Bývalý moderátor Top Gearu opäť prekvapil: Kúpil si ďalšie auto, ktoré nemá bežný spaľovací motor
Len nedávno si populárny moderátor James May (známy hlavne z relácie Top Gear či The Grand Tour) zakúpil nové vozidlo, ktoré väčšinu ľudí asi prekvapilo. Voľba padla na Teslu Model S, ktorá z pohľadu elektrovozidiel patrí medzi to najlepšie, čo si môže zákazník zadovážiť. Pár dní na to sa rozhodol ku kúpe ďalšieho nového kúsku, pričom opäť ide o auto, ktoré nestretávame na cestách často.
Vo svojej podstate je elektromotor skvelý. Má vysoký výkon a krútiaci moment dostupný po celú dobu, je ľahký, z konštrukčného hľadiska veľmi jednoduchý a hlavne nevyžaduje takmer žiadnu údržbu.
Ľudia to vedeli aj dávno predtým a súčasné elektrické vozidlá nie sú ani zďaleka prvými na cestách. Stále však nie sú dokonalé a otáznik visí hlavne nad batériami, ktorých výmena si vyžaduje nemalé finančné prostriedky.
Všetko je však len otázkou času. Veľmi rýchlo sa vyriešiť aj problém s nedostatkom nabíjacích staníc a dnes už nie je problém prejsť z jednej strany republiky na druhú.
Nevýhodou je však pomerne dlhé nabíjanie, ktoré aj pri najvyššom výkone trvá podstatne viac, než bežné tankovanie benzínu. V tomto smere sa zdá byť lepšie vozidlo na vodíkový pohon, ktoré taktiež využíva na pohon elektromotor, no plné natankovanie vodíka trvá približne 2-3 minúty.
Problémový vodík
A práve auto na vodíkový pohon bolo ďalšou voľbou pre Jamesa Maya. Konkrétne ide o Toyotu Mirai, ktorú vo svojej ponuke má aj slovenské zastúpenie tejto tradičnej japonskej automobilky. Na našom území by ti však takéto auto stálo len v garáži, nakoľko obrovským problémom je sieť čerpacích staníc. Tých je na Slovensku presne NULA. A ako informuje portál H2, na celom svete ich je len 102, pričom pre nás najbližšia sa nachádza v Rakúsku.

Situácia nie je lepšia ani vo Veľkej Británii, odkiaľ James May pochádza. Dostupných je len osem staníc, pričom väčšina z nich je situovaná v okolí Londýna. A hoci je dojazd Toyoty až 500 kilometrov, na väčší výlet môže rovno zabudnúť. V tomto smere je tak vlastnenie vozidla s vodíkovým pohonom oveľa väčšou výzvou, čo priznáva aj sám moderátor.
Každopádne, s podobnými vozidlami je potrebné v budúcnosti určite rátať a je tak trochu škoda, že sa na nich viac-menej zabúda a sieť čerpacích staníc sa viac nerozširuje.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

Pokuta 600-tisíc eur a nové pravidlá pre influencerov. Taliansko pristúpilo k radikálnemu kroku, Slovensko môže nasledovať
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

