Nemci vsadili všetky karty na luxus. Nový elektromobil obľúbenej automobilky prekvapí hlavne dojazdom
Audi predstavilo nový Q6 Sportback e-tron – kupé-SUV verziu plne elektrického modelu Q6 e-tron SUV, upozorňuje Audi v tlačovej správe.
Menší kufor, vyšší dojazd
Hlavným rozdielom medzi klasickým Q6 e-tron a týmto novým Sportback modelom je zvažujúca sa zadná línia strechy v štýle kupé. Audi tvrdí, že práve tento dizajn karosérie patrí medzi najobľúbenejšie medzi jeho zákazníkmi. Inak sú však obe verzie postavené na rovnakých základoch, s rovnakými elektromotormi, batériou a interiérom.
Predná časť oboch modelov je identická, rovnako aj zadné svetlá a nárazník. Výraznejšie rozdiely sa objavujú vzadu, kde má Sportback šikmé zadné okno a „ducktail“ spojler, ktorý podľa Audi pripomína dizajn už nepredávaného modelu Audi TT.
Avšak, kvôli šikmej streche má Sportback menší objem batožinového priestoru – 511 litrov oproti 526 litrom v klasickom Q6 e-tron. Stále si však zachováva 64-litrový predný kufor („frunk“) pod kapotou.
Vďaka hladšej strešnej línii má Sportback oproti SUV aj miernu aerodynamickú výhodu, čo vedie k vyššiemu dojazdu – maximálne 656 kilometrov (verzia s 100 kWh batériou). To je viac ako dojazd klasického Q6 e-tron SUV, dodáva The Car Expert.
Toto platí pre model s pohonom zadných kolies a väčšou 100 kWh batériou, ktorý Audi označuje ako „Performance“. Základná verzia Q6 Sportback e-tron bude vybavená menšou 83 kWh batériou a zvládne dojazd 545 kilometrov na jedno nabitie.
Poteší aj výkonom
Audi takisto pripravilo športovejšiu verziu SQ6 Sportback e-tron s rovnakou 100 kWh batériou, ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy, pričom maximálny dojazd je nižší – 590 kilometrov.
Štandardná verzia je kompatibilná s rýchlonabíjaním až do 225 kW, zatiaľ čo „Performance“ verzia umožňuje nabíjanie až do 260 kW. Pri tejto rýchlosti dokáže batéria získať 264 kilometrov dojazdu už za 10 minút.
Audi tvrdí, že Sportback bude na ceste pôsobiť agilnejšie vďaka niekoľkým úpravám podvozku a novému softvéru pre riadiaci systém. Na výber budú verzie s pohonom predných kolies aj verzia s pohonom všetkých kolies „quattro“.
V interiéri Audi pripravilo nový dizajn palubnej dosky pre celý rad Q6 e-tron, ktorý obsahuje úplne nový operačný systém pre 15-palcový infotainment displej a 12-palcový digitálny prístrojový panel. Cestujúci na prednom sedadle dostane svoj vlastný 12-palcový multimediálny displej a väčšina nastavení vozidla sa ovláda cez tieto obrazovky alebo pomocou hlasového asistenta.
Audi Q6 Sportback e-tron sa pridáva k stále rastúcemu segmentu prémiových kupé-SUV ako BMW iX2, Škoda Enyaq Coupé či nový Ford Capri. Predaj bude spustený budúci mesiac s cenou od 62-tisíc libier, čo je približne o 2-tisíc viac ako klasická verzia Q6 e-tron a o 20-tisíc viac ako Ford Capri, ktorý bol kritizovaný za svoju vysokú cenu.
Cena za verziu „Performance“ začína na 71 200 eurách, zatiaľ čo najvyššie špecifikovaná SQ6 Sportback e-tron bude stáť viac ako 96 000 eur. Prvé dodávky k zákazníkom sú naplánované na apríl budúceho roka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta až 100 eur za bežnú chybu Slovákov. Mnohí vodiči robia vec, ktorú si ani neuvedomujú
Tesco sťahuje z predaja obľúbenú pochúťku Slovákov. Obsahuje toxický kov, ktorý môže poškodiť obličky
Banky menia pravidlá prevodu peňazí. Od októbra potrebuješ viac než len číslo účtu príjemcu
Vedci objavili zbraň proti rakovine prsníka. Jediný tréning môže zastaviť rakovinové bunky, tvrdia odborníci
Chránili naše zdravie, dnes sú časovanou bombou. Rúška z čias Covid-19 uvoľňujú „neviditeľný jed“, tvrdia vedci
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Americké SUV vstupuje na európsky trh. Lucid Gravity má dojazd, ktorý zatieni Teslu. Z ceny ti však padne sánka
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Predaje elektromobilov lámu rekordy. Takéto čísla by si v Európe nikdy nečakal
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Vydrží až milión kilometrov. Číňania vymysleli pre Európanov nesmrteľnú batériu do elektromobilov
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Výborný dojazd a cena ako pre Slovákov. Škoda predstavila nový dostupný elektromobil
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
Rusko bojuje s krízou. Dôležitá komodita je ohrozená a láme rekordy cien, urobili zúfalý krok
iPhony a Androidy si konečne rozumejú. Veľký operátor spustil Slovákom roky vytúženú funkciu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP