Bola to najlepšia reklama cez Super Bowl za roky. Populárny QR kód však Coinbase „ukradol“
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Pokiaľ si fanúšikom dobrého marketingu, určite ti neunikla fenomenálna reklama s pohybujúcim sa QR kódom od kryptoburzy Coinbase, ktorá mala premiéru počas amerického Super Bowlu. Stačilo ju naskenovať fotoaparátom v mobile a odkaz smeroval na akciovú ponuku, ktorá novým zákazníkom dávala možnosť získať 15 dolárov v Bitcoine zadarmo – samozrejme, ak si zaregistrujú nový účet a stanú sa jej zákazníkmi.
Generálny riaditeľ Coinbase Brian Armstrong uviedol, že firma pod jeho vedením vytvorila spot „na vlastnú päsť“, pretože sa jej žiadne nápady od externých agentúr nepáčili. Ako však upozorňuje portál TheDrum, mphlo to byť aj trochu inak.
Reklamný slot bol skôr, ako obsah
Spoločnosť Coinbase mala nakúpiť reklamný priestor v hlavnom vysielacom čase bez toho, aby vôbec vedela, čo v ňom bude inzerovať. V iných firmách tejto príležitosti venujú mesiace či dokonca roky priprav, no v spoločnosti Coinbase už mali málo času.
Marketingové oddelenie preto oslovilo viacero externých agentúr, ktoré sa pokúsili predložiť tie najlepšie možné formy kampaní. Kryptoburza však údajne so žiadnym z nich nebola spokojná a preto si žiadny projekt nevybrala.
V rýchlosti teda poskladala tím expertov a ten vymyslel obrovské množstvo nápadov, medzi nimi aj pohyblivý QR kód. Ten po celý čas mení farby a pripomína klasické šetriče obrazovky.
Podľa Armstronga bol tento spot čiastočne inšpirovaný reklamou „“ od spoločnosti Reddit.
Spoločnosť Coinbase vraj reklamu „odkukala“ od marketingovej agentúry Martin
A aj keď to vyzerá ako skoro dokonalá práca, z pozadia sa ozvala Kristen Cavallo, generálna riaditeľka marketingovej agentúry Martin. Na svojom Twitter účte uvádza, že reklama s QR kódom vôbec nebola nápadom spoločnosti Coinbase.
Podľa jej slov bol tento spot inšpirovaný prezentáciou, ktorá bola marketingovému tímu ukázaná ešte 18. 8. 2021 a 7. 10. 2021. Konkrétne sa zmienky o lietajúcom QR kóde na prázdnej obrazovke nachádzali na stranách 19 – 24, respektíve 11 – 18.
It was actually inspired by presentations our agency showed your team on 8/18 (pages 19-24) and 10/7 (pages 11-18) with ad concepts for the Super Bowl with floating QR codes on a blank screen.
— Kristen Cavallo (@Cavallokristen) February 21, 2022
Armstrong na toto vyjadrenie nereagoval a v podstate ho úplne odignoroval. Na miesto toho ešte dodal, že reklama dostala pred zverejnením viacero odmietnutí a tak do poslednej chvíle nebolo jasné, či sa ju vôbec podarí zverejniť. Takisto podotkol, že na jej tvorbu vynaložili veľmi nízky rozpočet, ktorý sa pohyboval iba na úrovni 100 000 $. Len doplníme, že iné firmy investujú do reklamy na Super Bowl milióny – aj na kúpu priestoru, aj na samotné nakrúcanie klipu.
CEO Coinbase však napokon čiastočne ustúpil, no opäť nie tak, ako by Kristen Cavallo očakávala. Vo svojom príspevku totiž podotkol, že zásluhy za reklamu musí pripísať nie len svojmu tímu, ale aj externej kreatívnej spoločnosti, ktorá ju vytvorila. Konkrétna agentúra však v samotnom tweete nebola spomenutá a podľa portálu TheDrum Armstrong narážal na agentúru Accenture Interactive (nie na Martin).
Za pravdu však agentúre Martin aspoň čiastočne dala marketingová riaditeľka Coinbase Kate Rouch, ktorá v oficiálnom vyhlásení spomenula, že viaceré marketingové agentúry jej predložili nápady obsahujúce QR kódy pre viacero druhov kampaní.
Ani jeden z nich však nebol koncepčne tým, čo kryptoburza hľadala a preto sa vybrala svojou vlastnou cestou. Uvidíme, či sa v budúcnosti objavia aj ďalšie reakcie. Verejnosť teraz vyzvala Armstronga, aby odhalil spomenuté časti prezentácie. Ak sa preukáže, že ich Coinbase jednoducho vykradol, mohlo by to byť ešte zaujímavé.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Toto Tesla prepískla. Každý majiteľ Cybertrucku ho musí vrátiť, inak riskuje smrť
Oficiálne: Prvá séria bola len predkrm. Najlepší seriál 2024 bude pokračovať
Mala odísť do dôchodku, USA však do nej nalejú miliardy. Kvôli tomuto chcú zachovať legendárnu stíhačku F-22
Slováci padli do kolien. Najlacnejší elektromobil na Slovensku je ešte lepší a lacnejší
Realitu budeš ovládať myšlienkami. Zuckerberg potvrdil príchod zariadenia, ktoré ti dá nadľudské schopnosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Mala odísť do dôchodku, USA však do nej nalejú miliardy. Kvôli tomuto chcú zachovať legendárnu stíhačku F-22
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Obľúbená služba Slovákov poriadne zdražie. Končia výhody, toľkoto si priplatíme
- WhatsApp dostáva ohromnú funkciu. Budeš na nej závislý
- Volkswagen môže dať spaľovákom zbohom. Dostal sa k technológii, ktorá zmení jeho elektroautá
-
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- WhatsApp dostáva ohromnú funkciu. Budeš na nej závislý
- Obľúbená služba Slovákov poriadne zdražie. Končia výhody, toľkoto si priplatíme
- Hrali sme slovenské GTA. Toto musíš vedieť, predtým než si ho kúpiš
-
- Drastické zmeny: Slováci nedostanú na výber. EÚ má nový spôsob, ako riešiť klimatickú krízu
- Videli sme seriál roka. Apokalyptické sci-fi je splnený sen, je ešte lepšie ako The Last of Us
- Zrazu sa vyparila, nikto nevie kam. Nad zatmením Slnka sa udialo niečo zvláštne
- Majitelia zúria, Cybertruck sa topí v problémoch. Tesla sa uchýlila k drastickému kroku
- Najlepší seriál v histórii Netflixu pohorel. Slováci najviac kritizujú kontroverzné rozhodnutie
Čínska automobilka Chery chce v Španielsku zamestnať cez 1 000 ľudí
Nový AI generátor videa od Microsoftu vyzerá realisticky, až na malé detaily
Finančná správa získala techniku od USA, pomôže odhaliť rádioaktívne materiály
Pozor: Nepôjde absolútne nič. Najdôležitejšiu službu Slovákov kompletne odstavia
Nissan znížil prognózu príjmov za finančný rok do konca marca
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené