Oceľový elektrický pickup Cybertruck s retro-futuristickým dizajnom, ktorý začala americká automobilka Tesla nedávno odovzdávať do rúk zákazníkov, prešiel prvými nezávislými testmi dojazdu. Ako upozorňuje portál Electrek, tieto testy rozhodne nepotešia a ich výsledky sú ďaleko od toho, čo Tesla zákazníkom sľubuje – realita je totiž až o 20 % slabšia.

Dojazd na diaľnici

Počas vykonaných testov dojazdu na diaľnici dokázal Cybertruck uraziť vzdialenosť 408 km, čo na jednej strane nie je najhoršie číslo a jasne dokazuje, že sa v priebehu rokov elektromobily zásadne posunuli vpred, avšak zároveň je to oveľa menej, než dojazd udávaný Teslou podľa normy EPA – ten sa pohybuje až na úrovni 515 km, dodáva InsideEVs.

Pri elektromobiloch je bežné, že sa ich reálny dojazd od toho sľubovaného poriadne líši rovnako, ako sa líši spotreba paliva áut so spaľovacími motormi od tej, ktorú udáva výrobca. Obzvlášť to však zamrzí pri Cybertrucku, ktorý tak dosahuje dojazd sľubovaný ešte v roku 2019 len pomocou prídavnej batérie. Tá pritom stojí ďalších 16 000 amerických dolárov a zaberá miesto v úložnom priestore.

Pridať tak drahú príplatkovú výbavu na už tak nesmierne drahé vozidlo zákazníkov rozhodne neteší a i keď sú fanúšikovia značky zrejme ochotní privrieť oči pred čímkoľvek, osloviť týmto vozidlom nových zákazníkov môže byť pre Teslu problematické. Vonkajšia teplota sa navyše pri teste pohybovala na úrovni 8 °C, čo takisto nie sú práve najhoršie podmienky.

Má za sebou aj nehodu

Cybertruck už za sebou má aj prvú zaznamenanú nehodu v praxi, pričom jej výsledok prekvapil. Kým vozidlo bolo poškodené len minimálne, auto, ktoré do Cybertrucku narazilo, skončilo v totálnej strate. Prekvapivo sa však zranil práve vodič Cybertrucku. Ako veľmi sú však tieto stroje skutočne bezpečné či nebezpečné ukáže až dlhodobá prevádzky a štatistiky, ktoré budú počítať s oveľa väčším počtom nehôd.

V chladnejšej klíme na prácu nepostačí

Kým množstvo záujemcov o toto vozidlo ho v živote na prácu nevyužije, primárne sú pickupy určené práve na to. Vzhľadom na takýto dojazd je ale otázne, či dokáže Cybertruck vykonávať potrebnú činnosť v severnejších častiach Spojených štátov či v Kanade, kde bude teplota v zime ešte nižšia, hlboko pod nulou.

Ešte vždy sa navyše bavíme o vozidle bez skutočnej záťaže, ktorá je pri práci potrebná. Cybertruck totiž utiahne niekoľko ton, podľa výbavy a to sa takisto nezanedbateľne odrazí na výslednom dojazde. Dobrou správou pre Európu však je, že sa vzhľadom na prísnejšie bezpečnostné normy tohto stroja zatiaľ báť nemusí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú