Kolaps európskeho giganta? Automobilka zatvára kľúčový závod. Tisíce ľudí nevie, čo s nimi bude
V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.
Nemecká automobilka Audi oznámila, že definitívne uzatvára závod v Bruseli. Robí tak z dôvodu, že nenachádza vhodného investora. Čo je zvláštne, nakoľko odmietla až 26 ponúk na odkúpenie. Naskytá sa tu preto otázka, či to továreň myslí s predajom naozaj vážne a či ju nechce dobrovoľne poslať „do záhuby“. Ako informoval Startitup, podľa riaditeľa pre komunikáciu továrne Petera D’hooreho, majú teraz dve možnosti. Jedna je predaj, druhá je továreň prestavať a používať ju na výrobu iných modelov.
Vedenie Audi ešte potvrdilo, že s potenciálnym záujemcom zo sektora úžitkových vozidiel rokovalo niekoľko mesiacov. Ten sa ale rozhodol z rokovaní stiahnuť. Audi preto s hľadaním ďalších partnerov v súčasnosti nepočíta a sústreďuje sa na prípravu ukončenia výroby. V kľúčovom závode v hlavnom meste Belgicka automobilka montovala elektrické SUV. Cena tohto auta je 80 000 eur, čo je pre záujemcov z Európy veľmi drahé. Hovorí sa, že v roku 2025 sa fabrika presunie do Mexika.
Audi už o pláne ukončenia činnosti v Bruseli informovalo zástupcov zamestnancov v októbri. Naďalej však pracovali na možnosti, že by investor umožnil pokračovanie výroby. Po neúspešnom hľadaní teraz spoločnosť upriamuje pozornosť na zabezpečenie sociálneho plánu pre približne 3000 pracovníkov, ktorých sa tento krok dotkne.
Posledný model
V závode v Bruseli sa vyrába len jeden model, a to elektrické SUV Audi Q8 e-tron. Napriek rastúcemu dopytu po elektromobiloch čelí tento model poklesu predaja. Je to tak z dôvodu vysokých nákladov spojených s prevádzkou závodu. Audi poukazuje najmä na nevýhodnú logistickú polohu bruselského závodu. V jeho okolí je nedostatok dodávateľov, čo vedie k vyšším výdavkom na prepravu a ďalšie výzvy v rámci dodávateľského reťazca.
Okrem toho je rozšírenie továrne v Bruseli takmer nemožné. Objekt je situovaný v oblasti, ktorú obklopuje obývaná zóna, železničná trať a diaľnica. Tieto skutočnosti komplikujú prípadné rozšírenie výrobných kapacít. Audi preto vyhodnotilo, že ani rozšírenie závodu, ani jeho úprava na zvýšenie výroby by neboli efektívne riešenia.
Osud zamestnancov
Audi momentálne rokuje s odborovými organizáciami a zamestnaneckou radou o podmienkach ukončenia prevádzky a sociálnom pláne pre dotknutých zamestnancov. Podľa najnovších informácií by do konca tohto roka nemal prísť o prácu žiaden zamestnanec. Audi zvažuje rôzne formy podpory a kompenzácie pre zamestnancov, ktorých pracovné miesta budú koncom februára 2025 zrušené.
O OSUDE ZAMESTNANCOV SA DOČÍTAŠ NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
RECENZIA Nový Superman rozdelí ľudí. Veľký reštart DC je úplne iný, ako všetci očakávali (RECENZIA)
Sci-fi „kladivo" je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
Neverili vlastným očiam: Vedci v hlbokom vesmíre objavili známe „zviera”
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Neviditeľná jazva v tvojom mozgu, ktorú zanechala pandémia, mení tvoje správanie, zistili vedci
„Telo má vlastný systém na likvidáciu rakoviny,“ hovorí popredný lekár. Takto ho aktivuješ
„Zatiaľ ide o stovky miliónov eur.“ Zdechovský varuje, že zneužívanie eurofondov na Slovensku je len špička ľadovca
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP