Má solídny dojazd a akurátny výkon. BYD predstavil nový elektromobil, stojí smiešne peniaze
Čínsky automobilový gigant BYD oficiálne uviedol na domáci trh svoj nový čisto elektrický model BYD Seal 06 EV. Ten odštartoval s cenovkou 109 800 jüanov, čo predstavuje približne 13 300 eur. Novinka prichádza len pár týždňov po veľkom úspechu plug-in hybridnej verzie Seal 06 DM-i, ktorá bola predstavená v máji 2024 a odvtedy si stihla pripísať na svoje konto viac než 250 000 predaných kusov. Na tému upozornil portál CarNewsChina.
Dizajn a interiér
Seal 06 EV je postavený na platforme e-Platform 3.0 Evo, ktorú BYD využíva aj pri iných moderných elektromobiloch. Z dizajnového hľadiska ide o elegantný sedan s uzavretou prednou maskou bez tradičnej mriežky chladiča, úzkymi svetlometmi a trapezoidným prívodom vzduchu v spodnej časti. Auto si zachováva čisté línie vďaka zapusteným kľučkám dverí a plynule klesajúcej streche, zatiaľ čo zadnej časti dominuje jednoliaty pás svetiel.
Rozmery vozidla sú 4720 mm na dĺžku, 1880 mm na šírku a 1495 mm na výšku, pričom rázvor kolies dosahuje 2820 mm. V porovnaní s hybridnou verziou je EV o 110 mm kratšie, ale o 5 mm širšie. Rázvor bol predĺžený o 30 mm, čo zvyšuje komfort jazdy a vnútorný priestor.
Interiér Seal 06 EV ponúka prostredie dobre známe z iných modelov BYD. Dominuje mu veľký otočný 15,6-palcový displej a menší LCD panel pred vodičom. Oba sú súčasťou infotainment systému DiPlink 100. Radiaca páka je umiestnená priamo za trojramenným volantom s nápisom BYD. Stredový tunel disponuje dvoma bezdrôtovými nabíjacími plochami a dvojicou držiakov na nápoje. V aute sa nachádza 24 odkladacích priestorov, 65-litrový predný kufor (tzv. frunk) a hlavný batožinový priestor s objemom 423 litrov.
Technické špecifikácie
Po technologickej stránke je vybavené systémom DiPilot 100, označovaným aj ako „God’s Eye C“, ktorý umožňuje autonómne riadenie na diaľniciach cez funkciu Navigate On Autopilot (NOA) a samostatné parkovanie. V prípade núdze dokáže systém automaticky zabrzdiť z rýchlosti až 80 km/h. Nechýbajú ani upozornenia pri riziku kolízie z boku.
Základná verzia Seal 06 EV ponúka elektromotor s výkonom 110 kW (148 koní), ktorý poháňa zadnú nápravu. Batéria typu LFP má kapacitu 46,08 kWh a umožňuje dojazd 470 km podľa čínskeho cyklu CLTC. Vyššia verzia disponuje silnejším 160 kW motorom (215 koní) a väčšou 56,6 kWh batériou, ktorá zvládne až 545 km na jedno nabitie. Maximálna rýchlosť pri oboch variantoch dosahuje 160 km/h a batéria sa dokáže nabiť z 30 na 80 % za 24 minút.
Z hľadiska jazdných vlastností BYD vybavil zadnú nápravu nezávislým päťprvkovým zavesením, predná náprava používa osvedčený systém McPherson. Karoséria pozostáva zo 74 % z vysokopevnostnej ocele a bezpečnosť cestujúcich zabezpečuje deväť airbagov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Chorvátsko hlási cenový šok. Najviac zdraželo obľúbené prímorské mestečko Slovákov
Hit medzi proteínovými doplnkami ničí črevnú mikroflóru. Odborník ho spája s rakovinou hrubého čreva
Stovky ľudí môžu prísť o pomoc: Kľúčové centrum zastavuje liečbu pre pacientov VšZP
Otvorili pravú taliansku pekáreň: „Denne sme 15 hodín v práci, máme nulový work-life balance“
Závažné ochorenie pečene postihuje tretinu svetovej populácie: Riešením je špeciálna diéta, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Uniknuté dokumenty odhalili problémy Nissanu. Reštrukturalizácia už začala
46 stupňov v tieni a výstrahy naprieč kontinentom. Európa zažíva extrémne leto
EÚ odobrila dotácie na elektrinu pre firmy. Podmienkou sú investície do úspor
Svet sa rozpadá na kusy. Guterres vyzýva na urgentné financovanie rozvoja
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP