Slovákov strašia, že batéria elektroauta sa v kolóne vybije. Otestovali sme, či je to pravda
O elektrických autách aj v roku 2023 kolujú rôzne mýty, ktoré potenciálnych záujemcov môžu odradiť od kúpy. Jedným z nich je aj mýtus, že ak zostaneš s elektromobilom zaseknutý v kolóne, behom pár hodín sa vybije batéria.
Simulovali sme viaceré podmienky
Bláznivé počasie dovolilo odsimulovať tento test v „zimných“ aj v „letných“ podmienkach. Priebeh bol v oboch prípadoch veľmi podobný. Počas dňa, kedy vonkajšia teplota dosahovala okolo 20 stupňov Celzia, sme nastavili klimatizáciu v Hyundai Ioniq 5 na najnižšiu hodnotu (17 stupňov Celzia).
Ventilátor sme zapli do nepretržitého režimu, následne skoro ráno, kedy sa vonkajšia teplota ešte pohybovala nad bodom mrazu, sme naopak nastavili kúrenie na maximálnu hodnotu 27 stupňov Celzia opäť tak, aby ventilátor fúkal v nepretržitom režime.
Pri oboch testoch bolo auto naštartované celú hodinu, pričom sme priamo sledovali, o koľko klesne kapacita batérie a odhadovaný dojazd.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aká je spotreba elektrickej energie pri maximálnom vykurovaní a klimatizovaní elektromobilu
- Za koľko by sa ti auto úplne vybilo, ak by si zostal stáť v kolóne počas zimy a leta
- Aké faktory vplývajú na spotrebu auta okrem samotného kúrenia a klimatizácie
- Koľko benzínu by spotreboval počas takejto situácie priemerný spaľovák
- Prekvapivé zistenie o elektromobile Hyundai Ioniq 5 pri pomalom hýbaní sa v kolóne
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítaj viac z kategórie: Elektromobilita
Teraz čítajú

Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Ďalší európsky štát dáva zbohom spaľovákom. Do elektromobilov naleje stovky miliónov eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
