Auto od Xiaomi ovládlo kľúčový trh. Láme rekord za rekordom, záujem oň prudko rastie
Čínska spoločnosť Xiaomi dosiahla nový míľnik v automobilovom priemysle. Elektrický sedan Xiaomi SU7 prekonal hranicu 130-tisíc doručených kusov v Číne, čím značka splnila svoj upravený ročný cieľ v rekordnom čase o tri mesiace skôr. Toto pôsobivé číslo sa podarilo dosiahnuť aj vďaka zrýchleniu výroby v druhej polovici roka. Informuje portál CarsNewsChina.
Rekordný úspech za 9 mesiacov
Model Xiaomi SU7 bol uvedený na trh 28. marca 2024 s cenovým rozpätím od 215 900 do 229 900 jüanov (približne 29 600 až 31 500 USD). Už od svojho uvedenia si získal veľkú pozornosť – za prvých 27 minút od spustenia predaja prišlo rekordných 50-tisíc objednávok. Aj keď výrobné linky na začiatku zápasili s technickými problémami, záujem zákazníkov v Číne nepoľavil. Po sérii výrobných vylepšení Xiaomi v decembri prekročilo hranicu 130-tisíc dodaných vozidiel.
Xiaomi splnilo svoj ročný cieľ, ktorý bol pôvodne stanovený na 100-tisíc predaných áut, už za 275 dní. Kľúčovým momentom bolo zvýšenie výrobnej kapacity na 20-tisíc kusov mesačne od júna 2024. Zaujímavé je, že prvých 10-tisíc áut Xiaomi doručilo len za prvý mesiac od začiatku predaja. Nasledujúcich 90-tisíc áut predali za ďalších 198 dní, a v záverečnom období od 13. novembra do konca decembra dodali ešte 30-tisíc vozidiel.
V decembri, podľa dát spoločnosti China EV DataTracker, Xiaomi predalo 16 328 kusov modelu SU7. Tento výsledok je mimoriadne úspešný, keďže ide o vozidlo uvedené na trh až na konci prvého štvrťroka.
xiaomiev
Xiaomi si na 28. decembra pripomína aj rok od oficiálneho predstavenia modelu SU7. Spoločnosť má však ambiciózne plány na ďalšie obdobie. V roku 2025 plánuje Xiaomi spustiť druhú fázu svojho výrobného závodu, čo zvýši produkčnú kapacitu. Okrem toho sa pripravuje na uvedenie dvoch nových modelov – výkonného SU7 Ultra so systémom troch motorov a crossoveru YU7, ktorý by mal posilniť domáci predaj značky.
Čo ponúka Xiaomi SU7?
Model SU7 je športovo ladený sedan s rozmermi 4997 x 1963 x 1455 mm a rázvorom 3000 mm, čo ho robí o niečo vyšším a dlhším ako Porsche Taycan. Základná verzia ponúka zadný náhon s výkonom 220 kW (295 koní) a batériou typu LFP s kapacitou 73,6 kWh. Najvyšší model disponuje pohonom všetkých štyroch kolies s výkonom až 495 kW (663 koní) a batériou typu NMC s kapacitou 101 kWh. Dojazd sa pohybuje v rozmedzí 700 až 830 km, čo z modelu SU7 robí konkurencieschopnú alternatívu na trhu elektrických vozidiel.
Xiaomi SU7 tak potvrdzuje, že značka je pripravená stať sa vážnym hráčom v oblasti elektromobilov. Vďaka kvalitnému produktu, efektívnej výrobe a ambicióznym plánom má Xiaomi potenciál na ďalšie prekonávanie míľnikov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP