmi vzácnej suroviny. Prinesie im ohromné bohatstvo
- Váži 8 ton a zlikviduje ciele aj 100 metrov pod zemou. Odhalili najväčšiu jadrovú raketu na svete
- Toto je rebríček najmenej poruchových áut. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
- Vedci neverili vlastným očiam. Po vyše 4 000 rokoch našli zabudnuté mesto, z ktorého im padla sánka
Historický míľnik pre Čínu. Uhlie už nie je lídrom v energetickej produkcii
Žilina vsádza na solárnu energiu. Mesto pokryje verejné budovy panelmi
BYD zdvojnásobil zisk. Čínska vlna elektromobility naberá na sile
Rakúsko ich má 23, Slovensko možno čoskoro prvú v Málinci. Miestni proti prečerpávacej elektrárni protestujú
Ďalší pokus o podvod: Neklikaj na e-maily o preplatkoch, radí Sociálna poisťovňa
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
ŠÚKL sťahuje z obehu dve šarže populárneho antibiotika. Ak ho máš doma, môžeš ho vrátiť
„Učenie je nevyhnutnosť, nie výhoda.“ Expert radí, do akého vzdelania sa oplatí investovať v čase krízy
25-ročný Sebastian za 4 dni vytvoril biznis s obratom 9 300 eur mesačne. „Už som nechcel budovať hodnotu pre niekoho iného“
Bežné jedlo Slovákov môže stáť život: 3 porcie týždenne zvyšujú riziko rakoviny a úmrtia o 27 %, varujú vedci
Alarmujúce dáta: 53 % Sloveniek ignoruje dôležitú prehliadku u lekára. Jeden kraj výrazne vyčnieva
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené