„Automobilová šikana“, Čína prestala púšťať Tesly na diaľnicu. Dôvod je bizarný
Tesla a ich autopilot je v posledných dňoch opäť stredobodom pozornosti. Zrejme ti neunikla správa o nehode Tesly, pri ktorej v USA zahynuli dvaja starší muži. Aj keď podľa doterajších zistení za túto udalosť autopilot nemôže, Čína prestala púšťať elektromobily Tesla na tamojšie diaľnice. Ako píše portál Electrek, dôvodom však nie je autopilot.
Bizarná situácia, kedy polícia začala odstavovať vozidlá značky Tesla, sa udiala pred vjazdom na diaľnicu v meste Kanton. Príslušníci polície odkláňali všetky Tesly do jedného pruhu, ktorý následne nevpustili na diaľnicu, zatiaľ čo ostatné vozidlá mohli bez problémov pokračovať v jazde.
NEPREHLIADNI Oklamať autopilota Tesly o prítomnosti vodiča je ľahšie, než sa zdá. Stačí na to malá váha na volante
Tamojšie úrady sa bránili tým, že o žiadne cielené odstavovanie elektromobilov značky Tesla nešlo, polícia mala iba riadiť plynulosť premávky. Tejto obhajobe je však len veľmi ťažké uveriť, nakoľko videá dostupné na sociálnej sieti Twitter jasne ukazujú, že v odstavnom pruhu sa nachádzajú iba Tesly. V žiadnom prípade tak nemohlo ísť o náhodu.
说广州,#特斯拉 不让上高速公路了。
In Guangzhou, #Tesla electric cars were not allowed on the highway. pic.twitter.com/CGqnW2ffUT— WoodmanK (@WoodmanK417) April 23, 2021
Dôvody, prečo začala Čína podnikať takéto kroky a doslova začala Teslu, respektíve majiteľov vozidiel šikanovať, presne známe nie sú. Český portál AutoForum ale informuje, že toto konanie nemá nijaký súvis s nedávnou medializovanou nehodou v USA.
广州不许特斯拉上高速!
社会主义的铁拳来了! pic.twitter.com/S3iQJzzSdK— 冷山时评 (@lengshanshipin) April 23, 2021
Podľa ich informácií majú mať elektromobily Tesla problémy s brzdami, kvôli čomu sú nebezpečné a nespôsobilé na jazdu po diaľnici. Aj toto vyjadrenie je však extrémne bizarné, ak by mali autá tejto značky problémy s brzdami, neprešli by testami a nikdy by sa na cesty nedostali. Podľa všetkého sa tak Čína iba snaží maskovať skutočné obavy, ktoré môže mať práve z autopilota, respektíve z funkcie Full Self-Driving, ktorá totiž umožňuje plne autonómnu jazdu po diaľnici.
Medializovaná nehoda nerobí dobré meno
Podľa záchranných zložiek a vyšetrovateľa pri nehode v okrajovej časti Houstonu v Texase tragicky zahynuli dvaja ľudia po nehode elektromobilu Tesla. Ten ihneď po náraze do stromu zachvátil požiar, čo mohlo byť príčinou smrti tejto dvojice. Ako dodáva CNBc, v Modeli S z roku 2019 sa viezli dvaja muži vo veku 59 a 62 rokov.
Kľúčovým faktom v tomto prípade je, že na mieste vodiča nikto nesedel. Jeden pasažier sedel na sedadle spolujazdca a druhý na zadných sedadlách. Automaticky sa tak vynorila otázka, či náhodou dvojica nemala zapnutého autopilota, respektíve funkciu Full Self-Driving. Komentár Elona Muska k príspevku na Twitteri však tieto špekulácie vyvracia.
This doesn’t make sense.There are safety measures in place with the autopilot Seat is weighted to
make sure there is a driver ,hands must be on steering wheel every 10 seconds or it disengages.
Autopilot doesn’t go over the speed limits oover limit isi mpossible… Research pls— Ahmad A Dalhat (@Amart15416132) April 18, 2021
Používateľ @Amart15416132 vo svojom príspevku na Twitteri napísal, že absolútne nedáva zmysel tvrdenie, že za nehodu je zodpovedný autopilot. Bezpečnostné prvky na spustenie autopilota vyžadujú, aby na sedadle vodiča niekto sedel, respektíve aby bolo „zaťažené“. Autopilot taktiež vyžaduje, aby vodič držal ruky na volante, respektíve aby prevzal riadenie minimálne každých 10 sekúnd.
Autopilot Tesly porazí malá reťaz so závažím
Ako sa ukázalo, oklamať autopilota Tesly je extrémne jednoduché, vďaka čomu si môže vodič relatívne bez problémov presadnúť trebárs aj na sedadlo spolujazdca a auto bude šoférovať samé, aj keď to ešte spoľahlivo nedokáže a Tesla na to dôrazne upozorňuje.
Jake Fisher vykonal experiment, v ktorom sa autopilota pokúsil oklamať, aby šoféroval za neho. Najprv si sadol na sedadlo vodiča na zapnutý bezpečnostný pás.
Následne pri pohybe elektromobilu aktivoval autopilota, pričom nastavil nulovú rýchlosť a na ľavú stranu volantu zavesil malú reťaz s dvomi lepiacimi páskami, ktoré slúžili ako závažie napodobňujúce silu vodičovej ruky na volante, ktorú systém vyžaduje pre „udržanie pozornosti vodiča“.
Potom sa presunul na sedadlo spolujazdca a jednou rukou zvýšil na volante rýchlosť na 50 km/h. Model Y následne bez problémov akceleroval a šoféroval z pokojného stavu bez toho, aby na mieste vodiča niekto sedel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Finfluenceri prezrádzajú: 8 vecí, ktoré prestali kupovať, vďaka čomu ušetrili stovky eur (ZOZNAM)
Dôchodky stúpnu o 3,7 %, matky dostanú viac. Niektorí seniori si v roku prilepšia hneď dvakrát (VÝPOČET)
Putin sa chválil novými „super tankami“. Sú to len prelakované staré stroje, odhalil detail
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP