BMW má v elektromobiloch jasno. Zákazníci ich nechcú, všetko je to len o politike
Posledné roky sa v Európe nesú v znamení vývoja elektromobilov, ktoré majú podľa mnohých odborníkov a krajín nahradiť na cestách autá so spaľovacími motormi. Mníchovská automobilka však nezdieľa na tento inovatívny druh osobnej dopravy rovnaký názor, čo počas konferencie potvrdil aj riaditeľ vývoja spoločnosti, informuje The Verge. Podľa Klausa Fröhlicha z BMW sú elektromobily prianím regulátorov, no záujem zo strany zákazníkov nie je a spaľovacím motorom sa má dariť aj naďalej.
Znižovanie emisií automobilov má za následok neustále nové obmedzenia, kvôli ktorým sú výrobcovia nútení upravovať svoje autá a jednou z možných alternatív, ako splniť nariadenia EÚ, je hybridný pohon. Vodiči sú už dlhé desiatky rokov zvyknutí na spaľovacie benzínové a dieselové motory, od ktorých sa nechcú len tak odpútať a vrhnúť sa do stále neistého segmentu elektromobilov.
BMW verí v budúcnosť spaľovacích motorov. Zákazníci sú voči elektromobilom skeptickí
Na elektrických autách pracuje už mnoho popredných výrobcov po celom svete a okrem známej americkej Tesly sú to aj nemecké automobilky, ktoré sa pustili do ich vývoja. Hoci sa na trh dostali elektromobily aj od viacerých firiem, zákazníci v Európe nie sú ešte na plnohodnotné jazdenie na elektrinu pripravení. Napriek tomu sa dostáva táto kategória áut do popredia a počas konferencie v Mníchove sa k nim vyjadril aj šéf vývoja v BMW, Klaus Fröhlich.
Nenechaj si ujsť
Skladateľ ikonických filmových hitov začne vytvárať zvuk pre elektromobily BMW
Podľa jeho vyjadrení v tlačovej správe spoločnosti má BMW v pláne rapídne zvýšiť produkciu čiste elektrických áut už v najbližších rokoch. Cieľom je tak predstaviť až 25 elektromobilov s týmto logom, ktoré prídu na trh už o pár rokov. Konkrétne sa hovorí o roku 2023. Fröhlich však napriek tomu nevidí budúcnosť tejto náhrady za spaľovacie motory príliš ružovo a len krátko po predstavení novej elektrickej motorky BMW a konceptu Vision M Next prezradil, že zákazníci po elektromobiloch netúžia.
Elektrický pohon je prianím regulačných orgánov
Elektromobily sú podľa neho drahšie z hľadiska materiálov pre batérie. V tomto smere tak stále vyhrávajú klasické autá, ale aj hybridy. On sám taktiež prezradil, že elektrický pohon áut nechcú zákazníci, ale regulačné orgány a spaľovacie motory tak môžu s nami zotrvať ešte ďalších 20 rokov v prípade dieselov a 30 rokov v prípade benzínových motorov. Vodiči si však na elektrický druh pohonu zvykajú len pomaly. Hoci predaje elektromobilov v poslednom období rastú, od ich kúpy môže zákazníkov odrádzať viacero faktorov.
Jedným z nich je vyššia cena, ale aj dojazd a infraštruktúra nabíjacích staníc, ktoré sú ešte výrazne ďaleko za sieťou čerpacích staníc pre autá so spaľovacími motormi. Rovnako tak je to aj doba nabíjania batérií, ktorá je v aktuálnom komerčnom využití výrazne dlhšia ako jedno tankovanie paliva.
Dopomôcť zvýšeniu predaja elektromobilov tak môže pokles ich ceny prostredníctvom dostupnejších modelov a rozvoj nabíjacích staníc ako aj samotnej technológie nabíjania. Do tej doby budú u zákazníkov populárnejšie klasické autá a hybridný pohon.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vznikla nová trieda „nenápadných milionárov“. Denne ich pribudne 1 000 a môžu za to dva faktory
Prokurátor Generálnej prokuratúry čelí obžalobe. Funkciu pozastavili, potvrdil Žilinka
Prelomový výskum odhaľuje, ako aktivita mozgu počas spánku prezrádza skryté neurologické problémy
Kľúčový svedok v korupčných prípadoch čelí novému obvineniu. V kauze figurujú Gašpar a Bödör
V hotelovej vírivke v Demänovskej Doline hygienici potvrdili prítomnosť baktérie Legionella
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP