Čínska automobilka BYD Co. opäť posúva hranice elektromobility. Spoločnosť predstavila nový nabíjací a batériový systém, ktorý umožní nabiť elektromobil takmer rovnako rýchlo, ako trvá natankovanie klasického vozidla. Podľa zakladateľa a predsedu predstavenstva Wang Chuanfu dokázal nový systém počas testov nabiť sedan Han L na dojazd 470 kilometrov za neuveriteľných 5 minút. Predaj vozidiel s touto technológiou sa má začať už budúci mesiac, uvádza Fortnue.

Ak by sa elektromobily dali nabíjať v takomto čase, mohlo by to presvedčiť vodičov, ktorí doteraz váhali pre dlhé prestávky na nabíjanie. Nová platforma BYD, ktorá bude základom pre viaceré budúce modely, predstavuje ďalšiu výhodu oproti konkurencii. Pre fungovanie však vyžaduje novú infraštruktúru nabíjacích staníc, ktoré BYD plánuje vybudovať.

Konkurencia pre Teslu a ďalších hráčov

Nová technológia je podstatne rýchlejšia ako súčasné možnosti nabíjania. Pre porovnanie, Tesla Supercharger dokáže za 15 minút pridať dojazd 275 kilometrov. Napriek tomu má Tesla obrovskú výhodu v podobe rozsiahlej siete vyše 65 000 nabíjačiek po celom svete. Mercedes-Benz nedávno predstavil model CLA EV, ktorý dokáže za 10 minút nabiť dojazd 325 kilometrov, čo je síce pokrok, no stále pomalšie ako nový systém BYD.

Okrem ultrarýchleho nabíjania BYD predstavil aj výkonnú platformu pre svoje nové elektromobily. Wang Chuanfu oznámil, že budúce modely dosiahnu rýchlosť 100 km/h za rekordné 2 sekundy, čo ich zaradí medzi najvýkonnejšie elektromobily na trhu. Prvými vozidlami s touto technológiou budú sedan Han L a SUV Tang L, pričom ceny začínajú na 270 000 jüanoch (približne 37 338 dolárov). Predaj sa spustí v apríli a BYD plánuje postaviť viac ako 4 000 nabíjacích staníc, ktoré budú kompatibilné s novým systémom.

vodikov motor a BYD auto
Toyota Motor Corporation/BYD (Úprava redakcie)

Úspešný štart do roku 2025

BYD vstúpil do roka 2025 vo veľkom štýle. Spoločnosť, ktorá vyrába výhradne hybridné a plne elektrické vozidlá, predala minulý mesiac vyše 318 000 osobných automobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 161 %. BYD je momentálne najväčším výrobcom automobilov v Číne s trhovým podielom blížiacim sa k 15 %. Akcie spoločnosti obchodované v Hongkongu od začiatku roka vzrástli o približne 45 %.

Podľa analytičky Joanny Chen z Bloomberg Intelligence môže nový pokročilý pohonný systém ešte viac zvýšiť dopyt po čisto elektrických modeloch BYD. Doteraz sa lepšie predávali hybridy, no s touto inováciou by mohli plne elektrické modely získať navrch.

Okrem nabíjacej technológie BYD napreduje aj v oblasti pokročilých asistenčných systémov vodiča. Spoločnosť oznámila, že tieto funkcie, ako udržiavanie v jazdnom pruhu či adaptívny tempomat, bude ponúkať aj v cenovo dostupných modeloch, čím sprístupní pokročilé technológie širšiemu okruhu zákazníkov.

Hrozba pre súčasných lídrov v batériách?

Nový systém BYD môže predstavovať konkurenciu aj pre dominantného výrobcu batérií Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL). Napríklad automobilka Li Auto využíva novú generáciu batérií od CATL, ktorá umožňuje dobitie na dojazd 500 kilometrov za 12 minút. BYD však svojím tempom nabíjania stanovuje nový štandard a ukazuje, že je pripravený nielen konkurovať Tesle, ale aj významne ovplyvniť celý sektor elektromobilov.

Nová technológia BYD je jasným signálom, že budúcnosť elektromobility sa mení. Ak sa podarí rýchle vybudovanie potrebnej infraštruktúry, čínska automobilka môže ešte viac upevniť svoju pozíciu na globálnom trhu a určiť smer, akým sa bude uberať priemysel elektrických vozidiel v nasledujúcich rokoch.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP