Mnohé automobilky sa vydali smerom výroby elektromobilov, ktoré majú byť budúcnosťou osobnej dopravy. Rýchly nástup nového trendu však nezvládajú všetci výrobcovia, hoci mnohé renomované spoločnosti už do toho segmentu priniesli niekoľko vlastných elektrických modelov. Jednou z nich ja aj stuttgartský výrobca áut, ktorý však pri svojom modeli e-tron pozabudol na systém z konvenčných áut so spaľovacím motorom. Nové Audi e-tron začalo po niekoľkých tisícoch kilometroch upozorňovať vodiča na interval výmeny motorového oleja, hoci žiaden neobsahuje, informuje Electrek.
Túto bizarnú hlášku systému vozidla si po určitom nájazde kilometrov začali všímať majitelia tohto elektrického SUV v USA, ale aj v Európe. V zámorí začal e-tron zobrazovať interval výmeny oleja po prejdení 10 000 míľ, čo je zhruba 16 000 km.
Servisný interval na výmenu oleja je ale v elektromobile nezmyselný a môže sa jednať len o akýsi nepodarený vtip, alebo chybu, ktorú Audi zabudlo zo systému pre tento elektromobil odstrániť. Mnohých majiteľov však zaujalo, prečo im ich nové SUV začalo takúto hlášku zobrazovať a či sa nejedná iba o spôsob, akým môžu servisy zarobiť na pravidelných prehliadkach.
Audi e-tron obsahuje upozornenie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacími motormi
Servisná kontrola je po prejdení určitej vzdialenosti nevyhnutnosťou, no v tomto prípade sa spája s výmenou motorového oleja. Odporúčanie, ktoré nájdeme v autách so spaľovacím motorom, už ale Audi nepopisuje v manuáli pre e-tron, v ktorom sa nič o pravidelnej výmene oleja nepíše.
Miesto toho ale výrobca popisuje úkony, ktoré je pri servisnej prehliadke potrebné vykonať. Pri návšteve servisu tak mechanici kontrolujú brzdový systém, pripojenie batérie, kolesá a sadu na opravu defektu, stierače, lekárničku, prednú a zadnú nápravu, ako aj manžety na kĺboch a ďalšie časti či funkcie vozidla.
Audi e-tron electric SUVs tell owners they need an oil change https://t.co/9L9vlyUWNf by @fredericlambert
— Electrek.Co (@ElectrekCo) February 11, 2020
Nenechaj si ujsť
Prehľad: Za aké ceny vieš nabíjať elektromobil na Slovensku?
Návod k Audi e-tron ale žiadnu výmenu oleja neopisuje, ako by aj mohol. Mnohí vidia v elektromobiloch výhodu aj práve vďaka tomu, že pri nich odpadajú niektoré servisné úkony, ktoré sú u áut so spaľovacími motormi nevyhnutnosťou. Po nájazde 10 000 km však Audi vyžaduje, aby majitelia e-tronu prišli na autorizovaného servisu na prvú prehliadku vozidla a štandardný servis je potom potrebné vykonávať každých 20 000 km.
Každé 2 roky mechanici menia brzdovú kvapalinu či prachový a peľový filter. Ani na oficiálnom webe Audi, kde sa popisuje servis vozidla, sa nehovorí o výmene oleja. S najväčšou pravdepodobnosťou je interval výmene oleja v systéme e-tronu omylom a Audi ho môže časom odstrániť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Znížili cenu, zvýšili dojazd, no aj tak je na smiech. Takto vyzerá najlacnejšia verzia Tesla Cybertruck
Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Jeff Bezos o budúcnosti ľudstva: Prichádza éra bohatstva a slobody, do roku 2045 budú vo vesmíre žiť milióny ľudí
Rodina Patrika Tkáča ovláda majetok za 7 miliárd eur: „Dáta budú dôležitejšie ako peniaze. AI nám má dať čas a ten znamená slobodu“
Igor Matovič: „Oddnes si ideme vlastnou cestou. Pán Šimečka, vidíme sa po voľbách“
Bitcoin padá, odborník varuje: „Čaká nás finančný hurikán kategórie 5“
Slováci zalievajú čaj zle. Expertka odhalila 5 najčastejších chýb, jedna zvyšuje riziko rakoviny pažeráka
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
-
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Posledný argument odporcov skončil. Najväčší mýtus o elektromobiloch bol jedno veľké klamsto
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
Čaká Slovákov lacnejšie tankovanie? Máme dobrú aj zlú správu, ceny palív sa budú opäť meniť
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP