Predaj Tesly Cybertruck sa zdá byť – veľmi mierne povedané – ďaleko od pôvodných optimistických očakávaní. Napriek tomu, že výroba začala len pred rokom, už teraz sa množia pochybnosti o tom, či Cybertruck dokáže naplniť ambiciózne ciele spoločnosti Tesla, píše Electrek.

Rezervácie verzus reálne predaje

Tesla v minulosti deklarovala, že na Cybertruck eviduje viac ako milión rezervácií. Tento ohromujúci údaj však pri bližšom pohľade stráca lesk – rezervácia vyžadovala len 100-dolárovú zálohu, čo mohlo osloviť aj tých, ktorí nemali vážny záujem o kúpu. Navyše, finálna verzia vozidla prišla s vyššou cenou a kratším dojazdom, než Tesla pôvodne sľubovala. Tieto zmeny mohli spôsobiť, že mnohí rezervujúci zákazníci stratili záujem.

Tesla doteraz doručila približne 40 000 Cybertruckov. Aj keď ide o významný míľnik pre nový model, čísla sú sklamaním vzhľadom na vysoké očakávania. Zverejnené výsledky za štvrtý kvartál 2024 naznačujú, že predaj Cybertrucku bol medzi 9 000 až 12 000 kusmi, čo je pokles oproti predchádzajúcemu obdobiu, napriek rozšíreniu ponuky o lacnejšiu verziu vozidla.

Problémom však zjavne nie je výrobná kapacita – Tesla sa snaží podporiť predaj prostredníctvom zliav a stimulov. Kým zásoby ostatných modelov sa ku koncu roka 2024 vyčerpali, Cybertruck zostáva dostupný na predajných miestach. Tento stav naznačuje, že problémy spočívajú skôr v dopyte než vo výrobe.

Krátkodobé riešenia pomohli

Istým svetlom na konci tunela je, že Cybertruck sa stal oprávneným na získanie 7 500 dolárovej daňovej úľavy v USA, čo by mohlo dočasne povzbudiť predaj. Tento stimul však môže byť krátkodobý – nová politická administratíva, ktorú podporuje aj CEO Tesly Elon Musk, plánuje túto výhodu zrušiť. Lacnejšia verzia Cybertrucku, ktorá je plánovaná na neskoršie obdobie, by mohla predajom pomôcť, ale je otázne, či dokáže dosiahnuť masovú obľubu.

Flickr

Hoci Cybertruck pri svojom predstavení zaujal futuristickým dizajnom a odvážnym prístupom, jeho reálny prínos na trh je spochybňovaný. Americkí zákazníci očakávajú od pick-upov praktickosť a funkčnosť, čo Cybertruck – najmä v lacnejších verziách – zatiaľ neponúka. Plán Tesly vyprodukovať 250 000 kusov ročne a v budúcnosti až 500 000 sa preto zdá byť neprimerane ambiciózny.

Bol Cybertruck omylom?

Mnohí odborníci tvrdia, že zameranie Tesly na Cybertruck bolo krokom vedľa. Namiesto toho, aby spoločnosť venovala zdroje na vývoj cenovo dostupnejších vozidiel, ktoré by oslovili širšiu zákaznícku základňu, investovala do náročného projektu, ktorý teraz čelí problémom s dopytom. Tieto problémy môžu prispieť k spomaleniu rastu Tesly, čo je pre spoločnosť, ktorá bola synonymom inovácií, nepríjemnou správou.

Cybertruck síce zostáva jedným z najočakávanejších vozidiel, no jeho predajné čísla naznačujú, že Tesla bude musieť ešte raz premyslieť svoju stratégiu, ak chce naplniť svoje ambiciózne ciele.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP