Stále vyššie cenovky iPhonov za posledné roky sklamali mnohých zákazníkov, ktorí sa od nich odvracajú čoraz častejšie. Predražené sumy však hájil v rozhovore pre americkú Elon University COO Applu, informoval Business Insider. V diskusii sa Jeff Williams z Apple nevyhol ani kritike na adresu vysokých cien iPhonov, ktoré sa však podľa neho nedajú predávať lacnejšie.

Sleduj Fontech aj na sociálnych sieťach!

FacebookInstagramYouTube

Kalifornský gigant sa za posledné roky vo svete preslávil najmä kvôli neustále stúpajúcim cenám svojich smartfónov, ktoré sú pre mnohých jednoducho privysoké. Zákazníci strácajú záujem kupovať tak drahé zariadenia, ak vidia, že konkurencia prináša za menej peňazí väčšie inovácie. Práve kvôli tomu čelí Apple veľkej kritike. Napriek nádejám sa však fanúšikovia dočkali zvýšenia aj v minulom roku, kedy bola predstavená aktuálna trojica iPhonov.

Krutú realitu priznal aj popredný zamestnanec Apple

Túto tému však v poslednom rozhovore pre Elon University objasnil poslucháčom aj Jeff Williams, podľa ktorého nie je jednoduché predávať iPhony lacnejšie. Spoločnosť totiž investuje vo vývoja nových hardvérových a softvérových produktov nemalé peniaze, čo sa nakoniec odráža aj na výsledných cenách.

Analytici naozaj nerozumejú nákladom na to, čo robíme a koľko starostlivosti sme dali do výroby našich výrobkov.“ – vyjadril sa Jeff Williams v rozhovore pre Elon University.

Nenechaj si ujsť
Apple sa pripravuje na „život po iPhone“. Uberie sa úplne novým smerom

Aj COO Apple si uvedomuje, že existuje hraničný bod, kedy jednoducho zákazníci prestanú kvôli vysokým cenám iPhony kupovať. Stane sa to najmä vtedy, ak ceny prekročia ich možnosti. V Indii má tento americký gigant len 3 % podiel, pričom drvivú väčšinu trhu drží v rukách čínske Xiaomi, OnePlus a ďalšie spoločnosti, ktoré ponúkajú „veľa hudby za málo peňazí“. Podľa Jeffa Williamsa ale Apple nechce byť elitným výrobcom, ale rovnostárskym producentom, ktorý už teraz má mať veľa práce na rozvojových trhoch.

Hoci Jeff Williams popísal v rozhovore celú svoju kariérnu históriu v Apple až od roku 1998, markantný nárast cien poprieť nemohol. Podľa dostupných informácií sa priemerné predajné ceny zvýšili od roku 2010 až o 27 %, pričom v minulom roku prekonali historicky najvyššie hodnoty. Aj keď teda spoločnosť dokáže vyrobiť veľký iPhone XS Max v 256 GB verzii za približne 390 €, na Slovensku ho predáva až za 1 419 €. Ohromná marža však putuje do výskumu a vývoja.

Budúcnosť cien nevyzerá ružovo

Len pri navrhovaní sledovania aktivít pre hodinky Apple Watch bolo postavené špeciálne laboratórium, v ktorom 40 kvalifikovaných zdravotných sestier skúmalo výsledky 10 000 účastníkov výskumu. To všetko len preto, aby bol produkt čo najlepší. Budúcnosť však zrejme nevyzerá príliš ružovo. Pokiaľ chce svojich verných Apple zaujať, bude musieť predstaviť inovatívnejšie produkty, do ktorých investuje viac peňazí a to sa zrejme nakoniec odrazí aj na znova vyšších cenách. Kto vie, Apple nás ale môže nakoniec aj príjemne prekvapiť.