„Automobilová šikana“, Čína prestala púšťať Tesly na diaľnicu. Dôvod je bizarný
Tesla a ich autopilot je v posledných dňoch opäť stredobodom pozornosti. Zrejme ti neunikla správa o nehode Tesly, pri ktorej v USA zahynuli dvaja starší muži. Aj keď podľa doterajších zistení za túto udalosť autopilot nemôže, Čína prestala púšťať elektromobily Tesla na tamojšie diaľnice. Ako píše portál Electrek, dôvodom však nie je autopilot.
Bizarná situácia, kedy polícia začala odstavovať vozidlá značky Tesla, sa udiala pred vjazdom na diaľnicu v meste Kanton. Príslušníci polície odkláňali všetky Tesly do jedného pruhu, ktorý následne nevpustili na diaľnicu, zatiaľ čo ostatné vozidlá mohli bez problémov pokračovať v jazde.
NEPREHLIADNI Oklamať autopilota Tesly o prítomnosti vodiča je ľahšie, než sa zdá. Stačí na to malá váha na volante
Tamojšie úrady sa bránili tým, že o žiadne cielené odstavovanie elektromobilov značky Tesla nešlo, polícia mala iba riadiť plynulosť premávky. Tejto obhajobe je však len veľmi ťažké uveriť, nakoľko videá dostupné na sociálnej sieti Twitter jasne ukazujú, že v odstavnom pruhu sa nachádzajú iba Tesly. V žiadnom prípade tak nemohlo ísť o náhodu.
说广州,#特斯拉 不让上高速公路了。
In Guangzhou, #Tesla electric cars were not allowed on the highway. pic.twitter.com/CGqnW2ffUT— WoodmanK (@WoodmanK417) April 23, 2021
Dôvody, prečo začala Čína podnikať takéto kroky a doslova začala Teslu, respektíve majiteľov vozidiel šikanovať, presne známe nie sú. Český portál AutoForum ale informuje, že toto konanie nemá nijaký súvis s nedávnou medializovanou nehodou v USA.
广州不许特斯拉上高速!
社会主义的铁拳来了! pic.twitter.com/S3iQJzzSdK— 冷山时评 (@lengshanshipin) April 23, 2021
Podľa ich informácií majú mať elektromobily Tesla problémy s brzdami, kvôli čomu sú nebezpečné a nespôsobilé na jazdu po diaľnici. Aj toto vyjadrenie je však extrémne bizarné, ak by mali autá tejto značky problémy s brzdami, neprešli by testami a nikdy by sa na cesty nedostali. Podľa všetkého sa tak Čína iba snaží maskovať skutočné obavy, ktoré môže mať práve z autopilota, respektíve z funkcie Full Self-Driving, ktorá totiž umožňuje plne autonómnu jazdu po diaľnici.
Medializovaná nehoda nerobí dobré meno
Podľa záchranných zložiek a vyšetrovateľa pri nehode v okrajovej časti Houstonu v Texase tragicky zahynuli dvaja ľudia po nehode elektromobilu Tesla. Ten ihneď po náraze do stromu zachvátil požiar, čo mohlo byť príčinou smrti tejto dvojice. Ako dodáva CNBc, v Modeli S z roku 2019 sa viezli dvaja muži vo veku 59 a 62 rokov.
Kľúčovým faktom v tomto prípade je, že na mieste vodiča nikto nesedel. Jeden pasažier sedel na sedadle spolujazdca a druhý na zadných sedadlách. Automaticky sa tak vynorila otázka, či náhodou dvojica nemala zapnutého autopilota, respektíve funkciu Full Self-Driving. Komentár Elona Muska k príspevku na Twitteri však tieto špekulácie vyvracia.
This doesn’t make sense.There are safety measures in place with the autopilot Seat is weighted to
make sure there is a driver ,hands must be on steering wheel every 10 seconds or it disengages.
Autopilot doesn’t go over the speed limits oover limit isi mpossible… Research pls— Ahmad A Dalhat (@Amart15416132) April 18, 2021
Používateľ @Amart15416132 vo svojom príspevku na Twitteri napísal, že absolútne nedáva zmysel tvrdenie, že za nehodu je zodpovedný autopilot. Bezpečnostné prvky na spustenie autopilota vyžadujú, aby na sedadle vodiča niekto sedel, respektíve aby bolo „zaťažené“. Autopilot taktiež vyžaduje, aby vodič držal ruky na volante, respektíve aby prevzal riadenie minimálne každých 10 sekúnd.
Autopilot Tesly porazí malá reťaz so závažím
Ako sa ukázalo, oklamať autopilota Tesly je extrémne jednoduché, vďaka čomu si môže vodič relatívne bez problémov presadnúť trebárs aj na sedadlo spolujazdca a auto bude šoférovať samé, aj keď to ešte spoľahlivo nedokáže a Tesla na to dôrazne upozorňuje.

Jake Fisher vykonal experiment, v ktorom sa autopilota pokúsil oklamať, aby šoféroval za neho. Najprv si sadol na sedadlo vodiča na zapnutý bezpečnostný pás.
Následne pri pohybe elektromobilu aktivoval autopilota, pričom nastavil nulovú rýchlosť a na ľavú stranu volantu zavesil malú reťaz s dvomi lepiacimi páskami, ktoré slúžili ako závažie napodobňujúce silu vodičovej ruky na volante, ktorú systém vyžaduje pre „udržanie pozornosti vodiča“.
Potom sa presunul na sedadlo spolujazdca a jednou rukou zvýšil na volante rýchlosť na 50 km/h. Model Y následne bez problémov akceleroval a šoféroval z pokojného stavu bez toho, aby na mieste vodiča niekto sedel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

Až 76 % ľudí má mozog ochudobnený o zásadnú látku. Vedci hovoria o globálnom deficite s vážnymi dôsledkami

Fico ostro proti Európskej únii: „Ak je pre Západ život Rusa či Ukrajinca h*vno, podieľa sa na rozpade EÚ“

Rusko chce „resetovať“ NATO k hraniciam z roku 1997. Ultimátum sa priamo týka bezpečnosti Slovenska
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
Víťazstvo nad elektromobilmi: Spaľováky zostávajú v hre, Merz víta plány na zrušenie úplného zákazu
Slovensko spustilo prvú kvantovú komunikačnú linku. Buduje sa národná sieť, ktorá znemožní odpočúvanie
Ochrana zákazu vraj posilní ekonomiku EÚ. Európska krajina stojí pevne za zákazom spaľovákov
Slovensko zaostáva za V4 aj Európou: Zelená energetika stojí
Výsledky štúdie šokovali ľudí. Mládež trávi na sociálnych sieťach menej času než pred rokom
Trump tlačí na médiá. Chce ovládnuť správy a dosadiť vlastných ľudí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

GymBeam získal 110 miliónov eur, presúva sídlo preč zo Slovenska. Vybral si krajinu s „predvídateľnejším podnikateľským prostredím“

V Rusku stíchli stovky Porsche: Luxusy sa zmenili na „mŕtvy kov“, pripúšťajú úmyselný zásah

Až 76 % ľudí má mozog ochudobnený o zásadnú látku. Vedci hovoria o globálnom deficite s vážnymi dôsledkami

Fico ostro proti Európskej únii: „Ak je pre Západ život Rusa či Ukrajinca h*vno, podieľa sa na rozpade EÚ“

