Už koncom minulého roka sme boli svedkami nepriaznivej situácie, ktorá sa týkala obvinení spoločnosti Huawei. Do tohto konfliktu sa zapojila aj Česká republika, ktorej úrady vydali varovanie pred čínskou spoločnosťou, ktorá dodáva softvérové a hardvérové riešenia napríklad aj do Pražského hradu či na rôzne inštitúcie a armádu. Od tohto incidentu prešlo pár mesiacov a zdá sa, že tu máme podobnú situáciu.
Portál iRozhlas totiž informuje, že česká pobočka Huawei podľa exmanažérov rieši svojich klientov priamo s ľuďmi z čínskej ambasády. Túto tému si ako prvý všimol portál Živé.sk, ktorý o nej taktiež informoval vo svojom článku.
Podľa dostupných údajov sa tak jedná o ďalší incident, v rámci ktorého dochádza k zbieraniu citlivých údajov o ľuďoch, s ktorými vedie česká pobočka Huawei obchodné rokovania. Informácie sa následne zapisujú do interného systému, nad ktorým má plnú kontrolu priamo čínska centrála firmy.
Citlivé dáta priamo čínskym predstaviteľom
Odhalené skutočnosti uviedli pre Radiožurnál dvaja dlhoroční zamestnanci spoločnosti v rámci anonymity. Podľa ich slov boli do interného systému povinní vkladať okrem obchodných záznamov aj informácie, akými sú napríklad nasledovné: koľko detí ma zákazník, ako je na tom s financiami a čo sú jeho súkromné záujmy. Radioužurnál však pri tejto téme okrem priznania zamestnancov vychádzal aj z informácii od tajných služieb ČR.
Počet dětí, zájmy, majetek. Český Huawei podle exmanažerů řeší klienty s lidmi z čínské ambasády https://t.co/JwuXbxs26L
— Daniel Dočekal (@Medvidekpu) July 22, 2019
Zber citlivých údajov jednotlivých klientov mal byť následne preberaný zamestnancami spoločnosti na poradách, ktorých sa pravidelne zúčastňovali predstavitelia čínskeho veľvyslanectva. Aj napriek viacerým situáciám, kedy došlo k obvineniu spoločnosti Huawei z rôznych špionážnych či iných činov, spoločnosť stále odmieta, že by spolupracovala s čínskou vládou.
Spoločnosť popiera zistenia
„Vždy byli vytipováni úředníci na úrovni ředitel oddělení nebo náměstek. Interně jsem byl poté úkolován tak, že mám do interního dokumentu doplnit osobní údaje o člověku nebo skupině, která by měla jet na referenční návštěvu. Tento dokument sloužil pro české vedení a čínskou centrálu,“ dodáva český rozhlas s odvolaním sa na ďalšieho svedka.
„O této praxi dlouhodobě vědí i české tajné služby, civilní i vojenská. „O této praxi víme. Z obchodního hlediska je to nestandardní, je otázkou, kde ty informace ve skutečnosti končí,“ vysvetľuje zdroj z tajných služieb.
Nenechaj si ujsť
Ruská tajná služba čelila najväčšiemu hackerskému útoku vo svojej histórii
„Veškerá činnost a jednání zaměstnanců podléhají evropským a českým pravidlům GDPR, které doplňuje interní směrnice vylučující jakékoliv nepatřičné nakládání s osobními údaji. Pro společnost je ochrana soukromí prioritní, globálně i lokálně koná v souladu s platnými zákony na ochranu soukromí, včetně GDPR, a dbá na to, aby veškeré obchodní aktivity splňovaly příslušné požadavky“.
Týmito slovami reagovala česká pobočka Huawei na najnovšie obvinenia, no českí reportéri po preskúmaní internej smernice spoločnosti zistili, že sa netýka len ochrany osobných údajov, práve naopak. V smernici sa výslovne uvádza, že osobné údaje, ktoré zbiera spoločnosť musia byť presné a pravidelne aktualizované.
Teraz čítajú

RECENZIA Recenzia | Ak si kúpiť nejaký Samsung tento rok, tak tento. Prečo je Galaxy S21+ lepšou voľbou ako model Ultra?

"Nehoda z Marsu" - rover Perseverance sa díval na pád pristávacieho stupňa, jeho koniec zachytil na fotografii

ZAUJÍMAVÉ Netflixu a Disney+ práve pribudla vážna konkurencia. Do ringu vstupuje nová streamovacia služba

Máme novú unikátnu fotografiu Venuše. Zachytila ju sonda počas cesty k Slnku

Toto boli najpredávanejšie smartfóny v roku 2020. Rebríčku kraľuje jeden výrobca
Články, ktoré hýbu svetom

AKTUALIZOVANÉ Telekom začal predávať nové Magio GO. Ak sa nezaviažeš, je zásadne drahšie

Telekom čelil mastným pokutám od úradov. Súd rozhodol o ich zaplatení

Pentagón otestoval jedinečný vesmírny solárny panel. Je veľký ako krabica na pizzu a energiu dokáže nasmerovať kamkoľvek

Marketérka z úspešnej online mediálnej agentúry radí Slovákom: Týmito chybami strácate peniaze
