BMW má v elektromobiloch jasno. Zákazníci ich nechcú, všetko je to len o politike
Posledné roky sa v Európe nesú v znamení vývoja elektromobilov, ktoré majú podľa mnohých odborníkov a krajín nahradiť na cestách autá so spaľovacími motormi. Mníchovská automobilka však nezdieľa na tento inovatívny druh osobnej dopravy rovnaký názor, čo počas konferencie potvrdil aj riaditeľ vývoja spoločnosti, informuje The Verge. Podľa Klausa Fröhlicha z BMW sú elektromobily prianím regulátorov, no záujem zo strany zákazníkov nie je a spaľovacím motorom sa má dariť aj naďalej.
Znižovanie emisií automobilov má za následok neustále nové obmedzenia, kvôli ktorým sú výrobcovia nútení upravovať svoje autá a jednou z možných alternatív, ako splniť nariadenia EÚ, je hybridný pohon. Vodiči sú už dlhé desiatky rokov zvyknutí na spaľovacie benzínové a dieselové motory, od ktorých sa nechcú len tak odpútať a vrhnúť sa do stále neistého segmentu elektromobilov.
BMW verí v budúcnosť spaľovacích motorov. Zákazníci sú voči elektromobilom skeptickí
Na elektrických autách pracuje už mnoho popredných výrobcov po celom svete a okrem známej americkej Tesly sú to aj nemecké automobilky, ktoré sa pustili do ich vývoja. Hoci sa na trh dostali elektromobily aj od viacerých firiem, zákazníci v Európe nie sú ešte na plnohodnotné jazdenie na elektrinu pripravení. Napriek tomu sa dostáva táto kategória áut do popredia a počas konferencie v Mníchove sa k nim vyjadril aj šéf vývoja v BMW, Klaus Fröhlich.
Nenechaj si ujsť
Skladateľ ikonických filmových hitov začne vytvárať zvuk pre elektromobily BMW
Podľa jeho vyjadrení v tlačovej správe spoločnosti má BMW v pláne rapídne zvýšiť produkciu čiste elektrických áut už v najbližších rokoch. Cieľom je tak predstaviť až 25 elektromobilov s týmto logom, ktoré prídu na trh už o pár rokov. Konkrétne sa hovorí o roku 2023. Fröhlich však napriek tomu nevidí budúcnosť tejto náhrady za spaľovacie motory príliš ružovo a len krátko po predstavení novej elektrickej motorky BMW a konceptu Vision M Next prezradil, že zákazníci po elektromobiloch netúžia.
Elektrický pohon je prianím regulačných orgánov
Elektromobily sú podľa neho drahšie z hľadiska materiálov pre batérie. V tomto smere tak stále vyhrávajú klasické autá, ale aj hybridy. On sám taktiež prezradil, že elektrický pohon áut nechcú zákazníci, ale regulačné orgány a spaľovacie motory tak môžu s nami zotrvať ešte ďalších 20 rokov v prípade dieselov a 30 rokov v prípade benzínových motorov. Vodiči si však na elektrický druh pohonu zvykajú len pomaly. Hoci predaje elektromobilov v poslednom období rastú, od ich kúpy môže zákazníkov odrádzať viacero faktorov.
Jedným z nich je vyššia cena, ale aj dojazd a infraštruktúra nabíjacích staníc, ktoré sú ešte výrazne ďaleko za sieťou čerpacích staníc pre autá so spaľovacími motormi. Rovnako tak je to aj doba nabíjania batérií, ktorá je v aktuálnom komerčnom využití výrazne dlhšia ako jedno tankovanie paliva.
Dopomôcť zvýšeniu predaja elektromobilov tak môže pokles ich ceny prostredníctvom dostupnejších modelov a rozvoj nabíjacích staníc ako aj samotnej technológie nabíjania. Do tej doby budú u zákazníkov populárnejšie klasické autá a hybridný pohon.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené