BMW začína testovať eTrailer pre logistické účely. Spolupráca BMW Group s Trailer Dynamics totiž začala na viacerých trasách a vzdialenostiach testovať elektrických náves. Zatiaľ čo kombinácia elektrického návesu a ťahača viedla k 100 % zníženiu emisií s dojazdom 600 km na jedno nabitie, kombinácia dieselového ťahača a elektrického návesu priniesla úsporu až 46 – 48 %. Na tému upozornil portál AutomotiveLogistics.

Jedinečný systém

Ako objasňuje portál Electrek, uvedené je možné iba vďaka prijatým inováciám, vďaka ktorým má náves nainštalovaný masívny 600 kWh akumulátor. Treba ale poznamenať, že toto riešenie nie je úplná novinka. E-návesy sú na trhu v rôznych podobách už niekoľko rokov, hoci táto technológia je stále „v plienkach“.

BMW Group

Pridaním batériového zdroja energie k dieselovému ťahaču je možné výrazným spôsobom znížiť spotrebu paliva naftovej časti tohto systému. Tento systém však robí jedinečným aj to, že daný elektrický náves je možné pripojiť k akémukoľvek nákladnému vozidlu.

Nevyužíva totiž žiadne fyzické spojenie, pretože e-náves funguje úplne nezávisle. Trailer Dynamics tvrdí, že vďaka tomu je tento produkt úplne jedinečný. Väčšina ostatných riešení elektrických návesov, či prívesov totiž vyžaduje aktívnu komunikáciu s pripojeným nákladným vozidlom.

BMW Group

Kritickým prvkom sa javí byť balík senzorov, ktorý je súčasťou návesu, pričom počítačom riadený model odtiaľ preberá vstupy a premieňa tieto údaje na rozhodovanie o tom, kedy a koľko energie použitie na elektromotory nachádzajúce sa v náprave.

Napríklad, ak náves vie, že nákladné vozidlo momentálne stojí na mieste a ide sa rozbiehať, použije veľmi veľkú časť energie, aby sa vozidlo rozbehlo. Výsledkom je obrovské zníženie množstva spotrebovaného paliva. Podobne, ak systém deteguje, že kamión ide do kopca, zapne sa elektrický asistent, ktorý ťahaču výrazným spôsobom dopomôže zdolať danú cestu.

BMW Group

Systém využíva 400 kWh alebo 600 kWh batériu, pričom druhá zmieňovaná varianta sa považuje za najžiadanejšiu konfiguráciu. Elektromotor v tomto systéme môže dosiahnuť úctyhodných 580 kW, čo je ekvivalent 777 koní. Nabíjanie je taktiež veľmi rýchle, keďže je založené na 800 V architektúre, ktorá podporuje AC nabíjanie s výkonom 44 kW, alebo DC nabíjanie s 350 kW.

Čo sa týka konečnej účinnosti, BMW zaznamenalo zníženie spotreby a teda aj emisií o takmer 50 % na vybraných testovacích diaľkových trasách. Okrem toho, aj na kratších trasách toto číslo presahuje 45 %. Vzhľadom na to, že BMW používa na dobíjanie batérií prívesov 100 % uhlíkovo neutrálne zdroje, odhaduje sa, že každý e-náves by mohol ročne znížiť emisie CO2 z jej vozového parku až o 120 ton.

V jednom teste kombinácia nákladného vozidla Volvo (bližšie nešpecifikovaný model) s novým elektrickým návesom viedla k tomu, že systém na jedno nabitie prešiel 600 km.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú