Koniec všetkých dohadov. DHL otestovala kamióny Tesla a neverila vlastným očiam
Už roky ospevovaný elektrický kamión Semi od americkej automobilky Tesla sa pomaly ale isto prebíja na trh, čo dokazuje aj odovzdanie týchto strojov do rúk ďalšieho zákazníka. Tým je tentoraz obrovská kuriérska spoločnosť DHL, ktorá podľa portálu Electrek potvrdzuje už spomínané schopnosti týchto ťahačov. Tie sú natoľko dobré, že nimi ostala firma ohromená a zdá sa tak, že nie sú všetky tvrdenia Tesly len prázdnymi sľubmi.
Nie sú to jej prvé e-ťahače
Spoločnosť DHL okrem elektrických kamiónov od Tesly otestovala aj tie od Mercedesu, ktorým sme sa v minulosti venovali v samostatnom článku. Tie takisto poskytujú slušný dojazd, avšak DHL teraz odskúšala e-kamióny Tesla Semi. Tie vyvíja americký výrobca už niekoľko rokov a podľa viacerých kritikov sa nikdy nestanú skutočnosťou a sú odsúdené na zánik.
Aj keď má Musk skutočne na konte množstvo nesplnených sľubov, z ktorých o viacerých radšej mlčí a niektorých splnenie skôr sklamalo než potešilo, iné produkty z dielne jeho spoločnosti mali na svet ohromný dopad. Tesla Model Y sa stala najpredávanejším autom na svete, vo veľkom sa predáva aj Model 3 a Tesla Semi si pochvaľuje aj DHL, ktorá je jeho výkonom a schopnosťami ohúrená.
V rámci testovania prešla DHL s týmto kamiónom aj trasu dlhú 625 km s celkovou hmotnosťou vozidla 34 ton. To znamená, že niesol náklad približne 14 ton, avšak presná hmotnosť Tesla Semi zatiaľ nie je známa. DHL potvrdila dosiahnutie spotreby len 1,72 kWH na míľu, teda približne 1,07 kWh na jeden kilometer a to s priemernou rýchlosťou 80 km/h, dodáva Teslarati.
Európa dostala elektrický kamión
Do Európy medzitým mieri napríklad elektrický kamión od čínskeho výrobcu BYD, ktorý však mieri na odlišný trh. Plne naložený má totiž prejsť len okolo 200 km a situáciu nezlepšuje ani nabíjanie, ktoré podporuje výkon len do 120 kW. Nabiť z 20 % na 100 % tak bude trvať dobré hodiny. Menej schopný ETH8 s menším dojazdom bude v porovnaní s Tesla Semi aj oveľa lacnejší, za čo môžu do značnej miery aj batérie.
Príde aj do Európy
Tesla potvrdila, že majú prísť tieto kamióny aj do Európy a DHL vyhlásila, že sa na stroje teší. Kedy však začne automobilka elektrické kamióny naozaj vo veľkom dodávať svojim zákazníkom ešte úplne isté nie je a ani jej sľuby v tomto smere nemusia byť naozaj spoľahlivé. Výrobe tak masívnych strojov totiž nie je vôbec jednoduchá a navyše vyžadujú obrovské batérie.
Známa nie je ani cena, ktorá by dnes bola od pôvodných predpokladov kvôli intenzívnemu zdražovaniu v posledných rokoch diametrálne odlišná. Dobrou správou ale je, že sa Tesle podarilo, z technického hľadiska, vyrobiť to, čo počas odhalenia sľubovala. Otázna bude samozrejme aj trvácnosť a spoľahlivosť, avšak aj na testovaní tejto vlastnosti už Tesla pracuje v spolupráci so svojimi partnermi. Prvý z kamiónov Tesla Semi už najazdil 400 000 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
-
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
V európskej krajine došlo k výbuchu skladu. Úrady varujú ľudí pred jedovatým oblakom
Slováci kupujú jazdenky rýchlejšie. Pozri sa, ktoré miznú zo stránok ako prvé
Ministerstvo dopravy uzavrie zmluvu za vyše 6 miliónov eur. Dostane úplne nový systém
Slovensko riskuje zlyhanie aj energetickú nestabilitu. Riziko závislosti rastie
Vedci vytvorili betón z moču. Môže nahradiť pieskovec aj cement
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko má nového milionára: Od rozprávkových 120 miliónov ho delilo jedno číslo
Druhým príjmom si môžeš aj uškodiť: Zarábať popri práci neznamená mať peniaze len na vlastné výdavky (ODBORNÍK)
Smrteľná hubová infekcia ohrozuje Európu: „Skutočnosť je už dosť desivá,“ varujú odborníci
Pracovná revolúcia: Skupine Slovákov chcú politici pridať 12 dní dovolenky
Obľúbená dovolenková destinácia Slovákov končí s nedeľným predajom. Vieme, ako budú prevádzky fungovať
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené