Elektromobily budú dobíjať bezdrôtovo a za jazdy. Izrael spustí technológiu budúcnosti
Budúcnosť je zjavne elektrická, čo už si postupne začínajú štáty a automobilky uvedomovať. Nevedno, či to je len prechodný krok k niečomu ešte čistejšiemu – zrejme áno – no všetci už vo veľkom elektrifikujú. Od osobných vozidiel, cez ťažké pracovné stroje až po autobusy. Všetka infraštruktúra sa vyvíja, od batérií až po nabíjanie. A práve o novej technológii nabíjania informoval portál Electrive.
Nabíjanie na trase BRT v Haife
Izraelská spoločnosť Electreon spolupracuje s agentúrou TransIsrael na zavedení bezdrôtového nabíjania elektrických autobusov v meste Haifa. Projekt kombinuje stacionárne induktívne nabíjacie stanice na koncových zastávkach s dynamickým nabíjaním priamo počas jazdy, čím sa predlžuje dojazd a efektívnosť autobusov na elektrický pohon.
Nabíjacie stanice budú inštalované pozdĺž 104-kilometrovej siete liniek systému BRT (Bus Rapid Transport), ktorá umožňuje rýchlejšiu prepravu vďaka samostatným jazdným pruhom pre autobusy, čím sa znižuje riziko meškaní v dôsledku premávky.
Napriek veľkosti celej siete bude nabíjaním počas jazdy vybavená iba malá časť, konkrétne 1,6 kilometra, zatiaľ čo väčšina nabíjania sa bude uskutočňovať v stacionárnych nabíjačkách na konečných zastávkach.
Zvýši efektivitu, zníži závislosť na nočnom nabíjaní
V súčasnosti sa elektrické autobusy v Haife nabíjajú len cez noc v depách, čo obmedzuje ich využiteľnosť počas dňa. Vďaka kombinácii stacionárneho a dynamického bezdrôtového nabíjania by sa však prevádzková doba autobusov mohla výrazne predĺžiť.
Electreon poskytne infraštruktúru a starostlivosť o celý systém vrátane inštalácie, prevádzky a údržby, čo si vyžiada investíciu približne 4,2 milióna dolárov na obdobie troch rokov. Ak sa projekt osvedčí, existuje možnosť rozšírenia systému na ďalšie linky a predĺženie zmluvy o dva roky.
Budúcnosť bezdrôtového nabíjania v hromadnej doprave
„Ako líder inovatívnych dopravných riešení je Cross Israel Highway priekopníkom v integrácii dynamického a stacionárneho bezdrôtového nabíjania v rámci prvého izraelského systému Bus Rapid Transit (BRT), siete Metronit. Táto integrácia predĺži časy elektrických, ale servisných služieb, umožní rozšírenie a optimalizáciu vozového parku a zvýši kvalitu služieb, čím cestujúcim ponúkne efektívnejšiu, pohodlnejšiu a ekologickejšiu jazdu,“ vyjadril sa Dan Shenbach, generálny riaditeľ TransIsrael.
CEO Electreon, Oren Ezer, tiež vysvetľuje, že technológia dynamického nabíjania je ideálna pre siete BRT ako Metronit v Haife, pretože predlžuje dojazd vozidiel, znižuje potrebu veľkých batérií a znižuje záťaž na nabíjacie stanice v depe. Electreon podobné projekty realizuje aj v Nórsku a dúfa, že sa technológia stane štandardom nielen v Izraeli, ale aj na medzinárodnej úrovni, kde BRT systémy získavajú na popularite.
Projekt v Haife bude okrem iného hodnotený aj z pohľadu návratnosti investície, keďže celoplošná implementácia by mohla byť nákladnejšia než tradičné nabíjacie riešenia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na 100 % sa nabije za 24 minút. BYD predstavil elektromobil s 1 000 koňmi, stojí smiešne peniaze
Jej predaje začali okamžite klesať. Nemci začali bojkotovať Teslu, majú na to neuveriteľný dôvod
Slovensko rieši paradoxný problém. Elektromobil si už nabiješ kdekoľvek, nová vyhláška môže všetko zmeniť
Elektromobily sklamali, predaje áut stúpli. Európania vo veľkom kupujú prekvapujúci typ pohonu
Bude veľmi lacný a dostane kontroverznú batériu. Dacia chystá ďalší dostupný elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
Globálne trhy čakajú na rozhodnutia Trumpa. Toto sa momentálne deje s cenami elektriny a plynu
Nové hodinky, slúchadlá aj powerbanka so šialeným výkonom. Xiaomi zaskočilo trh lacnými novinkami
Zvyšovanie životných nákladov znepokojuje Slovákov. Odborníci navrhujú riešenie
Slovenské domácnosti ušetria za teplo. Zmeny pocítime ešte v priebehu tohto roka
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené