Elektromobilita ide každým dňom viac a viac do popredia a tento fakt si uvedomujú nielen výrobcovia áut, ale aj vynálezcovia, ktorí prichádzajú s novými nápadmi, ako zvýšiť dojazd elektromobilov a tým pádom aj zvýšiť komfort z ich používania. S novou batériou prišiel aj bývalý dôstojník námorníctva, Trevor Jackson, ktorá dokáže poháňať auto na jedno nabitie až 2500 km, informuje DailyMail.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Trevor Jackson bol v minulosti člen Britského kráľovského námorníctva, no v súčasnosti sa venuje vývoju nových produktov. Tento šikovný vynálezca vytvoril batériu pre elektromobily, vďaka ktorej sa ich dojazd môže zvýšiť až štvornásobne oproti dojazdom súčasných najlepších elektromobilov.

Trevor dostal pre svoju novú batériu dotáciu niekoľko miliónov libier, aby v Británii mohol začať s jej masovou výrobou. Použitie nového typu batérie však nie je obmedzené iba na elektromobily, ale portál Unilad píše, že sa dá použiť aj v autobusoch, nákladných vozidlách či dokonca lietadlách.

Prvé batérie by sa mali objaviť vo vozidlách, ktoré vyrába britská spoločnosť Austin Motor Company. Generálny riaditeľ tejto spoločnosti povedal, že práve nové batérie by mohli spôsobiť priemyselnú revolúciu, pretože výhody oproti súčasným batériám použitých v elektromobiloch sú obrovské.

Zaujímavosťou je, že vynálezca Trevor prišiel s kľúčovou inováciou pre vytvorenie takejto batérie už pred 10 rokmi. V tej dobe však čelil obrovskému odporu zo strany automobiliek, ktoré nabádali rôzne úrady, aby mu vynález neodobrili. Trevor so svojou spoločnosťou Metalectrique však bojovali a úspech sa nakoniec dostavil.

Nový typ batérie funguje na rovnakom princípe, ako klasické batérie s elektrolytom, až na ten rozdiel, že namiesto prudko jedovatého a nebezpečného elektrolytu použil Trevor vo svojej batérii inú kvapalinu, ktorú dokonca pri prezentácii batérie vypil, aby investorom dokázal, že je absolútne bezpečná.

Budúcnosť vynálezu teraz vyzerá skutočne veľmi dobre. Spoločnosť Austin Electric chce vyrobiť niekoľko tisíc elektrických vozidiel pre ázíjsky trh, nové batérie by chcela použiť aj v elektrobicykloch a dokonca chcú začať ponúkať služby na prestavbu tradičných vozidiel na elektromobily, čo by malo stáť zhruba 4000 €.