Mnohé automobilky sa vydali smerom výroby elektromobilov, ktoré majú byť budúcnosťou osobnej dopravy. Rýchly nástup nového trendu však nezvládajú všetci výrobcovia, hoci mnohé renomované spoločnosti už do toho segmentu priniesli niekoľko vlastných elektrických modelov. Jednou z nich ja aj stuttgartský výrobca áut, ktorý však pri svojom modeli e-tron pozabudol na systém z konvenčných áut so spaľovacím motorom. Nové Audi e-tron začalo po niekoľkých tisícoch kilometroch upozorňovať vodiča na interval výmeny motorového oleja, hoci žiaden neobsahuje, informuje Electrek.
Túto bizarnú hlášku systému vozidla si po určitom nájazde kilometrov začali všímať majitelia tohto elektrického SUV v USA, ale aj v Európe. V zámorí začal e-tron zobrazovať interval výmeny oleja po prejdení 10 000 míľ, čo je zhruba 16 000 km.
Servisný interval na výmenu oleja je ale v elektromobile nezmyselný a môže sa jednať len o akýsi nepodarený vtip, alebo chybu, ktorú Audi zabudlo zo systému pre tento elektromobil odstrániť. Mnohých majiteľov však zaujalo, prečo im ich nové SUV začalo takúto hlášku zobrazovať a či sa nejedná iba o spôsob, akým môžu servisy zarobiť na pravidelných prehliadkach.
Audi e-tron obsahuje upozornenie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacími motormi
Servisná kontrola je po prejdení určitej vzdialenosti nevyhnutnosťou, no v tomto prípade sa spája s výmenou motorového oleja. Odporúčanie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacím motorom, už ale Audi nepopisuje v manuáli pre e-tron, v ktorom sa nič o pravidelnej výmene oleja nepíše.
Miesto toho ale výrobca popisuje úkony, ktoré je pri servisnej prehliadke potrebné vykonať. Pri návšteve servisu tak mechanici kontrolujú brzdový systém, pripojenie batérie, kolesá a sadu na opravu defektu, stierače, lekárničku, prednú a zadnú nápravu, ako aj manžety na kĺboch a ďalšie časti či funkcie vozidla.
Audi e-tron electric SUVs tell owners they need an oil change https://t.co/9L9vlyUWNf by @fredericlambert
— Electrek.Co (@ElectrekCo) February 11, 2020
Nenechaj si ujsť
Prehľad: Za aké ceny vieš nabíjať elektromobil na Slovensku?
Návod k Audi e-tron ale žiadnu výmenu oleja neopisuje, ako by aj mohol. Mnohí vidia v elektromobiloch výhodu aj práve vďaka tomu, že pri nich odpadajú niektoré servisné úkony, ktoré sú u áut so spaľovacími motormi nevyhnutnosťou. Po nájazde 10 000 km však Audi vyžaduje, aby majitelia e-tronu prišli na autorizovaného servisu na prvú prehliadku vozidla a štandardný servis je potom potrebné vykonávať každých 20 000 km.
Každé 2 roky mechanici menia brzdovú kvapalinu či prachový a peľový filter. Ani na oficiálnom webe Audi, kde sa popisuje servis vozidla, sa nehovorí o výmene oleja. S najväčšou pravdepodobnosťou je interval výmene oleja v systéme e-tronu omylom a Audi ho môže časom odstrániť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Zabudnutá talianská značka prebudila legendárny model. Dostane elektromotor a zaujímavú cenu
Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prekvapivý zvrat na trhu práce mení rebríček najžiadanejších absolventov vysokých škôl. Jednotkou už nie je IT
EÚ schválila 18. balík sankcií proti Rusku. Fico ustúpil tlaku
Fico otočil, EÚ prijala nový balík sankcií proti Rusku. Takéto majú byť garancie pre Slovensko
Snoop Dogg sa stal spolumajiteľom známeho futbalového klubu: „Príbeh klubu a regiónu ma oslovil“
Analýza miliónov letov šokuje cestujúcich a odhaľuje prekvapivú pravdu o spoľahlivosti európskych aeroliniek
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
- Z 500 € na 50 €. Štát odpúšťa Slovákom absurdný poplatok za staré autá, ktoré už ani neexistujú
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
-
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Váži 13 500 ton a za deň zlikviduje 240 000 m³ zeminy. Nemecký Bagger je najväčším strojom sveta
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Má 10-násobný výkon a uhasí sa sama. Čína stvorila prelomovú batériu, ktorá zmení elektromobily
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
Svetový úspech vedcov SAV: Slováci vyvinuli zbraň proti vírusu, ktorý môže spúšťať rakovinu
Aplikácia Slovenskej pošty sa mení na digitálnu pobočku: Pribudnú kľúčové novinky
Slováci nakupujú inak, predajcov pribúda. E-shopy u nás prechádzajú premenou
Slovákov masívne ohrozuje nový typ kybernetického útoku. Je horší než phishing
USA zavedú jednotné clá. Zasiahne to vyše 150 krajín naraz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP