8K televízor vzadu a 544 koní pod kapotou. Jazdili sme na BMW i7, z ktorého ľuďom padá sanka
Dizajn značky BMW sa spomedzi nemeckej prémiovej trojičky zmenil v posledných rokoch asi najviac. Pre mnohých kontroverzné veľké ľadvinky a úzke svetlá sa nevyhli ani novej vlajkovej limuzíne i7. Manažérsky koráb má ale úplne iné prednosti a doslova revolúciou prešiel interiér aktuálne najlepšieho elektromobilu z Bavorska.
Na prvé jazdy sme dostali hneď tú najvýkonnejšiu verziu BMW i7 xDrive60. Už len základná cenovka tohto modelu začína na sume 138 000 €, no testovaná verzia rozhodne nebola v základe. Skôr by sme ju mohli prirovnať k tej opačnej strane konfigurátora a v aute sme mali zrejme všetko, čo sa doň nakonfigurovať dá.
Spomínaná motorizácia disponuje dych výkonom 400 kW, teda 544 koní a krútiacim momentom 745 Nm, čo má za následok, že BMW i7 vystrelí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.
Aj napriek tomu sa nové BMW šoféruje excelentne, radosť z jazdy sa nevytratila ani s použitím elektrického pohonu, práve naopak. Ešte viac si ale v tomto aute vychutnáš cestu na zadnom sedadle, presnejšie na mieste vpravo. V tomto prípade si dovolím tvrdiť, že z hľadiska komfortu zadných pasažierov sa na BMW i7 nechytá ani priamy konkurent Mercedes EQS.
Auto, v ktorom sa o zadné miesto pobiješ
Luxus, luxus a ešte raz luxus. Počas prvých jázd sme sa doslova hádali o to, kto bude sedieť vzadu a nie o to, kto bude šoférovať. Dôvod je veľmi jednoduchý. Zadné sedadlo sa po stlačení tlačidla na dotykovej obrazovke zabudovanej vo dverách premení na extrémne pohodlné ležadlo.
Pasažier ani nemusí zdvíhať nohy, zodvihne ich za neho samotná sedačka. Masážne funkcie, náladové témy, ventilácia a vyhrievanie nie len sedadiel, ale aj rukoväte na dverách. Tu si dali inžinieri z BMW naozaj záležať na každom detaile.
Totálny vrchol luxusu, ktorým BMW odrovnalo všetku konkurenciu, sa ale nachádza hore. Už v štandarde je k dispozícii obrovská panoramatická LED strecha, no absolútnym vrcholom je príplatková 31,3″ 8K obrazovka. Tá je zabudovaná v strope a v prípade potreby si ju môžu pasažieri na zadných sedadlách spustiť dolu.
Takmer 32″ televízor pritom na zobrazovanie multimediálneho obsahu využíva iba strednú časť, no vzhľadom na to, ako blízko sa obrazovka nachádza, obraz vôbec nie je malý. Problémom sú však možnosti aplikácií, ktoré sa dajú na tejto obrazovke spustiť. Multimediálny obsah možno sledovať iba skrz televíziu Fire TV od Amazon.
Povedzme si na rovinu, kto na Slovensku túto službu využíva? Nám chýbali aplikácie ako YouTube či Netflix. Aby sme mohli všetky tieto služby využívať, museli sme si k obrazovke pripojiť TV box skrz vstavaný HDMI konektor.
Riešenie je to veľmi jednoduché, no v aute za takmer 200 000 € určite nechcem mať na obrazovke zo zadnej strany prilepenú žiadnu škatuľku. Tu radšej inžinieri mohli siahnuť napríklad po operačnom systéme Android s možnosťou inštalovať aplikácie z Obchodu Play. Skrz HDMI konektor si ale vieš k obrazovke pripojiť aj hernú konzolu, notebook, tablet a ďalšie zariadenia. Možnosti sú v tomto smere neobmedzené.
Koráb s veľkou batériou, ale aj spotrebou v zime
V čom ale BMW i7, žiaľ, za konkurenciou od Mercedesu zaostáva, je veľkosť batérie a spotreba. BMW disponuje 101 kWh akumulátorom, zatiaľ čo Mercedes EQS má až 107 kWh batériu. Pri takto veľkých kapacitách je rozdiel 6 kWh zanedbateľný, no BMW stavilo na „klasický“ dizajn auta, čo sa prejavuje aj na spotrebe, hlavne pri vyšších rýchlostiach.
S takýmto autom určite nebudete po diaľnici jazdiť rýchlosťou 110 km/h. My sme na diaľnici D1 za Trnavou nastavili tempomat na 135 km/h a spotreba sa držala na priemerných 32 kWh/100 km. Vyše 300 km po diaľnici by toto auto hravo prešlo, no na aerodynamicky perfektne zvládnutý Mercedes EQS sa nechytá.
Elektrické S-ko sme takisto testovali počas mrazov a tu sa elektrická spotreba držala pod 30 kWh/100 km. V kombinácii s o niečo väčšou batériou sa diaľničný dojazd tohto auta pohyboval na úrovni cez 350 km.
Nabíjanie oboch elektromobilov je prakticky na rovnakej úrovni. BMW i7 sa zvládne nabíjať výkonom 195 kW a aj v mrazoch sme takmer ihneď po začatí nabíjania dosiahli výkon 188 kW.
Auto len pre „vyvolených“
BMW i7 v testovanej konfigurácii a v celočiernom prevedení je rozhodne nádherné auto, ktoré budí rešpekt, púta pohľady a v ktorom sa budeš cítiť lepšie ako vo vlastnej obývačke. Po všetkých stránkach je to vlajková loď v pravom slova zmysle. Áno, aj po stránke ceny.
Superluxusné elektrické limuzíny majú nového kráľa. Je ním BMW i7
I keď BMW i7 xDrive60 začína na sume pod 140 000 €, v testovanej konfigurácii sa cena vyšplhala až na neuveriteľných 198 000 € aj nejaké drobné. Na druhej strane za tieto peniaze dostaneš skutočne výnimočné auto s ohromným výkonom, prémiovým spracovaním, technológiami a vlastným kinom na zadných sedadlách.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
Sme krok od dôležitej chvíle, takto bude vyzerať elektromobil od Xiaomi
Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
RECENZIA Zmysluplnejší elektromobil by si hľadal ťažko. Aktuálne má však fatálny nedostatok
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Obrovská automobilka bude v Európe vyrábať len elektromobily. Medzi zamestnancami to vyvolalo paniku
- Druhá “Tesla” vyletela do výšin. Akcie ľuďom zarobili skoro 50 % za deň, vďaka rope
-
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Obrovská automobilka bude v Európe vyrábať len elektromobily. Medzi zamestnancami to vyvolalo paniku
- Druhá “Tesla” vyletela do výšin. Akcie ľuďom zarobili skoro 50 % za deň, vďaka rope
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
Nové EČV už majú viacerí vodiči, míňajú sa aj zásoby tých starých
Slovensko spúšťa projekt Slovenská kvantová komunikačná infraštruktúra
O biometrické občianske preukazy už požiadalo vyše 155 000 ľudí
Androidy spred roka ho už majú. iPhone 15 Ultra dostane dôležité technické vylepšenie
Facebook ti úmyselne ničí batériu v mobile, tvrdí bývalý zamestnanec. Vyhodili ho
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené