Potencionálni zákazníci aktuálne premýšľajú, či sa im skutočne oplatí zaplatiť 1000 € za iPhone 8. Apple vie, že nasadiť 4-cifernú cenovku na svoj nový model je riskantné, no po predstavení naň môže zákazníkov zlákať šikovným trikom. 

Suma, ktorú by mal podľa predstáv spoločnosti zákazník za tento kúsok zaplatiť, je viac než vysoká. Vyvstávajú tak obavy, že mnoho záujemcov radšej siahne pri výbere nového smartfónu s iOS po vylepšených minuloročných vlajkových lodiach. Za základnú verziu iPhone 8 so 64 GB úložiskom si Apple vypýta až 830 €. Hodnota za najvyšší variant ale môže prekonať hranicu aj 1000 €. Táto cena tak bude omnoho vyššia ako je tomu pri väčšine prémiových modelov s Androidom. Nájde sa dostatok záujemcov, ktorí za iPhone 8 vytiahnu z peňaženky takýto balík peňazí?

Balík Apple služieb pri kúpe zdarma

Odpoveď na túto otázku sa dozvieme časom, no tím analytikov spoločnosti Barclays na čele s Markom Moskowitzom zrejme objavil spôsob, akým môže Apple zákazníkov na tento drahý smartfón prilákať. Podľa ich odhadov by bolo šikovným riešením ponúkanie služby Apple Music a 200 GB iCloud úložiska na jeden rok zdarma. Bežne by si za túto kombináciu spoločnosť vypýtala až 130 €. Ak by teda bola takáto výhoda zahrnutá pre budúcich majiteľov, základná cena by s týmto balíkom služieb zdarma klesla na oveľa lákavejších 700 €.

Pri Moskowitzovom prieskume vyplynulo, že s cenou viac ako 1000 € by Apple predal zhruba len 40 miliónov kusov toho modelu. Pridaním výhodnej ponuky by sa predajnosť mohla navýšiť o ďalších viac ako 24 miliónov kusov. To by mohlo spoločnosti priniesť do pokladnice o 8 miliárd eur viac. Nalákanie zákazníkov na tento balíček služieb a kúpu iPhone 8 má však aj ďalšie výhody. Používatelia by sa len ťažko vzdávali svojich pesničiek a súborov v týchto službách pri prípadnom prechode na Android.

Nenechaj si ujsť
Najdrahší nový iPhone v histórii? 1000-eurový iPhone 8 to určite nebude

Ostali by tak verní tejto kalifornskej spoločnosti a Apple by mohol s vyššími ziskmi rýchlejšie vyplácať dividendy investorom. Tieto plány sú síce logické a realizovateľné, no koľko zákazníkov sa na tento obchodný trik chytí je zatiaľ vo hviezdach. iPhone 8 sa má navyše potýkať s oneskorenou výrobou. Na pulty predajní sa tak môže dostať o niekoľko týždňov neskôr ako iPhone 7S a 7S Plus. Ak by si mal v rozpočte 1000 €, siahol by si po iPhone 8 alebo by si dal prednosť lacnejšiemu smartfónu?

Pošli nám TIP na článok



Apple