Hrnuli sa do Európy a nikto ich nekupuje. Čínska automobilka to nevzdáva, vytiahla eso z rukáva
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Aj keď by sa podľa čísel mohlo zdať, že čínska automobilka Nio na európskom trhu nemá šancu, jej vedenie je odhodlané vytrvať – a to aj napriek tomu, že počet jej vozidiel v Nemecku by ste pokojne spočítali na prstoch väčšieho štadióna. Generálny riaditeľ spoločnosti William Li to potvrdil deň pred otvorením prestížneho autosalónu v Šanghaji, kde okrem iného predstavil aj plány do budúcnosti.
„V Európe je spokojnosť zákazníkov našou najvyššou prioritou,“ zdôraznil Li a dodal, že na počtoch momentálne nezáleží – dôležité je budovať dôveru a značku, aj keď zatiaľ ide len o stovky či tisíce zákazníkov.
Automobilka si je podľa jeho slov čoraz viac vedomá toho, že potreby a očakávania európskych zákazníkov sa od tých čínskych podstatne líšia, preto sa prispôsobuje a stavia na trpezlivosti. „Myslíme dlhodobo, zostávame trpezliví,“ povedal Li s dôrazom na to, že pre značku ako Nio je vstup na nový kontinent prirodzene behom na dlhé trate.
Číňania chcú zaujať Európanov novým elektromobilom
Podľa údajov Spolkového úradu pre automobilovú dopravu (KBA) jazdilo na začiatku roka 2025 v Nemecku iba okolo 1700 vozidiel značky Nio – čo v porovnaní s inými výrobcami pôsobí skromne, no pre Nio ide skôr o testovací štart. Oveľa väčšie nádeje si automobilka vkladá do svojho nového modelu s názvom Nio Firefly, ktorý by sa mal objaviť na európskych cestách v druhej polovici tohto roka.
Firefly má ambíciu osloviť predovšetkým obyvateľov veľkých miest – kompaktný dizajn, elektrický pohon a moderné technológie sú šité na mieru mestskej premávke. Auto vzniklo v úzkej spolupráci s nemeckými partnermi, čo podľa automobilky zaručuje, že lepšie zohľadní európske štandardy a vkus.
Výroba však zostáva v Číne, čo by mohlo ovplyvniť konečnú cenu vozidla, keďže na čínske elektromobily v súčasnosti platia clá Európskej únie.
Nio zatiaľ konkrétnu cenu pre nemecký trh neuviedlo, no očakáva sa, že sa bude snažiť udržať ju konkurencieschopnú, najmä vzhľadom na silnú konkurenciu v segmente cenovo dostupných elektromobilov.
Nio tak stavia na kombináciu technologických inovácií a dlhodobej stratégie, pričom sa nesnaží preraziť hneď masívnym predajom, ale najprv si chce vybudovať dôveru a základňu lojálnych zákazníkov. Firefly bude v tomto smere kľúčovým testom – ak dokáže osloviť mestského Európana hľadajúceho štýlové a udržateľné riešenie dopravy, môže sa stať pre čínsku značku vstupenkou k širšiemu úspechu v Európe.
Liho posolstvo je jasné: Nio si verí, aj keď cesta bude dlhá. No ako tvrdí samotný šéf spoločnosti – všetko chce svoj čas a Nio je pripravené počkať, kým príde ich chvíľa.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Obrovská hanba pre Rusko. Zbraň propagandy za miliardy sa po 35 rokoch zmení na vrak
3D tlač prekonala všetky limity. Katar vytvoril najväčšiu budovu na svete postavenú revolučnou metódou
Začína sa hon na AI. Európska únia pripravila nástroj, ktorý všetko mení
Takéto využitie robotiky v armáde si ešte nevidel. Neútočí, ale aj tak chráni miliardové stroje
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
Unikol interný dokument: Krajiny EÚ chcú utajiť plány na koniec ruského plynu
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP