Nebýva to pravidlo no občas sa stane zaujímavá situácia, kedy je letenka s prestupom v určitej destinácii lacnejšia, než priamy let do nej z toho istého miesta. Cestujúci to tak využívajú na vystúpenie z letu v prestupnom mieste a ďalej tak už necestujú. 

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Ako informoval portál CNN, letecká spoločnosť Lufthansa sa súdi s jedným zo svojich pasažierov, ktorý podobný trik využil a počas letu zo Seattlu do Osla s medzipristátím vo Frankfurte vystúpil už v nemeckom meste, odkiaľ neskôr letel rovnakou spoločnosťou do Berlína. Podľa leteckej spoločnosti ide o porušenie zmluvných podmienok, pričom žiada náhradu vo výške 2112 €.

Na základe toho sa česká spoločnosť Kiwi.com rozhodla pomôcť svojím zákazníkom tým, že im poskytne právnu pomoc v prípade, ak ich bude letecká spoločnosť žalovať za porušenie podmienok. A to hlavne v prípade, ak nevyužijú celú dĺžku letu, ale vystúpia už počas prestupu.

Právo slobodnej voľby pasažiera

Spoločnosť Kiwi.com oznámila, že je pripravená pomôcť svojim zákazníkom v prípade, že budú žalovaní za údajné porušenie neprijateľných zmluvných podmienok leteckých spoločností, najmä v prípadoch tzv. „Throw-away ticketing“ a podobných praktík. Toto oznámenie prichádza nedlho potom čo, televízia CNN informovala o tom, že spoločnosť Lufthansa žaluje zákazníka za využitie zvýhodneného tarifu letenky, rovnako ako to už v minulosti urobili aj iné letecké spoločnosti. Prepravnej zmluvy leteckých spoločností totiž môžu byť často mätúce a viesť k neprimeraným právnym dôsledkom.

Spoločnosť Kiwi.com sa stavia na stranu práva zákazníka slobodne si zvoliť, akým spôsobom využije produkt, ktorý si zakúpil. Oliver Dlouhý, zakladateľ a CEO spoločnosti Kiwi.com, k tomuto hovorí: „Spoločnosť Kiwi.com chce zabezpečiť čo možno najlepšie podmienky cestovania pre každého. V tomto ohľade chceme dať najavo, že budeme vždy stáť na strane našich zákazníkov, ak sa stanú obeťami neprimeraného správania, a že zabezpečíme, aby mali vždy prístup k čo možno najvýhodnejším ponukám. „

Vedľa toho Dlouhý zmienil: „V prvom rade myslíme vždy na našich zákazníkov, a to aj keď to znamená pomôcť im s právnymi aspektmi podobných prípadov. Z našej obchodné skúsenosti je nám zrejmé, že časť cestovného priemyslu je pokrútená a vystavaná na starých štruktúrach, čo hrá do kariet veľkým hráčom.

Nechceme prispievať k tomuto problému, ale byť naopak súčasťou jeho riešenie, a vyzývame všetkých ostatných, aby sa k nám pripojili, pretože máme spoločný cieľ – umožniť, aby sa cestovalo lepšie.“

David Liškutín, vedúci právneho oddelenia spoločnosti Kiwi.com, hovorí: „Právna situácia týkajúca sa podmienok prepravných zmlúv leteckých dopravcov je pre cestujúcich neraz mätúce a komplikovaná a je ťažké predvídať určité právne dôsledky využívania cestovných služieb. My v tomto ohľade zaujímame skôr liberálny postoj, a staviame sa na stranu práva slobodnej voľby našich zákazníkov pri využívaní produktov, ktoré si zákazníci kúpia od poskytovateľov služieb, a teda aj leteckých dopravcov.

Myslíme si, že zákazníci by mali mať právo sami sa slobodne rozhodnúť, či služby využijú a v akom rozsahu, bez toho, aby im hrozilo riziko postihu. V tomto ohľade im ponúkame pomoc, ak je na ne podaná žaloba za uplatnenie ich práva slobodnej voľby. „

O autorovi
Martin Lajčák
Volám sa Maťo a momentálne som študentom vysokej školy. Medzi moje záľuby patria nové technológie, športovanie a nepohrdnem ani dobrou knihou. Môžeš ma sledovať aj na Instagrame - @matolajcak