Ďalší megaobchod v poli výrobcov elekromobilov. Čínska značka kupuje podiel v kórejskom závode Renaultu
Čínska spoločnosť Geely Automobile kúpi vyše tretinový podiel v juhokórejskom závode francúzskej automobilky Renault takmer za 200 miliónov eur. To jej potenciálne môže pomôcť zvýšiť export do USA a francúzska automobilka zase získa finančné prostriedky na investovanie do elektromobility.
Renault, ktorý môže vyrobiť 300 000 vozidiel ročne vo svojej továrni v Južnej Kórei, je uprostred zmien zameraných na zvýšenie marží a oddelenie divízie elektrických vozidiel v snahe dobehnúť konkurentov, ako je americká Tesla.
Rozhodnutie francúzskej automobilky predať časť podielu v juhokórejskom závode spoločnosti Geely, ktorá vlastní švédskeho výrobcu osobných áut Volvo a má tiež 9,7 % podiel v Daimleri, nasleduje po januárovom oznámení oboch firiem o vývoji hybridných vozidiel pre Južnú Kóreu a zahraničie.
Geely, ktorá zvyčajne rozvíja svoje podnikanie prostredníctvom globálnych partnerstiev, dohoda umožní vyvážať autá vyrobené v Južnej Kórei do USA, uviedol zdroj blízky spoločnosti.
„Sú to otvorené dvere do USA,“ povedal zdroj, ktorý nechcel byť menovaný. Podľa neho, aj keď podrobnosti o tom, ako bude partnerstvo fungovať, ešte neboli úplne vyriešené, Geely môže spočiatku použiť závod v Južnej Kórei na výrobu elektrických robotaxíkov pre Waymo, divíziu autonómnych vozidiel Alphabet, s ktorou má dodávateľskú zmluvu.
„S dohodou o voľnom obchode medzi Južnou Kóreou a USA by Renault alebo Geely nemuseli čeliť daňovému zaťaženiu, ak by vyvážali vozidlá vyrobené v Južnej Kórei do Spojených štátov,“ uviedli analytici spoločnosti Hana Financial Investment. Upozornili zároveň, že Geely bude čeliť vyšším výrobným nákladom, keďže mzdové náklady v Južnej Kórei sú vyššie ako v Číne a automobilovému trhu dominujú miestne spoločnosti Hyundai a Kia.
Renault na konci minulého roka vlastnil 80-percentný podiel vo svojej juhokórejskej divízii Renault Korea Motors.
Zvyšok vlastnila spoločnosť vydávajúca kreditné karty Samsung Card, ktorá v decembri naznačila, že má v úmysle predať svoj podiel, no neuviedla žiadne podrobnosti.
Rozhodnutie Renaultu predať 34,02 % podiel v Renault Korea Motors za 264 miliárd wonov (196,21 milióna eur) prichádza niekoľko týždňov po tom, ako médiá informovali, že francúzska automobilka, hlavný akcionár japonského Nissanu, môže znížiť svoj podiel v japonskej spoločnosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje

Chcú zaviesť novú daň za každý prejdený kilometer. Európska vláda pretláča elektromobily zvláštnym spôsobom

Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime

Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)

Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Mimoriadna situácia na železnici: Vlaky nepremávajú, z rušňa stúpa dym

Európsky štát je na pokraji kolapsu: Sankcie proti Rusku prerušili dodávky ropy, vydržia len pár dní

Národná banka Slovenska varuje pred týmito spoločnosťami. Daj si pozor, aby si neprišiel o peniaze

Sporný 48-kilometrový „pevnostný pás“: Zelenského by zaň stíhali, Putin ho musí „predať“ ako víťazstvo (ANALÝZA)

Kardiológ odhaľuje, prečo infarkt a mŕtvica udierajú najčastejšie ráno. Toto po prebudení nikdy nerob
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
- Slováci ešte nič rýchlejšie nevyrábali. Porsche predstavilo najsilnejší model vo svojej histórii, má 1 150 koní
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai vymyslel jeden z najlepších elektromobilov vôbec. Závidí mu veľký rival, ktorý ho okopíruje
- Tesla sa rúti do záhuby. Ani jedna automobilka nechce ich „revolučný produkt“, takto reagoval Musk
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Väčšina Slovákov žije v omyle. Elektromobily majú v zime oproti spaľovákom veľkú výhodu
- Hyundai, ktorý utiahne Scaniu, aj najväčšia Kia na trhu. Experti vybrali TOP 5 elektromobilov v zime
Koniec TikToku a Instagramu. Európa chce odpojiť deti od sociálnych médií
600 satelitov prinesie Zemi nekonečný vesmírny internet. Už o rok sa spustí niečo, čo zmení globálnu komunikáciu
Finančná stabilita eurozóny je v ohrození: Prsty v tom má umelá inteligencia
Vesmírna stanica hlási kritický problém s kapsulou. Posádka ostala uväznená na orbite
Medzi ázijskými veľmocami to poriadne vrie. Dron spustil okamžitú reakciu stíhačiek
Šéfka ECB poslala Európe tvrdý odkaz. Už si nemôžeme dovoliť premeškať kľúčovú technologickú vlnu
Online podvodníci využívajú slabosť Slovákov. Nákupnú horúčku drzo zneužívajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Mimoriadna situácia na železnici: Vlaky nepremávajú, z rušňa stúpa dym

Európsky štát je na pokraji kolapsu: Sankcie proti Rusku prerušili dodávky ropy, vydržia len pár dní

Národná banka Slovenska varuje pred týmito spoločnosťami. Daj si pozor, aby si neprišiel o peniaze

Sporný 48-kilometrový „pevnostný pás“: Zelenského by zaň stíhali, Putin ho musí „predať“ ako víťazstvo (ANALÝZA)

