S narastajúcim počtom elektromobilov v mnohých krajinách sveta sa elektrifikácii osobnej dopravy začínajú prispôsobovať aj čerpacie stanice, ktoré doteraz ponúkajú vodičom aj klasické pohonné hmoty. Jedna zo staníc sa teraz pridáva k ďalším známym spoločnostiam, avšak miesto budovania osobitných staníc nahradila tankovacie stojany elektrickými nabíjačkami, informuje Electrek.

Dlhé desaťročia boli vodiči motorových vozidiel zvyknutí, že na čerpacej stanici nájdu potrebné pohonné hmoty pre svoje spaľovacie motory. To sa však s príchodom elektromobilov mení a miesta, ktoré sú doteraz označované ako tankovacia či čerpacia stanica sa prispôsobujú elektrifikácii osobnej dopravy. Niektoré siete čerpacích staníc začali myslieť aj na elektromobily a popri stojanoch s benzínom či naftou budujú sieť elektrických nabíjačiek.

Čerpacia stanica v USA vymenila tankovacie stojany za elektrické nabíjačky

Vlastnú sieť nabíjacích staníc začala pred niekoľkými rokmi stavať v Európe aj spoločnosť Shell, čím sa pomaly pripravuje na príchod elektromobilov. Ešte v roku 2017 mala v pláne vybudovať 30 000 nabíjacích miest pre elektrické autá. Rovnaké plány majú aj ďalší giganti, avšak vo väčšine prípadov budujú popri čerpacích staniciach tie nabíjacie. Jedna zo staníc, ktorá v Marylande donedávna prevádzkovala výhradne tankovanie stojany, sa rozhodla nahradiť ich elektrickými nabíjačkami.

Zobraziť celú galériu (1)
Electric Vehicle Institute

Nenechaj si ujsť
Zvuky pripomínajúce UFO, kosačku či hviezdnu loď. Takto znejú známe elektromobily po zavedení výstražných systémov

Práve týmto razantným rozhodnutím sa chce majiteľ prispôsobiť elektrifikácií automobilového priemyslu a elektromobilom, ktorým vytvára priestor pre nabíjanie, informuje Fast Company. Miesto tankovacích stojanov tam vodiči nájdu 200 kW nabíjačky a počas nabíjania batérii si môžu pohodlne posedieť vo vyhradených priestoroch s obrazovkami, ktoré budú monitorovať stav nabíjania. Nejde však iba o iniciatívu majiteľa stanice, pretože k tejto zmene prispel Inštitút elektrických vozidiel, ktorý na projekt vyhradil 786 000 dolárov, teda zhruba 719 000 €.

V budúcnosti sa tak bude množstvo elektrických nabíjačiek pre elektromobily stále rozširovať a práve lepšia infraštruktúra má podľa nedávnych vyjadrení šéfa koncernu Jaguar Land Rover pomôcť pri predajoch týchto áut.

V ich prípade sú cenovým problémom najmä batérie. Pokiaľ by boli akumulátory menšie a sieť nabíjacích staníc bola dostupnejšia, mohli by sa vo výsledku znížiť aj ceny nových elektromobilov.

Elektromobilita