Koniec všetkých dohadov. DHL otestovala kamióny Tesla a neverila vlastným očiam
Už roky ospevovaný elektrický kamión Semi od americkej automobilky Tesla sa pomaly ale isto prebíja na trh, čo dokazuje aj odovzdanie týchto strojov do rúk ďalšieho zákazníka. Tým je tentoraz obrovská kuriérska spoločnosť DHL, ktorá podľa portálu Electrek potvrdzuje už spomínané schopnosti týchto ťahačov. Tie sú natoľko dobré, že nimi ostala firma ohromená a zdá sa tak, že nie sú všetky tvrdenia Tesly len prázdnymi sľubmi.
Nie sú to jej prvé e-ťahače
Spoločnosť DHL okrem elektrických kamiónov od Tesly otestovala aj tie od Mercedesu, ktorým sme sa v minulosti venovali v samostatnom článku. Tie takisto poskytujú slušný dojazd, avšak DHL teraz odskúšala e-kamióny Tesla Semi. Tie vyvíja americký výrobca už niekoľko rokov a podľa viacerých kritikov sa nikdy nestanú skutočnosťou a sú odsúdené na zánik.
Aj keď má Musk skutočne na konte množstvo nesplnených sľubov, z ktorých o viacerých radšej mlčí a niektorých splnenie skôr sklamalo než potešilo, iné produkty z dielne jeho spoločnosti mali na svet ohromný dopad. Tesla Model Y sa stala najpredávanejším autom na svete, vo veľkom sa predáva aj Model 3 a Tesla Semi si pochvaľuje aj DHL, ktorá je jeho výkonom a schopnosťami ohúrená.
V rámci testovania prešla DHL s týmto kamiónom aj trasu dlhú 625 km s celkovou hmotnosťou vozidla 34 ton. To znamená, že niesol náklad približne 14 ton, avšak presná hmotnosť Tesla Semi zatiaľ nie je známa. DHL potvrdila dosiahnutie spotreby len 1,72 kWH na míľu, teda približne 1,07 kWh na jeden kilometer a to s priemernou rýchlosťou 80 km/h, dodáva Teslarati.
Európa dostala elektrický kamión
Do Európy medzitým mieri napríklad elektrický kamión od čínskeho výrobcu BYD, ktorý však mieri na odlišný trh. Plne naložený má totiž prejsť len okolo 200 km a situáciu nezlepšuje ani nabíjanie, ktoré podporuje výkon len do 120 kW. Nabiť z 20 % na 100 % tak bude trvať dobré hodiny. Menej schopný ETH8 s menším dojazdom bude v porovnaní s Tesla Semi aj oveľa lacnejší, za čo môžu do značnej miery aj batérie.
Príde aj do Európy
Tesla potvrdila, že majú prísť tieto kamióny aj do Európy a DHL vyhlásila, že sa na stroje teší. Kedy však začne automobilka elektrické kamióny naozaj vo veľkom dodávať svojim zákazníkom ešte úplne isté nie je a ani jej sľuby v tomto smere nemusia byť naozaj spoľahlivé. Výrobe tak masívnych strojov totiž nie je vôbec jednoduchá a navyše vyžadujú obrovské batérie.
Známa nie je ani cena, ktorá by dnes bola od pôvodných predpokladov kvôli intenzívnemu zdražovaniu v posledných rokoch diametrálne odlišná. Dobrou správou ale je, že sa Tesle podarilo, z technického hľadiska, vyrobiť to, čo počas odhalenia sľubovala. Otázna bude samozrejme aj trvácnosť a spoľahlivosť, avšak aj na testovaní tejto vlastnosti už Tesla pracuje v spolupráci so svojimi partnermi. Prvý z kamiónov Tesla Semi už najazdil 400 000 km.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
PRIESKUM: Tretina Sloveniek riskuje svoje zdravie tichým trápením, odmieta lekára a volí rady z internetu
30 minút jednoduchej aktivity prekvapuje aj skúsených diabetológov. S cukrom v krvi robí zázraky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP