Mnohé automobilky sa vydali smerom výroby elektromobilov, ktoré majú byť budúcnosťou osobnej dopravy. Rýchly nástup nového trendu však nezvládajú všetci výrobcovia, hoci mnohé renomované spoločnosti už do toho segmentu priniesli niekoľko vlastných elektrických modelov. Jednou z nich ja aj stuttgartský výrobca áut, ktorý však pri svojom modeli e-tron pozabudol na systém z konvenčných áut so spaľovacím motorom. Nové Audi e-tron začalo po niekoľkých tisícoch kilometroch upozorňovať vodiča na interval výmeny motorového oleja, hoci žiaden neobsahuje, informuje Electrek.
Túto bizarnú hlášku systému vozidla si po určitom nájazde kilometrov začali všímať majitelia tohto elektrického SUV v USA, ale aj v Európe. V zámorí začal e-tron zobrazovať interval výmeny oleja po prejdení 10 000 míľ, čo je zhruba 16 000 km.
Servisný interval na výmenu oleja je ale v elektromobile nezmyselný a môže sa jednať len o akýsi nepodarený vtip, alebo chybu, ktorú Audi zabudlo zo systému pre tento elektromobil odstrániť. Mnohých majiteľov však zaujalo, prečo im ich nové SUV začalo takúto hlášku zobrazovať a či sa nejedná iba o spôsob, akým môžu servisy zarobiť na pravidelných prehliadkach.
Audi e-tron obsahuje upozornenie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacími motormi
Servisná kontrola je po prejdení určitej vzdialenosti nevyhnutnosťou, no v tomto prípade sa spája s výmenou motorového oleja. Odporúčanie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacím motorom, už ale Audi nepopisuje v manuáli pre e-tron, v ktorom sa nič o pravidelnej výmene oleja nepíše.
Miesto toho ale výrobca popisuje úkony, ktoré je pri servisnej prehliadke potrebné vykonať. Pri návšteve servisu tak mechanici kontrolujú brzdový systém, pripojenie batérie, kolesá a sadu na opravu defektu, stierače, lekárničku, prednú a zadnú nápravu, ako aj manžety na kĺboch a ďalšie časti či funkcie vozidla.
Audi e-tron electric SUVs tell owners they need an oil change https://t.co/9L9vlyUWNf by @fredericlambert
— Electrek.Co (@ElectrekCo) February 11, 2020
Nenechaj si ujsť
Prehľad: Za aké ceny vieš nabíjať elektromobil na Slovensku?
Návod k Audi e-tron ale žiadnu výmenu oleja neopisuje, ako by aj mohol. Mnohí vidia v elektromobiloch výhodu aj práve vďaka tomu, že pri nich odpadajú niektoré servisné úkony, ktoré sú u áut so spaľovacími motormi nevyhnutnosťou. Po nájazde 10 000 km však Audi vyžaduje, aby majitelia e-tronu prišli na autorizovaného servisu na prvú prehliadku vozidla a štandardný servis je potom potrebné vykonávať každých 20 000 km.
Každé 2 roky mechanici menia brzdovú kvapalinu či prachový a peľový filter. Ani na oficiálnom webe Audi, kde sa popisuje servis vozidla, sa nehovorí o výmene oleja. S najväčšou pravdepodobnosťou je interval výmene oleja v systéme e-tronu omylom a Audi ho môže časom odstrániť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
4 kúpaliská a vodné plochy, kde sa radšej nekúp. V obľúbenej lokalite bol potvrdený výskyt parazitov (ZOZNAM)
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP