Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Reklamy vždy boli a aj dnes sú jedným z najpoužívanejších spôsobov ako uviesť produkt do povedomia zákazníka. Rovnako ako mnohí iní, svoje zariadenia už dlhé desaťročia predstavuje v reklamách aj kalifornský gigant. Reklamy na Apple počítače a iné produkty neboli vždy také ako dnes a v minulosti sa niesli v odlišnom štýle, ktorý sa však sčasti zachoval dodnes.

V dobách, kedy mohol v reklamách Apple tvrdiť, že jeho produkty sú lepšie a najmä lacnejšie než konkurencia, sú zdá sa nenávratne preč. Pred desiatkami rokov však spoločnosť skutočne ponúkala skvelé zariadenia, ktoré si obľúbili mnohí zákazníci. Tým boli nové počítače prezentované najlepším spôsobom, reklamou. Postupom času sa však veľa vecí zmenilo.

Z Applu sa stala biliónová spoločnosť produkujúca drahé a prémiové zariadenia, ktoré porušili niekdajšie heslo spoločnosti. „Dokáže viac. Stojí menej.“- znelo v reklamách na dnes už historické Apple počítače. Spôsob, akým boli propagované v reklamách sa našťastie uchoval dodnes, aby sme si mohli s nostalgiou pozrieť ako spoločnosť kedysi pútala pozornosť na svoje zariadenia.

Toto bola jedná z prvých reklám Applu v roku 1970.

Dnešné reklamy na počítače Mac vyzerajú odlišne.
V roku 1980 sa Apple skúsil v reklame zamerať aj na biznis sektor.

 

O 26 rokov neskôr sa od biznis zákazníkov spoločnosť odvrátila, a to kvôli svojej „Get a Mac“ kampani.

Rok 1993 by si mnohí priali aj dnes. Reklama na Macintosh sa niesla v známom hesle: „Macintosh. Dokáže viac. Stojí menej. Je to tak jednoduché.“ Žiaľ, to už nemôžeme o počítačoch Mac tvrdiť v roku 2018, kedy sú jednými z najdrahších na trhu.

Nenechaj si ujsť
15 predpovedí Billa Gatesa z roku 1999 sú poriadne desivé. Bol totiž extrémne presný

Pre prilákanie zákazníkov využíval Apple aj demonštrácie jeho produktov.

Veľká časť marketingu spoločnosti sa snažila presvedčiť zákazníkov, že Apple zariadenia majú naozaj veľký potenciál a nie sú tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá.

Neskôr začala spoločnosť klásť dôraz aj na dizajn, keď predstavila ikonický iMac so širokou paletou farieb.

Dnes sa na farby zanevrelo a prioritou sa stal uhladený a elegantný minimalistický dizajn, výkon, funkcionalita a možnosti Apple počítačov, ktoré sa orientujú najmä na profesionálnych používateľov.

Apple sa stále zameriaval na jednoduchosť. Pri dnešných notebookoch to však nemusí tak vyzerať.

Reklamy spoločnosti sa v minulosti od tých dnešných niekedy takmer nelíšili. Marketingové oddelenie malo vždy rado chytľavé frázy.

Nenechaj si ujsť
Toto je príbeh, ktorým Steve Jobs navždy zmenil Apple a poslal ho na cestu prvej biliónovej spoločnosti

Aj v minulosti sme sa stretli s pokusom o vytvorenie prenosného zariadenia, ktoré by fungovalo ako počítač. Princíp si Apple zachoval pri nových iPadoch dodnes.

História toho skrýva omnoho viac.

Pri pohľade na tieto reklamy sa mnohým až nechce veriť, že takto kedysi vyzeral Apple, jeho marketing a zariadenia. V minulom storočí však boli práve takéto reklamy tými, ktoré mali pritiahnuť zákazníka k týmto produktom. Viac starých reklám z minulosti môžeš nájsť aj na tomto odkaze.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú