Experimenty s plne elektrickými vozidlami sa pomaly dejú aj v segmente superšportov. Luxusné športové autá s plne elektrickým pohonom ponúkajú neuveriteľné zrýchlenie a obrovskú maximálnu rýchlosť, no častokrát je to na úkor dojazdu na jedno nabitie. Rimac C2 je však v tomto výnimočný, informuje DailyMail.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!
FacebookInstagramYouTube

Mate Rimac je chorvátsky vývojár elektromobilov a zakladateľ spoločnosti Rimac. Prezývku „chorvátsky Elon Musk“ si vyslúžil najmä vďaka svojej automobilke, ktorá sa už zopár rokov venuje vývoju plne elektrických superšportov. Prvým počinom spoločnosti bol bol Rimac Concept One, ktorým v roku 2016 havaroval známy automobilový nadšenec a moderátor, Richard Hammond.

Rimac C2 je však oproti svojmu predchodcovi vyspelejší vo všetkých ohľadoch. Toto nádherné auto dosahuje maximálnu rýchlosť až 412 km/h a z nuly na sto zrýchli za 1,97 sekundy. Taká Tesla Roadster dosahuje čas zrýchlenia z 0 na 100 niečo málo cez 2 sekundy. Na dosiahnutie takýchto hodnôt v superšporte Rimac C2 vývojári použili celkovo 4 motory s permanentnými magnetmi, ktoré majú spolu výkon až 1914 koní a krútiaci moment 2300 Nm, uvádza výrobca na svojej stránke.

Pri takýchto číslach musí byť každému jasné, že spotreba energie bude obrovská, čo by sa malo negatívne prejaviť aj na dojazde na jedno nabitie. Rimac C2 však v tejto oblasti poriadne prekvapil, pretože výrobca udáva, že na jedno nabitie dokážeš s vozidlom prejsť až 550 km podľa štandardu WLTP. Takéto hodnoty nedosahujú dokonca ani niektoré verzie elektromobilov Tesla. Dojazd zabezpečuje batéria s kapacitou 120 kWh.

Okrem obrovského výkonu dostal Rimac C2 aj ďalšie vylepšenia v podobe aktívnych aerodynamických prvkov, rozpoznávania tváre či štvrtý level autonómnosti, vďaka čomu vozidlo dokáže samo jazdiť v husto zastavaných oblastiach. Rimac C2

O tom, že tejto mladej automobilke veria aj veľkí hráči, svedčí fakt, že spoločnosť Porsche kúpila ďalších 5,5 % z podielu firmy a dokopy tak už vlastní 15,5 %. Mate Rimac v jednom z rozhovorov povedal, že celý úspech spočíva v testovaní, skúšaní, modelovaní a simulovaní, to všetko treba robiť stále dokola a dokola. Jeho spoločnosť má aktuálne 600 zamestnancov a v Chorvátsku plánuje výstavbu novej fabriky, kde sa búdu vyvíjať tieto, ale aj ďalšie superšporty značky Rimac.