Vykázali takmer 100 % efektivitu. Briti vyriešili veľký problém batérií elektromobilov
Spoločnosť Altilium dosiahla významný pokrok v recyklácii batérií z elektromobilov. Vďaka vlastnej technológii EcoCathode dokázala z použitých batérií získať viac ako 97 % lítia a 99 % grafitu. O téme informoval Interesting Engineering.
Nová technológia s vysokou efektivitou
Firma oznámila, že ich postup je veľmi efektívny a umožňuje opätovné využitie kľúčových materiálov na výrobu nových batérií. Tento krok nielen posilňuje obchodný model recyklácie batérií typu LFP, ale zároveň pomáha automobilkám splniť nové regulačné ciele a environmentálne požiadavky.
Podľa slov Dr. Christiana Marstona, prevádzkového riaditeľa Altilium, vzrastajúca popularita LFP batérií prináša výzvy aj príležitosti pre recyklátorov. „Naša pokročilá technológia EcoCathode nám umožňuje efektívne extrahovať lítium a grafit, čo robí recykláciu LFP batérií nielen ekonomicky zmysluplnou, ale aj environmentálne nevyhnutnou,“ vysvetlil Marston.
Prečo sú LFP batérie výzvou?
Hoci dopyt po LFP batériách v Spojenom kráľovstve rastie, odborníci upozorňujú na problém ich recyklácie. Batérie s obsahom železa a fosfátov sú menej hodnotné v porovnaní s tými, ktoré obsahujú drahšie materiály ako nikel a kobalt. Práve preto sú menej často recyklované.
Altilium však tento problém rieši tým, že z týchto batérií dokáže získať významné množstvo lítia, ktoré patrí medzi vysoko cenené materiály. Grafit sa navyše môže znovu použiť pri výrobe nových anód.

Moderné recyklačné zariadenia
Firma recykluje NMC (nikel-mangán-kobalt) batérie od dvoch popredných britských automobiliek a zároveň spracováva odpad z výroby v Gigafactory. V ich novom recyklačnom závode ACT2 v Plymouthe dokážu denne spracovať 300 kg čiernej masy, čo predstavuje ekvivalent jednej EV batérie.
Do budúcnosti plánuje Altilium vybudovať recyklačné centrum v Teesside, ktoré sa má stať jedným z najväčších zariadení na recykláciu batérií v Európe. Toto centrum bude schopné ročne spracovať odpad z viac ako 150 000 elektromobilov a spracovávať batérie rôznych chemických zložení vrátane LFP.
Krok k udržateľnej budúcnosti
Proprietárna technológia EcoCathode umožňuje premeniť končiace životné cykly batérií a výrobný odpad na udržateľné prekurzory katódových aktívnych materiálov (CAM) a katódových prekurzorov (pCAM), ktoré sú okamžite použiteľné na výrobu nových batérií.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

Petržalka spúšťa zimnú novinku: Klzisko úplne zadarmo pre všetkých, inšpiráciou bola susedná Viedeň
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Jeho palivo je zadarmo. Známa značka stvorila vozidlo s kurióznym, no geniálnym pohonom
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Odborník varuje: Toto nebude recesia, ale rovno kolaps. Akcie padnú o 90 %

Plynári oznámili veľkú zmenu: Nový systém odpočtu plynu sa týka 600-tisíc slovenských domácností

Dlžníci zbystrite: Už o mesiac nastane daňová amnestia. Toto sú nové pravidlá

„Iba hluk a opití ľudia.“ Návštevníci sa sťažujú na vianočné trhy len pár hodín od Bratislavy

