Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Futbalovým fanúšikom zrejme netreba bližšie predstavovať žijúcu legendu, akou je David Beckham. Ten sa na svojom futbalovom dôchodku stal tvárou hneď mnohých kampaní či prestížnych značiek a najnovšie sa objavil v ďalšej celosvetovej kampani so zaujímavým posolstvom, informuje portál techcrunch.

Hlavným zmyslom kampane je boj proti malárii, čo napovedá aj slogan Malaria Must Die. Táto choroba predstavuje vôbec jednu z najsmrteľnejších a hlavnou postavou kampane v boji proti tejto chorobe sa stal David Beckham, ktorý anglický slogan zopakoval aj v ďalších ôsmich jazykoch. Beckham však nie je žiaden polyglot a za celým videom stojí startupová spoločnosť Synthesia, ktorá využíva takzvanú metódu deep fake.

Skvelý úspech však nahrádzajú starosti

Vďaka kampani sa myšlienka boja proti malárii dostala do oveľa väčšieho povedomia miliónov ľudí po svete, čo napomohlo aj k väčším investíciám, ktoré boli vyzbierané na boj proti spomínanej chorobe. Na druhej strane však došlo aj k odhaleniu toho ako celé video vznikalo a začínajú sa objavovať obavy, že použitá technológia by sa v budúcnosti mohla začať zneužívať.

Na produkcii videa sa okrem Synthesie podielali aj firmy R/GA London a Ridley Scott Associates, ktoré pomocou strojového učenia dokázali vytvoriť videomontáž, ktorá umožňuje spojiť tvár s rečou niekoho iného a celý výsledok tak vyzerá úplne reálne, čoho príkladom je aj kampaň s Davidom Beckhamom.

Predstavitelia spoločnosti taktiež uvádzajú, že ich riešenie umožňuje firmám zdesaťnásobiť množstvo produkovaného videa za desatinu ceny. V praxi to tak môže znamenať prekonanie jazykových bariér a zníženie nákladov, čo je dobrá správa napríklad pre filmový priemysel a videotvorbu.

Problémom a nevyriešenou otázkou však zostáva zneužitie, ktoré by paradoxne slúžilo na dôveryhodné šírenie dezinformácii. V súčasnosti sa fake news šíria takmer rýchlosťou svetla a táto technológia, ktorá síce prichádza s myšlienkou podporiť boj proti malárii či filmový priemysel je skvelým nástrojom, ktorý by šíritelia falošných správ radi zneužili.

Prečítajte si tiež!
Slovensko je terčom mnohých hoaxov: Kto je kompetentný, aby rozhodol v týchto prípadoch?

Techcrunch informuje, že Synthesia myslela aj na túto alternatívu a je si vedomá možného rizika. V zápätí však uvádza, že aktívne spolupracuje na technologickom vzdelaní s vládami a mediálnymi organizáciami, aby tak predišli potenciálnemu zneužitiu. Softvér navyše nie je a ani nikdy nebude voľne dostupný a spoločnosť ho nebude poskytovať ani na vytváranie satirických videí. Zostáva nám teda dúfať, že hlavná myšlienka, ktorou je pomáhať zostane aj naďalej nezneužitá.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú