Takto kedysi vyzerali reklamy na Apple produkty a ukazujú ich rozdiel medzi minulosťou a súčasnosťou
Reklamy vždy boli a aj dnes sú jedným z najpoužívanejších spôsobov ako uviesť produkt do povedomia zákazníka. Rovnako ako mnohí iní, svoje zariadenia už dlhé desaťročia predstavuje v reklamách aj kalifornský gigant. Reklamy na Apple počítače a iné produkty neboli vždy také ako dnes a v minulosti sa niesli v odlišnom štýle, ktorý sa však sčasti zachoval dodnes.
V dobách, kedy mohol v reklamách Apple tvrdiť, že jeho produkty sú lepšie a najmä lacnejšie než konkurencia, sú zdá sa nenávratne preč. Pred desiatkami rokov však spoločnosť skutočne ponúkala skvelé zariadenia, ktoré si obľúbili mnohí zákazníci. Tým boli nové počítače prezentované najlepším spôsobom, reklamou. Postupom času sa však veľa vecí zmenilo.
Z Applu sa stala biliónová spoločnosť produkujúca drahé a prémiové zariadenia, ktoré porušili niekdajšie heslo spoločnosti. „Dokáže viac. Stojí menej.“- znelo v reklamách na dnes už historické Apple počítače. Spôsob, akým boli propagované v reklamách sa našťastie uchoval dodnes, aby sme si mohli s nostalgiou pozrieť ako spoločnosť kedysi pútala pozornosť na svoje zariadenia.
Toto bola jedná z prvých reklám Applu v roku 1970.
Dnešné reklamy na počítače Mac vyzerajú odlišne.
V roku 1980 sa Apple skúsil v reklame zamerať aj na biznis sektor.

Zobraziť celú galériu (12) macmothership
O 26 rokov neskôr sa od biznis zákazníkov spoločnosť odvrátila, a to kvôli svojej „Get a Mac“ kampani.
Rok 1993 by si mnohí priali aj dnes. Reklama na Macintosh sa niesla v známom hesle: „Macintosh. Dokáže viac. Stojí menej. Je to tak jednoduché.“ Žiaľ, to už nemôžeme o počítačoch Mac tvrdiť v roku 2018, kedy sú jednými z najdrahších na trhu.
15 predpovedí Billa Gatesa z roku 1999 sú poriadne desivé. Bol totiž extrémne presný
Pre prilákanie zákazníkov využíval Apple aj demonštrácie jeho produktov.
Veľká časť marketingu spoločnosti sa snažila presvedčiť zákazníkov, že Apple zariadenia majú naozaj veľký potenciál a nie sú tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá.
Neskôr začala spoločnosť klásť dôraz aj na dizajn, keď predstavila ikonický iMac so širokou paletou farieb.
Dnes sa na farby zanevrelo a prioritou sa stal uhladený a elegantný minimalistický dizajn, výkon, funkcionalita a možnosti Apple počítačov, ktoré sa orientujú najmä na profesionálnych používateľov.
Apple sa stále zameriaval na jednoduchosť. Pri dnešných notebookoch to však nemusí tak vyzerať.
Reklamy spoločnosti sa v minulosti od tých dnešných niekedy takmer nelíšili. Marketingové oddelenie malo vždy rado chytľavé frázy.
Nenechaj si ujsť
Toto je príbeh, ktorým Steve Jobs navždy zmenil Apple a poslal ho na cestu prvej biliónovej spoločnosti
Aj v minulosti sme sa stretli s pokusom o vytvorenie prenosného zariadenia, ktoré by fungovalo ako počítač. Princíp si Apple zachoval pri nových iPadoch dodnes.
História toho skrýva omnoho viac.
Pri pohľade na tieto reklamy sa mnohým až nechce veriť, že takto kedysi vyzeral Apple, jeho marketing a zariadenia. V minulom storočí však boli práve takéto reklamy tými, ktoré mali pritiahnuť zákazníka k týmto produktom. Viac starých reklám z minulosti môžeš nájsť aj na tomto odkaze.
Čítajte viac z kategórie: Smartfóny
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Apple sa uchýli k historickému kroku. Nový iPhone vraj dostane novinku, ktorú Androidy majú už roky
Kvôli EÚ nedostaneš nové funkcie iPhonu. Slovákov čakajú veľké obmedzenia, dôvod ťa prekvapí
Apple konečne vypočul používateľov. Prichádza veľký redizajn aj nové funkcie do auta
Apple zmení tvoj iPhone na nepoznanie. Pozri, čo prináša iOS 26 a či ho dostane aj tvoj mobil
Včerajší Apple event bol fiasko, kričia analytici. V jednej veci Apple neprestáva prekvapovať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
KVÍZ 8 z 10 Slovákov pohorí už na druhej otázke: Dokáž, že patríš k elite a zvládneš náročnú výzvu z biológie
Hromadná nehoda šiestich áut paralyzovala dopravu. Zasahujú všetky záchranné zložky
Headlineri Pohody nevystúpia, organizátori už majú náhradu. Poznáme jej meno
Tragický incident na známom letisku: Muža vtiahlo do motora lietadla
Cintulov kamarát prehovoril pred súdom: V minulosti mal napadnúť riaditeľa učilišťa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko čaká najväčšia dopravná novela za roky. Nový zákon udrie na cestných pirátov aj e-kolobežky (PREHĽAD)
- Lietadlá súdneho dňa majú len dve krajiny. Rusko ich rozkráda, v USA chátrajú
- Nový Predátor aj vojnový veľkofilm. Toto sú najlepšie akčné filmy súčasnosti na Netflixe a ďalších
- Nemecko spúšťa energetickú revolúciu. Chce sa stať veľmocou s podceňovaným palivom budúcnosti
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Západ nič také nemá. „Spojenec“ Ruska nasadí laser na stíhačky budúcnosti, rakety po ňom „slepnú“
- Slovensko čaká najväčšia dopravná novela za roky. Nový zákon udrie na cestných pirátov aj e-kolobežky (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Rusi zúfalo zháňajú peniaze. Ázijskému štátu ponúkajú svoje najmodernejšie zbrane, má to háčik
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Rusi zúfalo zháňajú peniaze. Ázijskému štátu ponúkajú svoje najmodernejšie zbrane, má to háčik
- Do Ameriky doletí za 90 minút. Prelomové lietadlo v prvých testoch všetkých prekvapilo
- Čína oživila zabudnutý technologický skvost Sovietov. Unikli zábery lietadla, aké svet nevidel roky
Zúfalstvo v ruskej armáde: Do boja posielajú zaprášené tanky, ktoré si pamätajú Brežneva
Európska krajina investovala do ekologických riešení 41 miliárd eur, obeť štátnych dotácií padla
Kritické suroviny pre high-tech odvetia narazili na vážny problém. Môže zaň Čína, bude horšie
Slováci prepadli pri výbere auta novému trendu. Čísla hovoria za všetko, pozor však na riziká
AI pretransformuje spoločnosť, tvrdí odborník. Varuje pred kľúčovou chybou, ktorú robíme
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP