Ďalší megaobchod v poli výrobcov elekromobilov. Čínska značka kupuje podiel v kórejskom závode Renaultu
Čínska spoločnosť Geely Automobile kúpi vyše tretinový podiel v juhokórejskom závode francúzskej automobilky Renault takmer za 200 miliónov eur. To jej potenciálne môže pomôcť zvýšiť export do USA a francúzska automobilka zase získa finančné prostriedky na investovanie do elektromobility.
Renault, ktorý môže vyrobiť 300 000 vozidiel ročne vo svojej továrni v Južnej Kórei, je uprostred zmien zameraných na zvýšenie marží a oddelenie divízie elektrických vozidiel v snahe dobehnúť konkurentov, ako je americká Tesla.
Rozhodnutie francúzskej automobilky predať časť podielu v juhokórejskom závode spoločnosti Geely, ktorá vlastní švédskeho výrobcu osobných áut Volvo a má tiež 9,7 % podiel v Daimleri, nasleduje po januárovom oznámení oboch firiem o vývoji hybridných vozidiel pre Južnú Kóreu a zahraničie.
Geely, ktorá zvyčajne rozvíja svoje podnikanie prostredníctvom globálnych partnerstiev, dohoda umožní vyvážať autá vyrobené v Južnej Kórei do USA, uviedol zdroj blízky spoločnosti.
„Sú to otvorené dvere do USA,“ povedal zdroj, ktorý nechcel byť menovaný. Podľa neho, aj keď podrobnosti o tom, ako bude partnerstvo fungovať, ešte neboli úplne vyriešené, Geely môže spočiatku použiť závod v Južnej Kórei na výrobu elektrických robotaxíkov pre Waymo, divíziu autonómnych vozidiel Alphabet, s ktorou má dodávateľskú zmluvu.
„S dohodou o voľnom obchode medzi Južnou Kóreou a USA by Renault alebo Geely nemuseli čeliť daňovému zaťaženiu, ak by vyvážali vozidlá vyrobené v Južnej Kórei do Spojených štátov,“ uviedli analytici spoločnosti Hana Financial Investment. Upozornili zároveň, že Geely bude čeliť vyšším výrobným nákladom, keďže mzdové náklady v Južnej Kórei sú vyššie ako v Číne a automobilovému trhu dominujú miestne spoločnosti Hyundai a Kia.
Renault na konci minulého roka vlastnil 80-percentný podiel vo svojej juhokórejskej divízii Renault Korea Motors.
Zvyšok vlastnila spoločnosť vydávajúca kreditné karty Samsung Card, ktorá v decembri naznačila, že má v úmysle predať svoj podiel, no neuviedla žiadne podrobnosti.
Rozhodnutie Renaultu predať 34,02 % podiel v Renault Korea Motors za 264 miliárd wonov (196,21 milióna eur) prichádza niekoľko týždňov po tom, ako médiá informovali, že francúzska automobilka, hlavný akcionár japonského Nissanu, môže znížiť svoj podiel v japonskej spoločnosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

800 000 vojakov a mnohonárodná misia: Merz nevylúčil nemecké vojsko na Ukrajine ako záruku proti Rusku
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Energopomoc opäť mení svoje pravidlá: Prvé šeky budú vyplatené už v januári 2026

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

